Blog

Administratie! Wie heeft daar nog tijd voor?

September 20, 2016

Papierwerk, een woord waar elke ondernemer uit de 21ste eeuw de kriebels van krijgt. Alles kan en moet digitaal, maar om hier dan nog een overzicht van over te houden, lijkt een werk van lange adem.

Unizo legt in de resultaten van haar vijfjaarlijkse enquête een aantal pijnpunten bloot:“Ruim 40 procent van de respondenten besteedt een tiende tot een vierde van zijn tijd aan het vervullen van administratieve lasten. (...) De domeinen met de meeste administratieve rompslomp zijn de boekhouding, de fiscaliteit en de sociale wetgeving.(bron: Trends)

Als zaakvoerder van een kersverse onderneming, wil je niet 2 dagen per week bezig zijn met papieren om allerhande zaken in orde te brengen. Dit werk uitgeven aan experten is een optie, maar natuurlijk rekening houdend met de kost. Experten kunnen wel de nodige expertise garanderen en zeker kwaliteit leveren. We denken dan nog maar aan een goede boekhouder, levensbelangrijk voor een starter.

Doe je het liever allemaal zelf, chapeau, maar het opbouwen van de nodige expertise vergt wel enige tijd. En zoals Teamleader het  zo mooi beschreef in hun campagne #detijdstrijd, een gevecht waar elke ondernemer mee worstelt.

Ook niet te vergeten is dat hier in België het wijzigen van regelgeving een nationale sport is. Vandaar kan het nooit kwaad om beroep te doen op een expert die elke dag zijn vergrootglas houdt op wijzigingen en nieuwe maatregelen.

Onze tip, experten  zijn er en hebben hun waarde, dus gebruik ze. 

Let op, vraag op voorhand naar de exacte kost en zorg dat ze jou helpen waar het echt nodig is zodoende dat jij, als ondernemer, je volledig kan focussen op jouw ondernemersverhaal.

Matthias Browaeys in samenwerking met Julie Geirnaert

Klaar om geld op te halen?

Start je account

Zin om te investeren?

Bekijk de bedrijvenlijst