Sluiten

Contacteer deze onderneming en bespreek de investeringsmogelijkheden.

Bedankt, we hebben uw contactaanvraag succesvol ontvangen.

Oops! Something went wrong while submitting the form

Investeer in

100% gefinancierd

DONKI

Leuven
Voeding

75000

totale investeringsbehoefte

5000

minimale investering
Interesse om te investeren?
Bekijk de actieve campagnes ⟶

Waarom Donki?

DONKI is snel, vers en Mexicaans:

SNEL: Dit aspect is tweeledig: enerzijds is de bediening razendsnel dankzij ons vast uitgewerkte menu. Door een efficiënte toogbediening (geen tafelbediening noch reservaties) kunnen we een snelle tafelrotatie creëren. Take-away is uiteraard ook mogelijk in beide vestigingen. In Brussel werken we tevens met Ubereats en Deliveroo.

VERS: Onze aanpak stelt ons in staat om alles dagelijks vers te bereiden. Door die versheid wordt de lekkere smaak en kwaliteit gewaarborgd.

MEXICAANS: DONKI staat voor eenvoudige Mexicaanse geïnspireerde gerechten waaronder burrito’s en taco’s. Wij zijn actief in een snelgroeiend fast casual segment binnen de grote internationale trend van de California style burrito bar. Ons concept spreekt een breed publiek aan en leent zich perfect voor lunch en dinner on the go.

Investeren in DONKI betekent investeren in jong Belgisch ondernemerschap en lekker vers eten aan een correcte prijs. Wij hebben DONKI gecreëerd om onze klanten vriendelijk te onthalen en lekker eten aan te bieden en tegelijkertijd iets terug te geven aan de gemeenschap waar we actief zijn. Ons sociaal project heet het Piñataproject: www.pinataproject.com

Hoe werkt het?

Voor een volwaardige maaltijd met drank betaalt de klant een correcte prijs. Een volledige maaltijd met drankje kan je al krijgen voor slechts €10,5. Dit is interessant voor zowel de student als voor (young) professionals. Echte value for money dus. De essentie van het menuaanbod is te vinden in de eenvoud en de eindeloze combinaties van gerechten. De maaltijd kan worden bereid als een burrito, fajita burrito, naked burrito, taco’s of een salade. Veel van onze gerechten zijn gemakkelijk te eten. Ons populairste gerecht, de burrito, is een handzaam gerecht waarbij geen bord noch bestek voor nodig is. Uitermate geschikt voor een lunch on the go.

Men kan alles ter plaatse eten of meenemen. In Brussel werken wij samen met leveringsdiensten om onze gerechten aan huis te leveren. Eind dit jaar willen wij ook onze online bestelplatform activeren, zodat klanten online kunnen bestellen en op een bepaald tijdstip hun maaltijd op een bepaalde locatie ophalen.  Door online te bestellen hoeft de klant niet meer in de rij te staan.

Ons eten wordt dagelijks vers gemaakt waarmee we dagelijks kwalitatieve gerechten afleveren. Huisgemaakte comfortfood, die lichter is dan andere fast-food waardoor veel van onze vaste klanten meerdere keren per week een DONKI gerecht komen eten. De meeste klanten komen bij ons terecht via mond-op-mondreclame. Dit bewijst nogmaals de sterkte van ons product.

Onze doelstellingen zijn een sterk imago te ontwikkelen op basis van verse, snelle en gezonde maaltijden zonder conserveermiddelen of kunstmatige additieven, samen met een hoge klanttevredenheid. DONKI is tevens een professioneel beheerde zaak met een duidelijke bedrijfsstructuur en strenge kostenbeheersing ter bewaking van de rentabiliteit.

Team

Pierre Baltodano - oprichter

Pierre en Xiomara Baltodano

Pierre studeerde af in 2010 aan de KULeuven met een diploma in Economie en Rechten. In augustus 2017 is hij afgestudeerd met grote onderscheiding aan de Vlerick Business School na een tweejarige executive Master in Business Administration (MBA). 

In dit kader ontving DONKI tevens de award voor beste project EMBA2017.

Pierre staat in voor de administratie, financiën en operations.

 

Xiomara Baltodano - oprichter en zus van Pierre

Xiomara studeerde af aan het Erasmus hogeschool Brussel met een diploma communicatiemanagement en is een gecertificeerde chef-kok.

Haar voornaamste taken binnen DONKI zijn de ontwikkeling en opvolging vanfood&beverage, operations, HR, trainings, marketing en sociaal project. 

Pierre en Xiomara vormen samen met hun boekhouder en administratieve partners de ruggengraat van het bedrijf. De restaurants worden ontwikkeld met een eigen personeelsstructuur. Elk restaurant heeft bovendien zijn eigen team met een unit manager om de dagelijkse operaties te beheren en begeleiden.

Bij DONKI koesteren we onze teams en plaatsen wij hun werktevredenheid centraal. Wij bieden hiervoor trainingen en transparante carrièremogelijkheden aan zodat onze teamleden samen met ons kunnen meegroeien. Dit heeft ons in staat gesteld om een sterke bedrijfscultuur te creëren met een enthousiast internationaal team.

 

Markt

DONKI is een restaurant actief in het fast casual restaurantsegment. Dit segment wordt gekenmerkt door het gemak en de snelheid dat de fastfood sector typeert, maar met de nadruk op verse en gezondere gerechten in een hippere omgeving. Op de Europese markt is fast casual nog steeds volop aan het groeien door de focus op een hoogwaardig productaanbod, met een informele en flexibele eet ervaring tegen een lagere prijs in vergelijking met een fullservice restaurant.

De Mexicaanse fast casual ketens zijn booming business in de Verenigde Staten en Verenigd Koninkrijk. In België zijn wij de voorloper van deze trend. Wij waren de eerste burrito bar in Leuven en blijven nog steeds de enige.

Onze indirecte concurrenten zijn gourmet burgerrestaurants zoals Ellis Burger, Babo’s burgers, Burger Folie, maar ook andere concepten zoals Balls&Glory, Crock&Roll, Greenway, etc. 

Wat ons onderscheidt van onze concurrenten:

Product: Onze gerechten zijn in tegenstelling tot veel van onze concurrenten verse volwaardige maaltijden die vlees (behalve de vegetarische opties), koolhydraten en groenten/peulvruchten bevatten. Zoals wij zelf hebben kunnen vaststellen zijn het maaltijden die de klant meerdere keren per week kan consumeren.

Service: Met behulp van een mooie, nette maar vooral gestructureerde toog serveren wij in minder dan 2 minuten een afgewerkt gerecht. Daarnaast ziet de klant zijn of haar gerecht live bereid worden en krijgt hij zelfs de kans om het op maat te laten maken volgens zijn of haar voorkeuren. Dit betekent ook dat er tijdens de bediening interactie is tussen ons team en de klant. Ten slotte schenken wij veel aandacht aan de klanttevredenheid.

Concept: DONKI heeft een sterk gedefinieerd concept dat zich onderscheidt door zijn hoogwaardig kleurrijk interieur, sterke branding en snel herkenbaar logo.

Operaties: Dankzij onze hoge efficiëntie van de operaties bieden we het perfecte antwoord voor de hoge arbeidskosten in België, wat mooie kansen biedt op lange termijn. Diezelfde efficiëntie helpt ons ook het voedselverlies tot een miniem te behouden.

Online: Wij zijn zeer creatief met ons marketingbudget en zijn het meest actief online op Facebook en Instagram. Toch komen de meeste klanten komen bij ons terecht dankzij mond-op-mondreclame en reviewwebsites. Hierbij onze meest recente scores op de populairste review websites:

Google:4,3/5, Foursquare: 9,2/10, Tripadvisor:4/5, DONKI Facebookpagina :4,6/5

In de pers

DONKI kwam al verschillende keren in de pers terecht, enkele artikels:

KBC

De Morgen

The Guardian

Belmodo

Het Laatste Nieuws

Leven in Leuven

Jammer, nog geen updates over deze campagne. 

Investeer mee in

DONKI

Op dit moment zijn we volop bezig met de voorbereidingen voor de opening van onze derde zaak. De opening is voorzien voor oktober 2018 in Brussel. Het grootste deel van onze investeringsbehoeften bestaat uit de kosten om te investeren in het openen van de derde locatie. Ten tweede hebben we een nieuwe website gelanceerd met een online bestelplatform die dit jaar nog geactiveerd zal worden. We investeren in operationele systemen die toelaten om bepaalde operationele aspecten centraal te beheren. Onze moedervennootschap Pixi Leuven BVBA is aldus zwaar aan het investeren om een solide basis te vormen voor DONKI’s toekomstige groei. Er werd al een bedrag van €50.000 opgehaald.

DONKI's totale investeringsbehoefte om de derde vestiging te openen bedraagt €225.000, die als volgt wordt gefinancierd:

·      Eigen middelen voor een bedrag van €80.000

·      Winwinleningen voor een bedrag van €25.000

·      Banklening voor een bedrag van €120.000

De banklening voor deze investering is reeds bevestigd. Samen met de op te halen winwinleningen kunnen we een startplatform creëren voor onze toekomstige groeiambities en DONKI laten uitgroeien tot een winstgevende keten in België en de buurlanden. We zijn ervan overtuigd dat we een bewezen restaurantconcept hebben en de kennis en instrumenten bezitten om DONKI succesvol te laten groeien. Onze financiële prognoses wijzen erop dat met de bovenstaande investeringen de beoogde groei kan worden bereikt op basis van een mooie rentabiliteit van de restaurants.

DONKI

Leuven
Voeding

Investeer mee vanaf
€5000




Completed

Investeringsbehoefte

75000



Gescreend door Senior Consultant Vlaanderen

Meer informatie over Senior Consultants Vlaanderen

Bekijk ook de campagne op

Ga naar Hello Crowd

Contactgegevens

Ontdek meer ondernemingen ⟶