Sluiten

Contacteer deze onderneming en bespreek de investeringsmogelijkheden.

Bedankt, we hebben uw contactaanvraag succesvol ontvangen.

Oops! Something went wrong while submitting the form

Hero-on-Socks

Brecht
Textiel
Wat hebben spek en eieren, insulinespuiten en wolken met elkaar gemeen? Wel, ze verschijnen allemaal op de kleurrijke kousen van Hero-on-Socks! Founders Wendy en Wendy willen met Hero-on-Socks bewustwording creëren voor de verschillende vzw's waarmee ze samenwerken. Elk paar sokken is namelijk gelinkt aan een specifieke organisatie die zich inzet voor een goed doel en een deel van de winst op de verkochte sokken gaat ook naar die organisatie. Ontdek hier hoe de Wendy's de wereld willen veranderen met sokken!
Wat is een WinWinner campagne?

Via WinWinner kunnen ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk delen om hun ambassadeurs te laten investeren via voordelige leningen zoals de winwinlening. Zo kan de ondernemer verder groeien en haar plannen waarmaken. We brengen je graag in contact met de onderneming om de voorwaarden van de lening te bespreken.

Lenen aan KMO's omvat altijd een risico van kapitaalverlies. 

Hero-on-Socks

is op zoek naar een totaalbedrag van

80000

Je kan investeren vanaf €5.000 per lening. Vul het formulier hieronder in om in contact te komen met de ondernemer.

reeds opgehaald

De investeringscampagne van

Hero-on-Socks

is afgelopen

Bekijk de andere campagnes

reeds opgehaald

Te laat!

Hero-on-Socks

vond haar ambassadeurs al.

Bekijk de andere campagnes

Investeringsvoorwaarden

Winwinlening

type lening

Jaarlijkse aflossing

terugbetaaltermijn

4,5%

jaarlijks rendement

8 jaar

looptijd

30%

waarborg

€5.000

minimuminvestering

Lees het volledige investeringsvoorstel

Waarom Hero-on-Socks?

Vorig jaar kreeg Wendy Raymakers de vraag van een oud-collega om haar te helpen bij de bewustwording rond haar vzw. De dochter van deze oud-collega heeft diabetes type 1 en haar moeder richtte de vzw DiAwareness op om geld in te zamelen voor onderzoek naar en bewustwording rond de ziekte.

Wendy ging samen met Wendy De Moor, die een aannemersbedrijf leidt en haar onderneming een meer sociale insteek wou geven, op zoek naar een toegankelijke manier om bewustwording te creëren voor missies zoals die van DiAwareness. Hun antwoord? Sokken.

De spuitjes op de sokken verwijzen naar de insuline die diabetespatiënten moeten inspuiten
"Mensen gaan op zoek naar leuke accessoires bij hun kleding. We zochten een accessoire dat zo goed als iedereen gebruikt en waarmee we heel veel mensen mee kunnen bereiken. Sokken zijn een product dat je verschillende keren kan gebruiken en ze roepen ook emoties op, denk maar aan je lievelingssokken. We geven allemaal geld uit aan kleding, maar wat als een deel van dat geld nu naar een goed doel gaat?" - Wendy Raymakers

Activiteit

Hero-on-Socks verkoopt originele kousen waarmee de onderneming de werking van verschillende vzw's ondersteunt. De twee Wendy's zagen namelijk vorig jaar de trend van leuke sokken als een kans om bewustwording rond diabetes type 1 te verspreiden en positieve verandering teweeg te brengen. De Wendy's geloven dan ook dat ze met sokken de wereld kunnen veranderen. Ze namen de Duurzame Ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties ter harte en begonnen sokken te verkopen.

Door het succes van hun eerste project -Hero-on-Socks verkocht al meer dan 1.000 paar kousen die focussen op bewustwording rond diabetes type 1- gingen de Wendy's door, op zoek nog naar nog meer heroes om meer mensen bewust te maken van goede doelen.

Ondertussen werken ze al samen met enkele andere non-profitorganisaties, met doelstellingen als armoedebestrijding, de begeleiding van ouders van doodgeboren kinderen,Elk paar sokken is verbonden met zijn eigen liefdadigheidsinstelling.

"We zijn fier op het feit dat 40% van onze winst rechtstreeks naar de non-profitorganisaties gaat waarmee we samenwerken. Uiteraard is die financiële steun belangrijk, maar met Hero-on-Socks willen we vooral bewustwording creëren rond de werking van de vzw's die we steunen.  Cruciaal voor ons is dat de vzw's zich inzetten voor een van de Sustainable Development Goals die de Verenigde Naties hebben opgesteld." - Wendy De Moor, co-oprichtster Hero-on-Socks

Voor elke vzw zal Hero-on-Socks 2.000 paar kousen laten produceren. Voor de productie van haar kousen doet Hero-on-Socks een beroep op een familiebedrijf in Italië. Daar wordt gewerkt met biokatoen en met zo weinig mogelijk vervuilende kleurstoffen. Door de expertise van deze partner kan Hero-on-Socks erg kwalitatieve sokken garanderen. Qua verpakking probeert de onderneming haar ecologische voetafdruk te beperken; zo maakt ze gebruik van gerecycleerde verpakkingen waarbij geen lijm wordt gebruikt.

De nieuwe sokken van Hero-on-Socks

Team

Achter Hero-on-Socks zitten twee Wendy's. Wendy De Moor is zaakvoerster van het renovatiebedrijf WeDeMo. Zij ging op zoek naar een manier om op sociaal vlak ook iets te betekenen met haar bedrijf. Om haar hierbij te helpen schreef ze een vacature uit voor een consulent sociaal ondernemen. Hierbij kwam Wendy Raymakers in beeld: zij kwam uit de HR-wereld, met heel wat ervaring in recruitment en begeleiding van personeel.

Samen gingen de twee Wendy's op zoek naar een manier om een verschil te maken voor de arbeidsmarkt. Dit is uiteindelijk doorgegroeid tot Hero-on-Socks, waarmee ze verschillende vzw's willen vooruithelpen met behulp van hun originele kousen.

"We geloven dat we met aparte sokken het bewustzijn kunnen verhogen en gesprekken kunnen beginnen over belangrijke kwesties. Wij zijn ervan overtuigd dat sociaal ondernemen minder een niche wordt maar meer mainstream. Ons hoofddoel is niet om 1 miljoen euro te verdienen, maar om 1 miljoen mensen te bereiken. Elke sok staat voor één van de verschillende doelen van de global goals van de VN." - Wendy De Moor, co-oprichtster Hero-on-Socks
Wendy De Moor & Wendy Raymakers

Hero-on-Socks heeft verschillende samenwerkingen lopen. Zo helpt de Sociale Innovatiefabriek de onderneming bij het meten van de impact van haar activiteiten.

"Elke samenwerking die we aangaan is gebaseerd op een win-winverhaal: hoe meer vzw's we bijvoorbeeld kunnen helpen, hoe meer soorten kousen we in ons assortiment kunnen opnemen en hoe meer mensen we dus kunnen aanspreken." - Wendy Raymakers, co-oprichtster Hero-on-Socks

Klanten

De kopers van de kousen zijn zelf heroes want zij helpen mee aan de bewustwording rond de doelen waarvoor de verschillende vzw's zich inzetten. En die heroes bevinden zich in allerlei leeftijdscategorieën: binnenkort zal Hero-on-Socks zelfs een kleinere maat bij produceren omdat de onderneming merkt dat ook kinderen enorm enthousiast zijn over de kousen.

De sokkenautomaat

Klanten kunnen terecht in de webshop als ze een paar kousen willen kopen, maar ook in de sokkenautomaat die Hero-on-Socks heeft gelanceerd.

De automaat is momenteel op toer door Vlaanderen en was onder meer al te vinden bij SKM in Aartselaar en in Greenville in Houthalen, de inspirerende thuishaven van groene ondernemers waar je een bijzonder biorestaurant vindt. Op het einde van het jaar zal de automaat te vinden zijn in een gebouw van de Universiteit Hasselt.

Daarnaast mikt Hero-on-Socks ook op bedrijven: ondernemingen die bijvoorbeeld hun werknemers willen laten kennismaken met verschillende goede doelen kunnen de kousen van Hero-on-Socks aan hun werknemers voorleggen. Daarom werkt Hero-on-Socks sinds kort samen met meerdere vzw's; op die manier kunnen werknemers de kousen kiezen waaraan de vzw gelinkt is waarmee ze de beste klik voelen. BNP Paribas Fortis zal bijvoorbeeld zo'n onderneming zijn die de sokken van Hero-on-Socks aan haar werknemers zal aanbieden via het platform Ask Nestor.

Activiteit

Team

Klanten

Pers

Investeer mee in

Hero-on-Socks

Hero-on-Socks wil een versnelling hoger schakelen in haar missie om meer vzw's te helpen in het naar buiten brengen van hun verhaal en bewustwording te creëren rond hun activiteiten. Om deze groei te ondersteunen is Hero-on-Socks op zoek naar financiering.

Via winwinleningen wil de onderneming 80.000 euro ophalen om het ontwerp en de productie van de nieuwe designs verder te zetten en om nieuwe sokkenautomaten aan te kopen. Daarnaast zullen de bijkomende financiële middelen ook gebruikt worden om de verpakking van de sokken nog te verbeteren.

Word jij ambassadeur van deze groeiende onderneming die de wereld wil veranderen met sokken? Grijp nu je kans om te investeren in Hero-on-Socks!

Updates

20/5/19

Hero-on-Socks te vinden in Gazet van Antwerpen

Dit weekend wijdde Gazet van Antwerpen een dubbelpagina aan Hero-on-Socks. Founders Wendy en Wendy vertellen er over het ontstaan, de doelen en de ambities van hun onderneming. Ook hun zoektocht naar financiering komt aan bod in het artikel.

Meer weten? Via deze link kan je het artikel op de site van Gazet van Antwerpen lezen.

2/5/19

Hero-on-Socks informatienota

Veelgestelde vragen voor investeerders

Wat is de winwinlening?

De winwinlening is een achtergestelde lening met een looptijd van 8 jaar, waarbij Vlaamse ondernemingen tot 200.000 euro kunnen ontlenen bij Vlaamse particuliere investeerders. De interest is minimaal 1% en maximaal 2% en de investeerder ontvangt ook een jaarlijks belastingkrediet van 2,5%. Daarnaast heeft de investeerder recht op een waarborg van 30% op de verloren hoofdsom in geval van falen.

Hoeveel kost het voor mij om te investeren via WinWinner?

Investeren via WinWinner is voor de investeerder volledig gratis. De administratie- en begeleidingskosten voor het afsluiten van een investering liggen volledig bij de onderneming zelf.

Waaruit bestaat het jaarlijkse rendement van 4,5%?

Het 4,5% rendement is een combinatie van de vaste jaarlijkse rente van 2% + het jaarlijks belastingkrediet van 2,5%.

Wat betekent de waarborg bij de winwinlening?

Als de ondernemer het bedrag niet kan terugbetalen wegens een faillisement, onvermogen, vrijwillige of gedwongen ontbinding, kan je een schrapping van de lening vragen bij de overheid via de instantie PMV. Als de lening geschrapt wordt, kan het bedrag van de hoofdsom dat definitief verloren is gegaan voor 30% gerecupereerd worden door middel van een belastingkrediet.

Wanneer kan de waarborg van 30% opgevraagd worden?

Indien blijkt dat de onderneming waaraan je geleend hebt de winwinlening  niet meer zal kunnen terugbetalen, kan je een schrapping van de winwinlening aanvragen bij PMV. Investeerders zullen in hun aangifte personenbelasting het totaal verlies moeten opgeven om recht te hebben op de waarborg van 30%.

Is de winwinlening een risicovolle maatregel?

Er is altijd een kans dat de onderneming de lening niet kan terugbetalen. De investeerder gaat een winwinlening aan op eigen risico. Investeerders hebben wel recht op een waarborg van 30% in geval van faillissement van de
onderneming.

Moet ik belastingen betalen op het rendement dat ik ontvang via de winwinlening?

Van de 2% interest die je van de onderneming ontvangt wordt zoals bij andere inkomsten van kapitalen en roerende goederen nog 30% roerende voorheffing afgehouden. Deze roerende voorheffing wordt door de onderneming betaald. Bij een interest van 2% ontvang je dus uiteindelijk 1,4% netto interest. Het totale nettorendement inclusief 2,5% belastingkrediet is dus 3,9%.

Kan ik zien hoe lang de campagne van een onderneming nog loopt?

Een WinWinner campagne staat gemiddeld 60 dagen online. In de informatienota van de onderneming kan je zien wat de start- en einddatum van de campagne is.

Kan ik ook vanuit Brussel, Wallonië of het buitenland investeren?

Nee, enkel particulieren die in het Vlaams Gewest gevestigd zijn, kunnen investeren via de winwinlening.

Waarom investeren via WinWinner?

4,5% jaarlijks rendement
30% waarborg via de overheid
€0 kosten voor investeerder
Grondige selectie van dossiers
Administratieve ontzorging

Bekijk ook de campagne op

Ga naar Hello Crowd

Kom in contact met deze onderneming

Je hebt nog
00
dagen om te investeren
Of
bekijk de andere campagnes



Op zoek naar groeifinanciering?

Ik zoek financiering

Investeren in groeibedrijven?

Ik wil investeren

Zoek je financiering?

Schrijf je vrijblijvend in

Wil je investeren?

Bekijk de bedrijvenlijst