Sluiten

Contacteer deze onderneming en bespreek de investeringsmogelijkheden.

Bedankt, we hebben uw contactaanvraag succesvol ontvangen.

Oops! Something went wrong while submitting the form

Julia Belgium

Zwevegem
Bier
Julia Belgium is het resultaat van de zoektocht van Julie uit Kortrijk naar een elegant, gebrouwen aperitief. Julie bracht daarom met haar broer, haar echtgenoot en diens broer het bier -of beter gezegd, gebrouwen aperitief- The Birth op de markt. En het concept slaat aan: er komt een tweede aperitiefbier aan en waar er in 2018 zo'n 20.000 liter werd gebrouwen, staat er voor dit jaar zo'n 50.000 à 60.000 liter op de planning. Ontdek hier de verdere groeiplannen van dit familieproject!
Wat is een WinWinner campagne?

Via WinWinner kunnen ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk delen om hun ambassadeurs te laten investeren via voordelige leningen zoals de winwinlening. Zo kan de ondernemer verder groeien en haar plannen waarmaken. We brengen je graag in contact met de onderneming om de voorwaarden van de lening te bespreken.

Lenen aan KMO's omvat altijd een risico van kapitaalverlies. 

Julia Belgium

is op zoek naar een totaalbedrag van

75000

Je kan investeren vanaf €5.000 per lening. Vul het formulier hieronder in om in contact te komen met de ondernemer.

reeds opgehaald

De investeringscampagne van

Julia Belgium

is afgelopen

Bekijk de andere campagnes

reeds opgehaald

Te laat!

Julia Belgium

vond haar ambassadeurs al.

Bekijk de andere campagnes

Investeringsvoorwaarden

Winwinlening

type lening

Jaarlijkse aflossing

terugbetaaltermijn

4,5%

jaarlijks rendement

8 jaar

looptijd

30%

waarborg

€5.000

minimuminvestering

Lees het volledige investeringsvoorstel

Waarom Julia Belgium?

De ontstaansreden van Julia Belgium vertrekt vanuit een persoonlijk verhaal: Julie Claerbout uit Kortrijk miste tijdens haar uitstapjes in de horeca een elegant, gebrouwen aperitief op de kaart waarvan ze kon genieten met familie en vrienden.

Julie besliste om hier samen met haar echtgenoot Mathieu, haar broer Emmanuel en Mathieus broer Thibaut verandering in te brengen en zelf met een toegankelijk aperitiefbier op de proppen te komen. Het resultaat? The Birth, het eerste licht fruitige en matig bittere aperitiefbier van Julia dat in juli 2017 op de markt kwam.

"Het belangrijkste aan de bieren van Julia is de toegankelijke smaak die gecombineerd wordt met de elegantie van een aperitief. Julia is er voor jong en oud, man en vrouw,..." - Julie Claerbout, co-oprichtster Julia Belgium

Activiteit

De toegankelijkheid die Julia Belgium nastreeft, zit al in de benaming van haar producten; Julia spreekt in eerste instantie niet over bier, maar over een gebrouwen aperitief. De elegantie die het merk wil uitstralen wordt ook doorgetrokken naar het glas; geen typisch bierglas, maar een stijlvol glas dat eerder aan een wijnglas doet denken.

De productie van Julia Belgiums aperitiefbieren gebeurt bij een externe brouwerij, maar het recept komt wel van Julia zelf; Thibaut is al 10 jaar hobbybrouwer en test de recepten van Julia uitvoerig voor ze op grote schaal gebrouwen worden.

En die schaal is best wel groot voor een jong bedrijf; in 2018 brouwde Julia Belgium al 20.000 liter van The Birth, goed voor zo'n 60.000 flesjes. Door het succes van Julia staat er voor 2019 zo'n 50.000 à 60.000 liter op de planning. Bovendien zal Julia Belgium eind juni van dit jaar een tweede bier op de markt brengen. Het krijgt iets meer citrustoetsen, wat het meteen ideaal voor de zomer maakt.

Team

Julia Belgium is een familieproject waarin iedereen zijn eigen expertise heeft: het oorspronkelijke idee kwam van Julie Claerbout, die op zoek wou gaan naar een toegankelijke drank voor bij de aperitief.

Julie legt zich toe op de sales en de marketing van Julia. Haar man Mathieu houdt zich dan weer bezig met het algemene management en de financiële kant van de onderneming.

Mathieus broer Thibaut is een biochemicus, met een passie voor bier; hij schreef zelfs zijn thesis over biergist. Hij is dan ook de geschikte man om de productontwikkeling van Julia voor zijn rekening te nemen; hij zet de recepten op punt voordat ze op grote schaal in productie gaan. Tot slot is er nog Emmanuel, de broer van Julie. Hij verzorgt de aanwezigheid van Julia Belgium op events en met zijn ervaring op de exportafdeling van een sigarenbedrijf legt hij ook al de nodige contacten om Julia in het buitenland te introduceren.

Mathieu, Emmanuel en Thibaut. Foto: Henk Deleu

Klanten

Julia Belgium mikt voornamelijk op de Belgische horeca om haar gebrouwen aperitieven aan de man te brengen. Denk hierbij aan klassieke cafés, zomerbars, pop-ups en cateraars. Intussen zijn er al meer dan 100 verkooppunten van The Birth.

Julia Belgium wil haar klanten toegankelijke en elegante aperitiefbieren voorschotelen. Het alcoholpercentage ligt dan ook niet te hoog en de smaak moet een breed publiek aanspreken.

"Met onze producten en branding willen we alle zintuigen van de Julia-drinkers prikkelen. We wisten dat de biermarkt al erg druk is, maar door goede kwaliteit te leveren en de branding juist te zetten, merken we dat de vraag blijft toenemen." - Julie Claerbout, co-oprichtster Julia Belgium

In de pers

- Met een eerdere crowdfundingcampagne haalde Julia Belgium eerder al financiering op. Bij de lancering van deze campagne haalde de onderneming een artikel in Made in West-Vlaanderen.
- Het Nieuwsblad wijdde een artikel aan Julia Belgium.
- Knack Weekend schreef een stuk over de aanwezigheid van Julia Belgium op een bierevent in Kortrijk Xpo. Bekijk het artikel hier. Dat Julia ook te proeven was op recepties van de stad Kortrijk, lees je in dit artikel van Knack Weekend.
- In een artikel van Het Laatste Nieuws lezen we dat het Julia-bier een groot succes was op een internationaal streekbierenfestival in West-Vlaanderen.

Activiteit

Team

Klanten

Pers

Investeer mee in

Julia Belgium

Julia Belgium groeit snel en is op zoek naar financiering om deze groei te ondersteunen. Concreet zoekt de onderneming 75.000 euro via winwinleningen.

Met de bijkomende financiële middelen wil Julia Belgium investeren in een salesprofiel. Daarnaast wil de onderneming ook de beleving van bezoekers op haar website verbeteren door de site verder te optimaliseren. Het inzetten op online advertenties maakt ook deel uit van de groeiplannen van Julia Belgium. Tot slot wil Julia de bijkomende financiering gebruiken om de eerste stappen naar het buitenland te verkennen door deel te nemen aan Europese beurzen.

Do you love Julia? Super, want dan kan jij met jouw investering het familieproject Julia helpen om zich verder op de biermarkt te vestigen met haar moderne en stijlvolle aperitiefbieren! Contacteer ons en grijp je kans om deel uit te maken van het Julia-verhaal!

Updates

17/5/19

Informatienota Julia Belgium

Veelgestelde vragen voor investeerders

Wat is de winwinlening?

De winwinlening is een achtergestelde lening met een looptijd van 8 jaar, waarbij Vlaamse ondernemingen tot 200.000 euro kunnen ontlenen bij Vlaamse particuliere investeerders. De interest is minimaal 1% en maximaal 2% en de investeerder ontvangt ook een jaarlijks belastingkrediet van 2,5%. Daarnaast heeft de investeerder recht op een waarborg van 30% op de verloren hoofdsom in geval van falen.

Hoeveel kost het voor mij om te investeren via WinWinner?

Investeren via WinWinner is voor de investeerder volledig gratis. De administratie- en begeleidingskosten voor het afsluiten van een investering liggen volledig bij de onderneming zelf.

Waaruit bestaat het jaarlijkse rendement van 4,5%?

Het 4,5% rendement is een combinatie van de vaste jaarlijkse rente van 2% + het jaarlijks belastingkrediet van 2,5%.

Wat betekent de waarborg bij de winwinlening?

Als de ondernemer het bedrag niet kan terugbetalen wegens een faillisement, onvermogen, vrijwillige of gedwongen ontbinding, kan je een schrapping van de lening vragen bij de overheid via de instantie PMV. Als de lening geschrapt wordt, kan het bedrag van de hoofdsom dat definitief verloren is gegaan voor 30% gerecupereerd worden door middel van een belastingkrediet.

Wanneer kan de waarborg van 30% opgevraagd worden?

Indien blijkt dat de onderneming waaraan je geleend hebt de winwinlening  niet meer zal kunnen terugbetalen, kan je een schrapping van de winwinlening aanvragen bij PMV. Investeerders zullen in hun aangifte personenbelasting het totaal verlies moeten opgeven om recht te hebben op de waarborg van 30%.

Is de winwinlening een risicovolle maatregel?

Er is altijd een kans dat de onderneming de lening niet kan terugbetalen. De investeerder gaat een winwinlening aan op eigen risico. Investeerders hebben wel recht op een waarborg van 30% in geval van faillissement van de
onderneming.

Moet ik belastingen betalen op het rendement dat ik ontvang via de winwinlening?

Van de 2% interest die je van de onderneming ontvangt wordt zoals bij andere inkomsten van kapitalen en roerende goederen nog 30% roerende voorheffing afgehouden. Deze roerende voorheffing wordt door de onderneming betaald. Bij een interest van 2% ontvang je dus uiteindelijk 1,4% netto interest. Het totale nettorendement inclusief 2,5% belastingkrediet is dus 3,9%.

Kan ik zien hoe lang de campagne van een onderneming nog loopt?

Een WinWinner campagne staat gemiddeld 60 dagen online. In de informatienota van de onderneming kan je zien wat de start- en einddatum van de campagne is.

Kan ik ook vanuit Brussel, Wallonië of het buitenland investeren?

Nee, enkel particulieren die in het Vlaams Gewest gevestigd zijn, kunnen investeren via de winwinlening.

Waarom investeren via WinWinner?

4,5% jaarlijks rendement
30% waarborg via de overheid
€0 kosten voor investeerder
Grondige selectie van dossiers
Administratieve ontzorging

Bekijk ook de campagne op

Ga naar Hello Crowd

Kom in contact met deze onderneming

Je hebt nog
00
dagen om te investeren
Of
bekijk de andere campagnes



Op zoek naar groeifinanciering?

Ik zoek financiering

Investeren in groeibedrijven?

Ik wil investeren

Zoek je financiering?

Schrijf je vrijblijvend in

Wil je investeren?

Bekijk de bedrijvenlijst