De Wijnunie

Melle
Wijnhandel
Wat is een WinWinner campagne?

Via WinWinner kunnen ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk delen om hun ambassadeurs te laten investeren via voordelige leningen zoals de winwinlening. Zo kan de ondernemer verder groeien en haar plannen waarmaken. We brengen je graag in contact met de onderneming om de voorwaarden van de lening te bespreken.

Lenen aan KMO's omvat altijd een risico van kapitaalverlies. 

De Wijnunie

is op zoek naar een totaalbedrag van

30000

Je kan investeren vanaf €5.000 per lening. Vul het formulier hieronder in om vrijblijvend in contact te komen met de ondernemer.

reeds opgehaald

De investeringscampagne van

De Wijnunie

is afgelopen

Bekijk de andere campagnes

reeds opgehaald

Te laat!

De Wijnunie

vond haar ambassadeurs al.

Bekijk de andere campagnes

Investeringsvoorwaarden

Winwinlening

type lening

Jaarlijkse aflossing

terugbetaaltermijn

4,5%

jaarlijks rendement

8 jaar

looptijd

30%

waarborg

€5.000

minimuminvestering

Lees het volledige investeringsvoorstel

Op vandaag is wijn niet meer weg te denken in onze omgeving. Belangrijk nu is dat ook het verhaal achter de wijn naar voren komt. Mensen willen graag op zoek naar de oorsprong van de wijn en hierin de keuze kunnen maken op basis van kwaliteit. De kennis ontbreekt echter vaak om hier de juiste beslissing in te kunnen maken en dit is Michaël Gangl, een gepassioneerde jonge wijnverdeler niet ontgaan.

In zijn zoektocht naar een kwalitatieve partner in de wijnindustrie botste Michaël vijf jaar geleden op De Wijnunie Vlaanderen.

"Ik leerde De Wijnunie Vlaanderen kennen als een kwalitatieve partner in wijnindustrie met een sterk persoonlijk karakter." - Michaël Gangl

Er zijn talrijke wijnhandelaars verspreid in Vlaanderen die allemaal op zoek zijn naar een betrouwbare partner die hen een ruim aanbod van kwaliteitswijnen kan aanleveren.

17 jaar lang hebben de oprichters van De Wijnunie Vlaanderen hun kwaliteitsnormen verfijnd. Dit zorgt ervoor dat ze binnen het wijngamma dat ze aanbieden met andere producten op de markt kunnen komen. Door hun jarenlange samenwerking met de wijndomeinen hebben ze een exclusiviteit kunnen afdwingen waardoor wijnhandelaars bijna blindelings durven bestellen, zonder wakker te moeten liggen over het behoud van de kwaliteit.

De Wijnunie werkt met veel domeinen en bouwt hiermee verder. Ze selecteren zorgvuldig hun wijnen naar de wijnhuizen.

Koen Verstraeten, de oprichter van De Wijnunie Vlaanderen en Michaël Gangl hebben de handen in elkaar geslagen om ervoor te zorgen dat deze bloeiende onderneming verder kan ontwikkelen.

"Ik ben ervan overtuigd dat ik met mijn gedeelde visie met Koen, mijn ervaring in de sector en mijn enorme goesting De Wijnunie Vlaanderen nog naar een hoger niveau kan tillen." - Michaël Gangl

Activiteit

Koen begon als importeur van één domein. Ondertussen is De Wijnunie Vlaanderen uitgegroeid tot exclusieve verdeler van ongeveer twintig verschillende domeinen uit Frankrijk, Italië, Spanje, Luxemburg & Chili. De selectie van de wijnen is één van de pijlers waarmee ze zich onderscheiden van andere verdelers. Met hun wijnpanel dat instaat voor de kwaliteit van de aangeboden wijnen probeert De Wijnunie voor elke categorie een kwalitatieve wijn te voorzien.

De wijnhandelaars kunnen bij hen terecht met hun specifieke noden.

Volgens een vooropgesteld budget zoeken zij binnen hun uitgebreid netwerk naar de juiste kwaliteit voor een eerlijke prijs.

Voor het marktonderzoek vertrekken ze nog steeds vanuit het domein zelf. Hoewel ze in grote hoeveelheden aanleveren en importeren is het contact met het wijnhuis van uiterst belang. De oorsprong van de fles maakt het verhaal compleet.

Domain de la grave

De wijnunie Vlaanderen begon als importeur van één enkel domein, Domaine de la Grave.
Het is een pittoresk verblijf gebouwd op het einde van de 18de eeuw, is de bakermat van de familie Roche.

Sinds 1978 is de familie Orosquette eigenaar van Domaine la Grave. Sinds de start worden de druiven op het domein zelf gevinifieerd en gebotteld. Iets wat in die tijd niet vanzelfsprekend was. De familie wilde een eigen identiteit in de regio opbouwen en bekendstaan als een betrouwbare producent van kwaliteitswijnen.

Door hun jarenlange samenwerking met De Wijnunie zijn de banden met de familie van Domaine De La Grave dan ook nauwgezet. Een bezoek aan de wijnhaard voelt dan ook als thuiskomen.

Ze zijn tijdens de start van het bedrijf altijd met de tijd meegegaan. De uitbreidingen van Domain De La Grave werden mede mogelijk gemaakt door een groep Vlaamse investeerders waar De Wijnunie Vlaanderen deel van uitmaakt.

Team

Michaël Gangl

Als het magazijn het hart is, is het aanbod kwaliteitswijnen de ziel van het bedrijf. Onder deze filosofie bouwt Michaël Gangl mee aan de Wijnunie Vlaanderen. 

Michaël groeide op in een horecafamilie en kwam van kleins af aan in aanraking met de gastronomische keuken en alle facetten die daarmee gepaard gaan. Hij had zichzelf voorgenomen ondanks zijn passie voor de sector toch een andere richting in te slaan op professioneel vlak. Michaël besloot om drie jaar marketing en vervolgens twee jaar handelswetenschappen te studeren. Zijn studie parcours finaliseerde hij met een management jaar aan Vlerick Business School

Ondanks zijn voornemens verzeilde Michaël toch in de wijn industrie. Daarom vatte hij in september 2017 zijn opleiding tot sommelier aan.

Met zijn pure goesting voor ondernemen en zijn opgebouwde wijnkennis besloot hij in 2018 zijn passies te bundelen. Hij richtte Petit Verdot Wijnhandel op.

Al gauw kruiste Michaël zijn pad met dat van de Wijnunie Vlaanderen.

Koen Verstraeten

Koen begon op jonge leeftijd al in de wijnsector waardoor hij nu reeds 17 jaar ervaring heeft.  Zo bestelde hij op 19 jarige leeftijd zijn eerste wijn. Hij volgde een 3 jarige opleiding om zich te vormen tot Sommelier en zo zijn kennis in verband met Wijn te verruimen.  Samen met zijn vader zette hij de Wijnunie Vlaanderen op de wijnkaart.

De Wijnunie Vlaanderen begon als wijnimportbedrijf voor zowel groot- als kleinhandel. Daarnaast vestigede De Wijnunie Vlaanderen zich ook in Knokke-Heist om particulieren te adviseren bij de zoektocht naar een aangepaste wijn. In 2004 besloten specialiseerde De Wijnunie Vlaanderen zich in de groothandel, meer bepaald het importeren van grote wijn volumes (per 18.000 flessen).

De Wijnunie Vlaanderen creëerde al snel een afzetmarkt over heel Vlaanderen. Op deze manier groeide De Wijnunie Vlaanderen uit tot een belangrijke speler op de Vlaamse markt met een jaarlijks volume van ongeveer 200.000 flessen.

Klanten

Met de hulp van zijn vader profileerde Koen Verstraeten De Wijnunie Vlaanderen zowel als wijnimportbedrijf in de groothandel als kleinhandelaar met een kleine winkel van 80m2 in Knokke-Heist. 

Vanaf 2004 koos De Wijnunie Vlaanderen resoluut om zich te specialiseren in groothandel en het verdelen over gans Vlaanderen. Ze sloten de winkel en verhuisden de hoofdzetel naar hun magazijn in Maldegem, waar ook hun degustatiezalen gesitueerd zijn. Op deze manier groeide De Wijnunie Vlaanderen uit tot een belangrijke speler op de Vlaamse markt met een jaarlijks volume van ongeveer 200.000 flessen.

Domaine de la grave is één van de belangrijkste wijnhaarden, die De Wijnunie hebben gemaakt tot wat ze nu zijn.

Wine and dine

Om wijnproeverijen toegankelijker te maken kwam Michaël met het wine and dine concept op de proppen.

Hier kunnen maximaal 40 genodigden een selectie van 7 verschillende wijnen proeven met aangepaste gerechten. Dit nieuwe concept wordt vooral bij vrouwen gesmaakt.

"Dit is veruit een van de aangenaamste proeverijen die ik al gedaan heb. Hier leer ik wijnen kennen in detail, waardoor ik meer kan genieten" - Hilde Depoot

 

Pers

Investeer mee in

De Wijnunie

De Wijnunie is klaar om verder te groeien. Daarom heeft De Wijnunie een financieringsmix ontwikkeld.

Naast een eigen inbreng, bankfinanciering en een startlening+ via PMV is De Wijnunie nog opzoek naar ambassadeurs die willen investeren via de winwinlening.

In totaal zoekt De Wijnunie nog 30.000 Euro om de volledige financiering rond te krijgen.

De ambassadeurs die De Wijnunie zoekt zullen worden betrokken bij het volledige verhaal. Op die manier wil De Wijnunie investeerders aantrekken die eerlijke feedback geven over de wijnen, en mee het verhaal van de Wijnunie vormgeven.

Wil je meebouwen aan de toekomst van De Wijnunie? Aarzel niet om contact op te nemen en investeer mee via de winwinlening.

Updates

23/4/19

De Wijnunie haalt al 20.000 euro op!

Goed nieuws voor De Wijnunie! De campagne staat nog geen maand online en het bedrijf heeft al 20.000 euro opgehaald via winwinleningen. Daarmee is al meer dan de helft van het benodigde bedrag binnen. Motiverend nieuws dus!

23/4/19

Informatienota De Wijnunie

 

Veelgestelde vragen voor investeerders

Wat is de winwinlening?

De winwinlening is een achtergestelde lening met een looptijd van 8 jaar, waarbij Vlaamse ondernemingen tot 200.000 euro kunnen ontlenen bij Vlaamse particuliere investeerders. De interest is minimaal 1% en maximaal 2% en de investeerder ontvangt ook een jaarlijks belastingkrediet van 2,5%. Daarnaast heeft de investeerder recht op een waarborg van 30% op de verloren hoofdsom in geval van falen.

Hoeveel kost het voor mij om te investeren via WinWinner?

Investeren via WinWinner is voor de investeerder volledig gratis. De administratie- en begeleidingskosten voor het afsluiten van een investering liggen volledig bij de onderneming zelf.

Wat betekent de 30% waarborg bij de winwinlening?

Als de ondernemer het bedrag niet kan terugbetalen wegens een faillisement, onvermogen, vrijwillige of gedwongen ontbinding, kan je een schrapping van de lening vragen bij de overheid via de instantie PMV. Als de lening geschrapt wordt, kan het bedrag van de hoofdsom dat definitief verloren is gegaan voor 30% gerecupereerd worden door middel van een belastingkrediet.

Wanneer kan de waarborg van 30% opgevraagd worden?

Indien blijkt dat de onderneming waaraan je geleend hebt de winwinlening  niet meer zal kunnen terugbetalen, kan je een schrapping van de winwinlening aanvragen bij PMV. Investeerders zullen in hun aangifte personenbelasting het totaal verlies moeten opgeven om recht te hebben op de waarborg van 30%.

Moet ik belastingen betalen op het rendement dat ik ontvang op de lening?

Van de 2% interest die je van de onderneming ontvangt wordt zoals bij andere inkomsten van kapitalen en roerende goederen nog 30% roerende voorheffing afgehouden. Deze roerende voorheffing wordt door de onderneming betaald. Bij een interest van 2% ontvang je dus uiteindelijk 1,4% netto interest. Het totale nettorendement inclusief 2,5% belastingkrediet is dus 3,9%.

Kan ik zien hoe lang de campagne van een onderneming nog loopt?

Een WinWinner campagne staat gemiddeld 60 dagen online. In de informatienota van de onderneming kan je zien wat de start- en einddatum van de campagne is.

Kan ik ook vanuit Brussel, Wallonië of het buitenland investeren?

Nee, enkel particulieren die in het Vlaams Gewest gevestigd zijn, kunnen investeren via de winwinlening.

Waarom investeren via WinWinner?

4,5% jaarlijks rendement
30% waarborg via de overheid
€0 kosten voor investeerder
Screening van dossiers
Administratieve ontzorging

Bekijk ook de campagne op

Ga naar Hello Crowd

Kom in contact met deze onderneming

Je hebt nog
00
dagen om te investeren
Of
bekijk de andere campagnes



Op zoek naar groeifinanciering?

Ik zoek financiering

Investeren in groeibedrijven?

Ik wil investeren

Zoek je financiering?

Schrijf je vrijblijvend in

Wil je investeren?

Bekijk de bedrijvenlijst
Sluiten

Contacteer deze onderneming en bespreek de investeringsmogelijkheden.

Bedankt, we hebben uw contactaanvraag succesvol ontvangen.

Oops! Something went wrong while submitting the form