Sluiten

Contacteer deze onderneming en bespreek de investeringsmogelijkheden.

Bedankt, we hebben uw contactaanvraag succesvol ontvangen.

Oops! Something went wrong while submitting the form

Investeer in

100% gefinancierd

Boogo

Waregem
Voeding

50000

totale investeringsbehoefte

5000

minimale investering
Interesse om te investeren?
Bekijk de actieve campagnes ⟶

Waarom Boogo?

Op een warme zomerdag doen we niets liever dan in de namiddag een terrasje doen met vrienden. En wat drinken we op zo’n dag liever dan een frisse cocktail?

Bellini, daiquiri, gin-tonic… het zijn smaken die we appreciëren en ons bekend voorkomen. Boogo kwam met dit gegeven op het creatieve idee om die verfrissende cocktails om te zetten in een andere koude lekkernij: ijsjes

Wanneer je aan een mooi gedekte tafel aanschuift en merkt dat er boven je bord nog een lepeltje ligt, verschijnt er automatisch een grijns op je lippen. Ijs staat voor ons gelijk aan vreugde en feest. Voeg daaraan nog eens een cocktailsmaak toe, en je krijgt een unieke, heerlijke combinatie!

Om de smaak van de cocktails zo goed mogelijk te behouden wordt ook alcohol toegevoegd aan de ijsjes, een unicum in België. Het alcoholpercentage is echter vrij laag, waardoor pas na een liter ijs te eten, het effect van alcohol kán ondervonden worden. Voor Boogo gaat het dan ook niet om de alcohol zelf die aanwezig is, maar om de smaak die zo authentiek mogelijk moet zijn.

Your guilty pleasure - alcohol infused ice cream. wij brengen kwalitatief room- en sorbetijs gecombineerd met alcoholische dranken.

Hoe werkt het?

Jorgo en Nicolas kwamen op het idee van Boogo toen ze tijdens een tripje naar Amerika een ijsje met alcohol proefden

Koffie-amaretto

Enthousiast en onder de indruk besloten ze zelf aan de slag te gaan terug thuis in België. Ze kochten een kleine ijsmachine waar ze ijs in begonnen draaien. Hun zelfgemaakte ijsjes proefden en verfijnden ze telkens weer opnieuw, dit voor wel drie maanden lang. Voor iedere smaak begonnen ze iedere keer weer vanaf nul.

Hierna werkten ze samen een grondstoffenleverancier voor ijs, Hadecoup, om hun product volledig op punt te stellen.

Door een stijgende vraag was het nodig om een locatie te vinden om op grotere schaal ijs te draaien, daarvoor konden ze terecht bij een familielid. In zijn horecakeuken bevond zich de nodige apparatuur om hun roomijsmix te pasteuriseren.

Gin-tonic

Ondertussen laat Boogo de ijsjes maken door Mili Hoevezuivel in Lokeren.

Op dit moment zijn er zes smaken. Drie sorbetijsjes: bellini, strawberry daiquiri en gin-tonic. Maar ook drie roomijsjes: vanilla bourbon, cookie dough met bruine rum en koffie-amaretto met speculoos.

Het doel van Jorgo en Nicolas is om Boogo te lanceren in Europa door de ijsjes over heel het continent in talloze horecazaken te introduceren. Dit gaat van een potje ijs op een zomerterras of festival tot een kwalitatieve toevoeging bij het dessert van een toprestaurant.

Team

Jorgo Struyve

Jorgo studeerde elektromechica aan de HoGent, waarna hij nog een bachelor internationaal bedrijfsmanagement volgde.

Ondernemen zit bij Jorgo in het bloed. Voor Boogo richtte hij met enkele kennissen al een onderneming op die minder bekende Belgische bieren tot bij de Vlaming bracht. Daarin stond hij vooral in voor het logistieke gedeelte van de zaak en het onderhouden van de leverancier en klantenrelaties.

Bij Boogo staat Jorgo voornamelijk in voor het financiële en strategische luik van de onderneming, alsook opnieuw voor de logistiek. Dat houdt concreet in: de verpakkingen, bestellingen en contacten met leveranciers. Samen met Nicolas neemt hij ook de sales op zich, waarbij hij kijkt voor de prospectie naar horecazaken toe, samenwerking met festivals en catergelegenheden

Nicolas Destoop

Nicolas studeerde vastgoed aan HoGent. Net als Jorgo startte hij in het verleden ook al een onderneming op. Daar stond hij in voor de sales, alsook voor het logistieke aspect. Net als Jorgo heeft hij vanuit de eerste zaak een pak ervaring opgedaan die hij kan meenemen naar Boogo.

De communicatieve vaardigheden van Nicolas zorgen er voor dat hij op vlak van sales de leiding neemt in het verhaal. Zijn passie is om klanten binnen te halen en zoveel ijsjes te verspreiden over heel België. Nicolas is een echte “people person” waardoor de klanten hem graag zien komen.

Klanten

Voor B2C werkt Boogo samen met Deliveroo om de ijsjes aan huis te leveren. Het heeft ook een webshop waarop de ijsjes kunnen worden gekocht.

Vanwege het succes heeft Boogo de mogelijkheid om deze zomer een pop-upstore te openen. De pop-upwinkel komt te staan op een mooie locatie aan de dijk van Knokke, en zal open zijn vanaf 23 juni tot en met 23 september.

Boogo heeft een resem klanten in de horeca. Een van hun klanten is Zebrabeach in Gent, hier zijn de ijsjes verkrijgbaar op een prachtig terras. Andere toppers die het Boogo-ijs verdelen zijn De Vooruit in Gent, de mooie zomerbar Nuba-R in Kortrijk en nog vele andere. Naast de duurdere restaurants zijn er ook wel enkele eetcafés die de ijsjes van Boogo serveren aan hun klanten. 

Het concept werd recentelijk verkozen tot dé Vlaamse student-ondernemer van het jaar 2018 door Unizo. Door het sterke businessplan staken ze met kop en schouders boven de andere deelnemers uit.

Het Unizo ledenfeest bij Willy Naessens staat ook op de planning in juni. Daarbovenop staat Boogo deze zomer op een aantal festivals. In juli staat Hype-O-Dream op de planning, een dancefestival met 25.000 bezoekers per dag. Verder staat Wecandance, het walhalla van de influencers op het lijstje. En sluit Boogo de zomer af met Laundry Day (Antwerpen) in september.

Jammer, nog geen updates over deze campagne. 

Investeer mee in

Boogo

Jorgo en Nicolas hebben veel groeiplannen voor ogen voor Boogo. Hiervoor zoeken zij naar een investering van 50.000 euro via de winwinlening.

Vanwege het succes opent Boogo een pop-upzaak in Knokke. Hiervoor zijn extra medewerkers nodig, maar ook in de aankleding en de huur van de zaak wordt geïnvesteerd. Daarnaast zal Boogo het team met vijf salesmedewerkers versterken om hun producten over de horeca van België te verspreiden. Het bedrag zal ook geïnvesteerd worden in verpakkingskosten, die nu worden opgedreven door de steeds stijgende vraag. Ten laatste schakelt Boogo ook een marketingbureau in om het merk te versterken.

Strawberry Daiquiri

Heb jij interesse om mee te stappen in dit creatieve verhaal? Twijfel dan niet om contact op te nemen voor meer info! Zo kan jij ook meegenieten van hun catering bij jou thuis, ideaal voor de volgende barbecue!

Boogo

Waregem
Voeding

Investeer mee




Completed

Investeringsbehoefte

50000



Gescreend door Senior Consultant Vlaanderen

Meer informatie over Senior Consultants Vlaanderen

Bekijk ook de campagne op

Ga naar Hello Crowd

Contactgegevens

Ontdek meer ondernemingen ⟶