Investeringsproject
Winwinlening
Oost-Vlaanderen
Sint-Niklaas
Cooler displays

CoolActivators

Het is voor bedrijven die gekoelde producten op de markt brengen niet eenvoudig om de aandacht van de consument te trekken tussen alle producten in het koelvak. Dankzij de cooler displays die CoolActivators verkoopt en verhuurt kunnen retailers en merken promotie voeren voor hun gekoelde producten. Onder meer Friesland Campina, Upfield (ex-Unilever) en ESSO doen een beroep op de diensten van CoolActivators. Voor investeringen in stock en marketing zoekt deze onderneming €50.000 aan winwinleningen. Ontdek hier de investeringsmogelijkheden van CoolActivators!
Wat is een WinWinner campagne?

Via WinWinner kunnen ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk delen om hun ambassadeurs te laten investeren via voordelige leningen zoals de winwinlening. Zo kan de ondernemer verder groeien en haar plannen waarmaken. We brengen je graag in contact met de onderneming om de voorwaarden van de lening te bespreken.

Lenen aan KMO's omvat altijd een risico van kapitaalverlies. 

CoolActivators

is op zoek naar een totaalbedrag van

50000

Je kan investeren vanaf €5.000 per lening. Vul het formulier hieronder in om vrijblijvend in contact te komen met de ondernemer.

reeds opgehaald

De investeringscampagne van

CoolActivators

is afgelopen

Bekijk de andere campagnes

reeds opgehaald

Te laat!

CoolActivators

vond haar ambassadeurs al.

Bekijk de andere campagnes

Investeringsvoorwaarden

Winwinlening

type lening

Jaarlijkse aflossing

terugbetaaltermijn

20,7%

totaal bruto rendement

4,5%

jaarlijks bruto rendement

8 jaar

looptijd

30%

waarborg

€5.000

minimale investering

€50.000

maximale investering

In een notendop

- Verkoop en verhuur van cooling displays waarmee retailers en merken promotie kunnen voeren voor gekoelde producten
- ESCAPE Cooler als uithangbord: al meer dan 70 campagnes uitgevoerd. Momenteel meer dan 500 ESCAPE Coolers in de Benelux-markt
- Complementair team met voornamelijk ervaring in sales & marketing en management
- Een van de founders was eerder CEO van een andere onderneming die cooler displays op de markt brengt
- Grote klanten zoals Friesland Campina, Heineken UK, Esso en Upfield (ex-Unilever)
- Omzet van bijna €500.000 in eerste boekjaar
- Zoekt €50.000 aan winwinleningen voor investeringen in stock en marketing

Waarom CoolActivators?

Voor bedrijven die gekoelde voedingsproducten voor consumenten op de markt brengen is het niet eenvoudig om de aandacht van de consument op hun producten te trekken. Vaak liggen hun producten in de supermarkt namelijk tussen alle andere producten in de koelafdeling en is het moeilijk om voldoende op te vallen in deze massa producten. Merken moeten zich trouwens eerst bewijzen aan de retailers voor deze überhaupt ruimte willen vrijmaken in het koelvak.

Een van de displays voor gekoelde voedingsproducten van CoolActivators kan merken helpen om zich te profileren buiten het koelvak. Deze onderneming biedt met de ESCAPE Cooler een oplossing aan om gekoelde voedingsproducten buiten het koelvak te promoten.

"Met CoolActivators willen we bedrijven en hun producten helpen om in het koelvak te belanden bij retailers. Door te werken met short-term promotional cooling via een van onze displays kunnen ze de consument overtuigen om voor hun product te kiezen." - Frank Mooijaart, co-oprichter CoolActivators

Activiteit

CoolActivators verkoopt en verhuurt cooling displays die kunnen gebruikt worden voor de promotie van producten. Dit kan het voorstellen van nieuwe producten zijn, of de promotie van bestaande producten. ESCAPE Cooler is veruit het belangrijkste display in het aanbod van CoolActivators.

"ESCAPE Cooler is de nieuwe 2.0 cooler-display. Een erg sterke en solide cooler die kan koelen tussen 0 en 4 graden en een levensduur van 5 tot 7 jaar heeft. Daarnaast is de ESCAPE Cooler mobiel, makkelijk op te bouwen en herbruikbaar. Daarom is deze cooler display ook ecologischer dan alle andere displays: een dunnen kartonnen wikkel wordt met juiste communicatie rond de ESCAPE Cooler aangebracht. In plaats van een volledige display weg te gooien na een promotie, wordt enkel het kartonnen gedeelte vervangen." - Ronny Diricx, co-oprichter CoolActivators

CoolActivators heeft de rechten om de ESCAPE Cooler wereldwijd te verkopen. Momenteel doet CoolActivators zelf de verkoop in de Benelux en de DACH-regio (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland). In andere Europese landen wordt er een netwerk van partners (agenten en distributeurs) uitgebouwd, waardoor de ESCAPE Cooler ook al te vinden is in o.a. het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië, Slovenië en Roemenië.

Via CoolActivators werden met de ESCAPE Cooler al meer dan 70 campagnes in winkels, beurzen... uitgevoerd. Momenteel staan er in de Benelux meer dan 500 van deze cooling displays. In haar eerste boekjaar behaalde CoolActivators een omzet van bijna €500.000.

Naast de ESCAPE Cooler biedt CoolActivators ook Proteus-displays (alleen in de DACH-regio) en Vertical Vendors aan. De eerste displays focussen op duurzaamheid, terwijl de Vertical Vendors vooral werken rond slim omgaan met ruimte.

Team

Momenteel bestaat het team van CoolActivators uit 3 founders: Ronny Diricx, Frank Mooijaart en zijn zoon Jan. Ronny heeft jaren ervaring in sales en marketing en werkte onder meer voor Kodak, Telenet en Sodexo. Hij is ook docent Marketing & Sales aan de Ehsal Management School (EMS) en voor Odisee (beiden onderdeel van KU Leuven). Voor CoolActivators focust hij op de internationale uitbreiding en het administratieve en financiële luik.

Jan, Ronny & Frank

Frank Mooijaart bouwde heel wat relevante ervaring op voor hij CoolActivators mee oprichtte. Zo werkte hij als sales & marketing director voor een bedrijf dat displays produceert. Later werd hij CEO van Coolio International, dat zich specialiseert in cooler displays. Voor CoolActivators legt hij zich toe op de verkoop van de displays in de DACH-regio. Franks zoon Jan deed eerdere ervaringen op in de sales, onder meer ook bij Coolio International, en is voor CoolActivators verantwoordelijk voor de backoffice en de verkoop in de Benelux.

Klanten

De strijd om een plaats in het koelvak bij retailers (hyper- en supermarkten, tankstations, winkels in treinstations, ketens van bloemen- & plantenwinkels...) is een stevige strijd. De juiste promotie is dan ook een belangrijke schakel voor veel merken om zich te manifesteren in het koelvak.

"De Escape-cooler is van onschatbare waarde gebleken voor ons bij deelname aan beurzen. Dankzij zijn compactheid en flexibiliteit paste onze hele tentoonstellingsstand in één auto." - Igor Velikanov, oprichter Brussels Kvas (brouwerij/café)

In eerste instantie zijn de retailers zelf een belangrijke klant van CoolActivators; als ze bijvoorbeeld zelf een bepaalde promotie willen voeren, dan kunnen ze dit doen met de ESCAPE Coolers van CoolActivators.

Retailers zijn een belangrijke doelgroep om een andere reden; zij kunnen op hun beurt namelijk hun leveranciers, die hun producten in de supermarkt willen aanbieden, overtuigen om te betalen voor een promotie in een van de displays.

Soms doen deze merken een beroep op een marketingbureau om de promotie van hun producten op zich te nemen. CoolActivators heeft daarom ook al goede contacten met marketingbureaus (o.a. brand activation-bedrijven) die hen dan rechtstreeks contacteren om de promotiecampagne te voeren. Ook leveranciers/distributeurs van koeltechnische toestellen hebben grote interesse in dit unieke product.

CoolActivators kan ondertussen uitpakken met namen zoals Friesland Campina, Upfield (ex-Unilever), ESSO, Heineken UK en Lactalis op haar klantenlijstje. Dat de producten van CoolActivators echt wel kwaliteitsvol zijn, bewijst het feit dat enkele klanten van Coolio International zelfs zijn overgestapt naar CoolActivators.

"De ESCAPE cooler maakte het voor ons mogelijk om een uitstekende gekoelde secondary placement aan te bieden aan onze klanten, wat onmiddellijk extra verkopen van onze spreads genereerde." - Lucie Madlener, Trade marketeer Upfield Nederland

Activiteit

Team

Klanten

Pers

Investeer mee in

CoolActivators

De producten die CoolActivators aanbiedt aan haar klanten hebben hun nut al bewezen. Nu wil CoolActivators haar groei verderzetten. Daarom is de onderneming een financieringszoektocht gestart. Concreet zoekt CoolActivators 50.000 euro aan winwinleningen om volgende doelstellingen te realiseren:

- De aankoop van een basisstock: dankzij het aanleggen van een basisstock wil CoolActivators korter op de bal spelen en sneller kunnen leveren. Dit zal de klantentevredenheid nog verhogen en inspelen op last minute-bestellingen mogelijk maken.

- Investeren in marketing: CoolActivators wil aanwezig zijn op grote beurzen waar de potentiële kopers hun nieuwe producten komen zoeken en bekijken. Zo is CoolActivators van plan om in 2020 deel te nemen aan Euroshop (Duitsland), een van 's werelds grootste conferenties voor retailers, en aan Alimentaria, de belangrijkste voedingsbeurs in Spanje.

Investeer jij mee in deze onderneming die met kwaliteitsvolle producten de communicatie op de winkelvloer wil veranderen en die gerund wordt door een team met de nodige ervaring in de sector? Neem dan snel contact op om jouw investering te bespreken!

Updates

18/11/19

Informatienota CoolActivators

Veelgestelde vragen voor investeerders

Wat is de winwinlening?

De winwinlening is een achtergestelde lening met een looptijd van 8 jaar, waarbij Vlaamse ondernemingen tot 200.000 euro kunnen ontlenen bij Vlaamse particuliere investeerders. De interest is minimaal 1% en maximaal 2% en de investeerder ontvangt ook een jaarlijks belastingkrediet van 2,5%. Daarnaast heeft de investeerder recht op een waarborg van 30% op de verloren hoofdsom in geval van falen.

Hoeveel kost het voor mij om te investeren via WinWinner?

Investeren via WinWinner is voor de investeerder volledig gratis. De administratie- en begeleidingskosten voor het afsluiten van een investering liggen volledig bij de onderneming zelf.

Wat betekent de 30% waarborg bij de winwinlening?

Als de ondernemer het bedrag niet kan terugbetalen wegens een faillisement, onvermogen, vrijwillige of gedwongen ontbinding, kan je een schrapping van de lening vragen bij de overheid via de instantie PMV. Als de lening geschrapt wordt, kan het bedrag van de hoofdsom dat definitief verloren is gegaan voor 30% gerecupereerd worden door middel van een belastingkrediet.

Wanneer kan de waarborg van 30% opgevraagd worden?

Indien blijkt dat de onderneming waaraan je geleend hebt de winwinlening  niet meer zal kunnen terugbetalen, kan je een schrapping van de winwinlening aanvragen bij PMV. Investeerders zullen in hun aangifte personenbelasting het totaal verlies moeten opgeven om recht te hebben op de waarborg van 30%.

Moet ik belastingen betalen op het rendement dat ik ontvang op de lening?

Van de 2% interest die je van de onderneming ontvangt wordt zoals bij andere inkomsten van kapitalen en roerende goederen nog 30% roerende voorheffing afgehouden. Deze roerende voorheffing wordt door de onderneming betaald. Bij een interest van 2% ontvang je dus uiteindelijk 1,4% netto interest. Het totale nettorendement inclusief 2,5% belastingkrediet is dus 3,9%.

Kan ik zien hoe lang de campagne van een onderneming nog loopt?

Een WinWinner campagne staat gemiddeld 60 dagen online. In de informatienota van de onderneming kan je zien wat de start- en einddatum van de campagne is.

Kan ik ook vanuit Brussel, Wallonië of het buitenland investeren?

Nee, enkel particulieren die in het Vlaams Gewest gevestigd zijn, kunnen investeren via de winwinlening.

Waarom investeren via WinWinner?

4,5% jaarlijks rendement
30% waarborg via de overheid
€0 kosten voor investeerder
Screening van dossiers
Administratieve ontzorging

Bekijk ook de campagne op

Ga naar Hello Crowd

Kom in contact met deze onderneming

Je hebt nog
00
dagen om te investeren
Of
bekijk de andere campagnes



Op zoek naar groeifinanciering?

Ik zoek financiering

Investeren in groeibedrijven?

Ik wil investeren
Sluiten

Contacteer deze onderneming en bespreek de investeringsmogelijkheden.

Bedankt, we hebben uw contactaanvraag succesvol ontvangen.

Oops! Something went wrong while submitting the form