Sluiten

Contacteer deze onderneming en bespreek de investeringsmogelijkheden.

Bedankt, we hebben uw contactaanvraag succesvol ontvangen.

Oops! Something went wrong while submitting the form

Investeer in

Gefinancierd

Kayzr

Gent
Esports

100000

totale investeringsbehoefte

5000

minimale investering
Interesse om te investeren?
Bekijk de actieve campagnes ⟶

Om je als gamer naar "the next level" te kunnen opwerken, maakte je als ambitieuze hobbygamer binnen de Benelux weinig kans.

De nood om structuur maar vooral kansen voor elke gamer te creëren, werd al gauw voelbaar. Er was namelijk geen systematische weg naar de top, zoals dat bij andere competitieve sporten wel het geval is.

Terwijl de gaming-industrie zelfs groter is dan de film- en muziekindustrie samen, zijn er binnen de sector en de Benelux duidelijk nog enkele uitdagingen.

Als ambitieuze gamer bots je namelijk al snel op het selecte clubje dat de wereld van het competitief gamen (ook gekend als esports) beheerst. Het prijzengeld blijft dan ook alleen voor de allerbesten voorbestemd. 

Veel gamers blijven wat op hun honger zitten als het over het echt competitieve aspect van gamen gaat; ze missen een echte "thrill of competition".

Het publiek van de esports is nochtans erg groot. De oprichters van Kayzr zagen bijvoorbeeld hoe esportsevenementen in Zuid-Korea makkelijk pakweg 40.000 toeschouwers lokken. Dit is vanzelfsprekend een enorm interessante doelgroep voor marketeers, en dat is de founders van Kayzr ook niet ontgaan. Deze doelgroep, doorgaans jonge mannen tot 35 jaar, is echter niet makkelijk te bereiken: vaak kijken ze nauwelijks nog klassieke TV en 70% van de gamers heeft ad blockers geïnstalleerd op hun pc om niet gestoord te worden tijdens het spelen van hun favoriete games. 

 

Daarom creëerden de oprichters van Kayzr een online platform waarop gamers van eenzelfde niveau tegen elkaar kunnen spelen in een twintigtal games die in het platform geïntegreerd zijn. Vandaag zijn er al meer dan 30.000 gebruikers. Via Kayzr kunnen bedrijven toch in contact komen met deze moeilijk te bereiken doelgroep, bijvoorbeeld via sponsorships.

 

De oprichters van Kayzr stelden vast dat het enorm moeilijk is om je tot het hoogste segment binnen de esports op te werken. Tegelijk waren ze er zich van bewust dat er voor bedrijven nog geen doordachte manier was om zich te tonen aan de moeilijk te bereiken gamers-doelgroep. Daarom creëerden ze Kayzr, waarvan de activiteiten uit 3 delen bestaan: 

Kayzr.com

Dit is een online platform dat door zijn laagdrempeligheid de wereld van de esports toegankelijk maakt voor gamers. Ze kunnen er deelnemen aan toernooien en kunnen het opnemen tegen spelers van een vergelijkbaar niveau in een twintigtal games die in het platform geïntegreerd zijn. Aangezien de tegenstanders van een vergelijkbaar niveau zijn, wordt het mogelijk om systematisch naar de top van het gamen te klimmen, wat vroeger veel moeilijker was. 

Momenteel heeft Kayzr al meer dan 30.000 gebruikers. Samen hebben zij al 5.000 unieke toernooien gespeeld. 

De toernooien zorgen voor het competitieve element, de spelers strijden namelijk om een ranking. Door andere spelers te verslaan kunnen ze virtuele munten, de Kayzr Coins, verdienen en spenderen in de webshop op het platform.

Na iets meer dan 2 jaar zijn in de shop op Kayzr.com al ongeveer 4.800 orders verwerkt voor een equivalent van zo'n 60.000 Euro.

Het zijn de partners van Kayzr die voor de items in de shop zorgen. 

Kayzr.com is in feite een sociaal medium voor gamers, met als bedoeling een echte community te creëren. Het platform laat toe om naast het spelen van games andere gamers te volgen en discussies te voeren. Er is zelfs een nieuwsoverzicht met info over de belangrijkste toernooien en andere evenementen.

Het platform is ook toegankelijk via een app, die ondertussen al zo’n 1.000 keer werd gedownload. 

 

Kayzr League

Dit is een competitie van de 4 populairste games op Kayzr.com. Bij elk game strijden 6 teams om de winst. Ze geraken in deze eindstrijd via kwalificatierondes, waarop de 6 teams het dan tegen elkaar opnemen. De top-4 speelt om de winst op een groot evenement waar veel gamers op afkomen, zoals de Gentse FACTS-beurs in Flanders Expo. Op dit groot evenement voor strip-, science fiction- en game-liefhebbers keken 15.000 mensen minstens 20 minuten naar deze competitie. Op termijn wil Kayzr zelf gaming-evenementen organiseren. Ze zullen dan ook zelf instaan voor de verkoop van de tickets. 

De strijd om de winst is niet alleen te volgen op events, maar ook op Twitch, een streamingdienst die zich focust op games. De ontknoping van de Kayzr League wordt dan becommentarieerd vanuit een studio. Kayzr regelt hierbij de meeste zaken qua productie, logistiek, visuals en motion, maar doet hiervoor soms ook een beroep op externe partijen. 

 
Per seizoen van de Kayzr League (3 maand) zijn er 120.000 unieke kijkers in de Benelux die minstens een kwartier kijken. Zo loopt de eyeball time op tot 3 miljoen minuten per seizoen! 

Services

Kayzr denkt mee met bedrijven om concepten te organiseren in functie van de doelgroep die het bedrijf wil bereiken via esports

Zo verzorgt Kayzr het hele on- en offline esports-programma voor PlayStation in de Benelux. PlayStation heeft een eigen omgeving op het Kayzr-platform met eigen branding en tornooien. Voor de populairste games bekampen de beste PlayStation-spelers van de Benelux elkaar in de finales op offline events.

Kayzr bestaat nu iets meer dan 2 jaar. Achter Kayzr zit een team dat de passie voor gamen en de nodige vaardigheden om hun business uit te werken combineert. 

  • Freek studeerde Toegepaste Economische Wetenschappen, met Finance als afstudeerrichting. Hij gaat op zoek naar nieuwe partnerships om de business van Kayzr verder uit te breiden. 
  • Joris studeerde ook Toegepaste Economische Wetenschappen met afstudeerrichting Entrepreneurship, Strategy and Innovation. Hij houdt zich bezig met het general management en de financiën van Kayzr.  

Deze 2 founders leerden elkaar kennen in de grootste studentenvereniging van Vlaanderen, Ekonomika.

De founders hebben hun passie, gamen, kunnen ombuigen tot hun levenswerk. 

De overige werknemers van Kayzr zijn ook gepassioneerd door gamen. Het gaat hier voornamelijk om IT- en marketingprofielen. 

Kayzr is voornamelijk interessant voor bedrijven die nood hebben aan een aparte manier om met hun doelgroep in contact te treden. Hier biedt het Kayzr-platform enorm veel mogelijkheden. Bedrijven kunnen namelijk een partnership aangaan met Kayzr om hun doelgroep te bereiken. Accent Jobs kan bijvoorbeeld zijn vacatures voor ingenieurs- en IT-profielen op het platform plaatsen omdat veel gebruikers zich met deze sectoren bezighouden. Andere bedrijven die een partnership zijn aangegaan met Kayzr zijn onder meer Game Mania, KBC, Knorr en Unibet. 

“Esports is niet langer een niche. Daarom is Kayzr voor ons de ideale manier om duizenden jonge mensen te bereiken, onder wie er veel fervente gamers en kijkers zijn. Kayzr kent die wereld als geen ander. We werken nauw samen met hun experts om een goede match te vinden tussen KBC en relevante content voor gamers." - Marc De Leeuw, Head, Events Agency, KBC

Bedrijven kunnen producten aanbieden in de shop op het Kayzr-platform. Verder kunnen ze ook optreden als sponsor van een League, bijvoorbeeld door hun naam aan de competitie te verbinden. Dit kan zowel online als offline. Op het vlak van de Services kunnen bedrijven een beroep doen op de expertise van Kayzr om zich te profileren in de wereld van de esports. Talloze mogelijkheden dus om de zichtbaarheid van hun merk te verhogen! 

"Voor elk B2C bedrijf dat zich op jonge mannen richt kan esports enorm aantrekkelijk worden." - Freek Borghgraef, Co-founder Kayzr 

Een van de grote troeven van Kayzr is dat het content biedt aan doelgroepen van verschillende leeftijden. Een ouder gamers-publiek dat geen tijd meer heeft om zelf veel actief te gamen, kan bijvoorbeeld naar Twitch, het streaming platform van de Kayzr Leagues, kijken. Aangezien gamen nog steeds erg populair is bij jongeren, kan het Kayzr-platform zelf, waarop er actief gegamed wordt, rekenen op een instroom van nieuwe gebruikers. 

Verder zal Kayzr nieuwe gebruikers aan te trekken door middel van referrals; bestaande gebruikers worden dan bijvoorbeeld beloond met Kayzr Coins om nieuwe leden aan te brengen. Hiermee hoopt Kayzr de drempel nog te verlagen voor nieuwe gebruikers. Ook via Twitch wil Kayzr gamers naar het platform lokken door zich nog beter te profileren tijdens de uitzendingen op deze streamingdienst. 

Als fabrikant van audio-oplossingen voor gaming streven we ernaar het gamers-publiek zo goed mogelijk te bereiken. We beschouwen Kayzr als zo’n kanaal omdat ze via hun platform, esports en aangepaste campagnes een natuurlijke brug te bouwen tussen het merk en de gebruikers.” - Michal Tempczyk, Business Manager, Gaming, Sennheiser

De activiteiten van Kayzr haalden intussen ook al de pers:

Foto: VTM Nieuws - Lees hier het artikel op HLN.be

- De Tijd

- De Tijd

- De Morgen

17/9/18

Kayzr gaat samenwerken met House of Esports

Kayzr heeft de ambitie om internationaal uit te breiden en daar maakt de onderneming werk van! Kayzr heeft namelijk een samenwerking gesloten met House of Esports uit Nederland.

House of Esports zorgt voor een breed gamma van esports-activiteiten, waaronder festivals en competities. Samen willen Kayzr en House of Esports het competitief gamen in de Benelux en nog verder internationaal steviger gaan ontwikkelen door onder meer op communities en maatschappelijke initiatieven in te zetten.
Bekijk hier het volledige artikel over de nieuwe samenwerking van Kayzr.

12/9/18

Kayzr invites: Ambassador Night

Word jij ambassadeur van Kayzr? Kom dan zeker op 24 september naar de Ambassador Night in Gent! De founders van Kayzr vertellen er hoe ze hun gaming platform oprichtten en wat het groeipotentieel is van hun onderneming.

WinWinner zal uiteraard ook van de partij zijn om meer uitleg te geven over de investeringsmogelijkheden. Inschrijven is gratis en kan via deze link. Op deze event pagina vind je ook alle praktische info. Graag tot dan!

3/9/18

Kayzr verschijnt in Made in Oost-Vlaanderen

De campagne van Kayzr werd opgepikt door Made in Oost-Vlaanderen. In het artikel lees je het verhaal van de oprichting, de groei en de toekomstplannen van het gaming-platform. Hopelijk maakt de WinWinner-campagne het mogelijk om de toekomstplannen van Kayzr te realiseren! Het volledige artikel op Made in Oost-Vlaanderen kan je lezen via deze link.

23/8/18

Informatienota Besports

 

Investeer mee in

Kayzr

Kayzr heeft groeiplannen en is daarom op zoek naar financiering. Concreet is het bedrijf op zoek naar 100.000 euro. Met deze bijkomende financiële middelen wil Kayzr het volgende doen: 

  • De gaming-industrie evolueert snel en Kayzr wil z'n momentum niet verliezen. Het bedrijf ziet namelijk al opportuniteiten en wil een extra investeringsbudget opbouwen om kort op de bal te kunnen spelen en deze opportuniteiten te verzilveren
  • Nieuwe markten betreden om het aantal gebruikers van het platform te laten stijgen tot 350.000 binnen enkele jaren. Er zal begin 2019 een vast kantoor geopend worden in Nederland en via reeds bestaande contacten wil Kayzr kijken om nog verder uit te breiden naar nieuwe grote Europese markten zoals Frankrijk, Engeland en Duitsland.
  • Sommige spellen worden heel populair. Kayzr wil zijn platform sterk genoeg maken om ervoor te zorgen dat bij een plotse hype het platform steeds up and running blijft, bijvoorbeeld door extra serverruimte aan te kopen. 
  • De uitzendingen van de Kayzr League naar een nog hoger niveau tillen.

Kayzr

Gent
Esports

Investeer mee




Completed

Investeringsbehoefte

100000



Gescreend door Senior Consultant Vlaanderen

Meer informatie over Senior Consultants Vlaanderen

Bekijk ook de campagne op

Ga naar Hello Crowd

Contactgegevens