Sluiten

Contacteer deze onderneming en bespreek de investeringsmogelijkheden.

Bedankt, we hebben uw contactaanvraag succesvol ontvangen.

Oops! Something went wrong while submitting the form

Investeer in

Gefinancierd

FCE Liso

Lovendegem
Boten

50000

totale investeringsbehoefte

5000

minimale investering
Interesse om te investeren?
Bekijk de actieve campagnes ⟶

FCE Liso maakt elektrisch/fuel-cell hybride varen mogelijk op een ecologisch verantwoorde wijze

Door het lichte gewicht van de Liso boten kunnen deze zelf door jouw elektrische wagen worden getrokken. Je kan de boot zelf gelijktijdig opladen samen met je wagen aan het zelfde oplaadpunt. 

Nu kan een milieubewuste klant, ook milieubewust varen!

Na 14 jaar ervaring in de houten boot restauratie en 25 jaar in de batterij consultancy ontstond het idee om een nieuwe, betere en elektrisch aangedreven boot vanaf nul te ontwikkelen. 

In 2015 werd initieel een klassieke boot gebouwd met een normale bodem. Testen op de Adriatische zee gaven snel weer wat er technisch aangepast diende te worden voor E-propulsion, duurzamer varen

De invalshoeken en de vorm van de bodem werden aangepast zodat waterweerstand zo klein mogelijk werd, wat resulteert in een laag verbruik. En dit alles zónder het comfort te verlagen! integendeel, de bodem is ontworpen om het comfort te verhogen bij ruwe zeeën. Zo blijft niet alleen de klant droog, maar de inslag van de golven daalt ook enorm. Wat dan weer mogelijke ongevallen aan boord drastisch verkleint.

In 2017 heeft Liso de eerste 3D CNC boot gemaakt met het oog op een snelle fabricage tijd met minimale toleranties. Eind 2017 werd de R&D voltooid en kan Liso reeds met trots vier Liso boten voorstellen. Door het elektrisch/hybride varen kan je zonder beperkingen op alle meren, kanalen en zeeën terecht.

Diegenen die nog niet overtuigd zijn om onmiddellijk over te schakelen naar een elektronisch alternatief, kunnen opteren voor een boot met een klassieke motor. Deze zijn wel op identieke manier ontworpen waardoor ze, wanneer gewenst, kunnen omgevormd worden naar een elektrische motor.

Het Liso concept bestaat uit 4 pijlers:

1.  Elektrisch/fuel-cell hybride varen met een geperfectioneerd bodem design voor verminderde wrijving met het water.

2.  Licht-gewicht zodat je de boot kan verplaatsen met een elektrisch voertuig.

3.  Een ecologische constructie door beperkt gebruik van milieuonvriendelijk materiaal.

4.  Een snelle lokale fabricage met een zo klein mogelijke ecologische voetafdruk.

Liso zal 4 type boten produceren:

1.  Liso AQUAMARE 750 met als kernwoorden: luxe en stijl

2.  Liso AMUZO 540 JET met als kernwoorden: fun, jet en sport

3.  Liso SALUPO 650 S met als kernwoorden: cocooning, family- en qualitytime

4.  Liso AMARE 540 OB met als kernwoorden: jong en economisch

De productie zal stap voor stap worden uitgerold. 

Eind 2017 zijn alle berekeningen inclusief de lucht- en waterweerstand berekeningen extern gecontroleerd. 

In 2018 zullen alle boten gedetailleerd uitgetekend zijn en kan de productie in bovenstaande volgorde worden opgestart.

FCE Liso zal haar modellen presenteren op het CANNES INTERNATIONAL YACHTING FESTIVAL! Investeerders zijn uitgenodigd, zie verder!

Dirk De Munter: oprichter en zaakvoerder

Dirk is reeds 14 jaar actief als Riva restaurateur en heeft 25 jaar ervaring als technical sales supervisor voor Varta industrial batteries & fuel  cells.

Uit zijn passie voor boten en ondernemerschap werd FCE Liso opgericht. Dirk ontwerpt de boten en neemt bovendien de taak van de productie manager op zich, doet de kwaliteitscontrole (DMAIC) en staat in voor de verbetering van de productieprocessen (Lean6sigma).

Daarnaast is Dirk aanwezig op de belangrijkste beurzen.

Inne lissens:

Inne is ingenieur-architect en CEO van het architectenbureau QBIC.

Inne staat in voor design support, beheren van de materiaalkosten en controle van de kwaliteit volgens ISO 9000.

Yoni De Munter

Yoni staat in voor ICT, helpt mee in de productie en verkoop.

Bart Rogiers

Bart is eveneens architect en CEO van Benchmark Telecom. Hij ondersteunt mee de bedrijfsvoering van FCE Liso.

Europa wordt meer en meer ‘elektrisch’! Dit is dan ook de reden dat ontploffingsmotoren (in Europa) gemeden of geband zullen worden vanaf 2025/2030.

Het voordeel dat Liso biedt is het unieke karakter van haar boten. Er bestaan op vandaag geen directe concurrenten. 

Onder het motto “Liso is de tesla te water”, worden de elektrisch aangedreven boten volledig van nul opgebouwd.

Liso zet sterk in op een uitermate innovatief design voor de elektrische markt:

  • Lichtgewicht in plaats van 2,5T;
  • Origineel modern/klassiek;
  • Kwaliteit, luxe;
  • Snel gebouwd;
  • Ecologisch beter afbreekbaar;
  • Hoge snelheid, ook elektrisch; en
  • Langere vaartijden, ook elektrisch.

Bovendien maakt Liso dit mogelijk aan een eerlijke en competitieve prijs.

Jammer, nog geen updates over deze campagne. 

Investeer mee in

FCE Liso

Liso zoekt naar een bijkomende financiering van €50.000 via de winwinlening of tax shelter voor starters, voor de aankoop van productiematerialen van het eerste model:

  • constructie van de boot mal: €5.000
  • bouw materialen: €10.000
  • voorschot bestelling van het machinepark: €15.000
  • aankoop aandrijving van de boot: €20.000

Dit eerste model geeft Liso yachts de mogelijkheid om een bijkomende 150.000 aan investeringen en/of co- financieringen te bekomen.

Investeerders worden daarnaast uitgenodigd voor de exclusieve markt introductie in CANNES, waar ze in een unieke setting de boot kunnen testen vergezeld van een glaasje en een hapje.

FCE Liso

Lovendegem
Boten

Investeer mee




Completed

Investeringsbehoefte

50000



Gescreend door Senior Consultant Vlaanderen

Meer informatie over Senior Consultants Vlaanderen

Bekijk ook de campagne op

Ga naar Hello Crowd

Contactgegevens

Ontdek meer ondernemingen ⟶