Sluiten

Contacteer deze onderneming en bespreek de investeringsmogelijkheden.

Bedankt, we hebben uw contactaanvraag succesvol ontvangen.

Oops! Something went wrong while submitting the form

Investeer in

100% gefinancierd

Ledenbeheer

Koekelare
ICT

35000

totale investeringsbehoefte

5000

minimale investering
Interesse om te investeren?
Bekijk de actieve campagnes ⟶

Waarom Ledenbeheer?

Velen staan er niet bij stil dat een sportclub runnen meer inhoudt dan wekelijkse lessen geven.

Als sportclub ben je verantwoordelijk voor vele dingen, je moet ten eerste in orde zijn met verschillende regels (denk maar aan de recente GDPR wetgeving), inschrijvingen verwerken, leden informeren, verzekeringen...

Elk sportjaar moet je berekenen hoeveel een les moet kosten en hoe je trouwe sporters kunt belonen door middel van kortingen. De sporters moeten hiernaast in correcte groepen ingedeeld worden, liefst volgens leeftijd en niveau.

Goed zo, iedereen is netjes ingeschreven, nu de stapels papieren inschrijvingen verwerken in een ellenlange excelfile en kijken of iedereen keurig heeft betaald. Betalingsherinneringen opmaken, een paar mensen opbellen en klaar is kees… Of dat dacht je maar.

Tijdens het sportjaar moet je als club activiteiten organiseren, die zorgen voor wat extra inkomsten want zo overleven sportclubs nu eenmaal. Je nodigt leden uit, verwerkt de inschrijvingen en betalingen, tot slot maak je aanwezigheidslijsten (waarbij wanbetalers in een mooi fluo kleurtje komen te staan).

De communicatie naar de trainers en sporters is ook een stevige uitdaging, cruciale info in verband met wedstrijden, aangepaste trainingen en evenementen worden door de sportclub verdeeld via diverse kanalen. E-mails en papieren brieven zijn de populairste manieren.

Afspraken voor het sportjaar moeten duidelijk gemaakt worden aan de hand van brieven die we meegeven aan de deelnemers (waarvan 50% niet gelezen wordt).

Oeps de juf is ziek. Snel zoeken naar vervanging is niet meer mogelijk in zo’n korte tijdspanne. Dus moeten we iedereen uit die bepaalde les(sen) verwittigen, mailbox open, e-mailadressen opzoeken in mijn excel file en plakken in mijn e-mailvenster. Misschien moeten we het ook even op de Facebookpagina vermelden

Een uur later... de telefoon gaat. “Ja meneer we staan aan een gesloten deur.”. Hoezo? Heb je mijn mailtje niet gekregen? En zo gaat het er elke dag aan toe bij vele sportclubs.

Begrijp me niet verkeerd, we houden van wat we doen, maar het neemt zó veel tijd in beslag en het brengt vooral onnodige frustraties met zich mee! 

Afgelopen maanden onderzochten we welke pijnpunten er zijn binnen de administratie van sportclubs, zoals de betalingen van lidgeld, communicatie binnen het ledenbestand, opvolgen van aanwezigheden, enzoverder. Er komt vaak meer bij kijken dan het oog ziet. Jammer, want de focus van een sportclub zou bij de sport moeten blijven en niet verloren gaan aan de administratieve rompslomp. Ledenbeheer.be zorgt ervoor dat je de focus terug kan leggen op de sportclub en niet meer op de cruciale maar tijdrovende administratie, opvolging en communicatie.

Ledenbeheer.be, een gebruiksvriendelijke online toepassing die de ledenregistratie en het beheer daarvan automatiseert.

Hoe werkt het?

Ledenbeheer.be is opgebouwd uit drie delen:

1. Registratie

Stel zelf het registratieformulier samen en beheer alle contactinformatie op één centrale plaats.

Leden schrijven zich online in voor hun favoriete sportactiviteit. Ons systeem houdt rekening met verschillende kortingsmodules. Denk maar aan korting voor familieleden, datumgebonden en prijsgerelateerde kortingen. Korting als je leden meerdere lessen volgen? Of beloning voor trouwe leden? Geen enkel probleem!

Door onze directe koppeling aan een veilige betaalterminal bent je als sportclub zeker van je inschrijvingen en voorkom je annulaties. Kies voor online betalingsmogelijkheden zoals Bancontact, Visa en Mastercard of verstuur automatische kostennota's (overschrijving) per e-mail.

Na betaling ontvangt elk lid van de sportclub een login en wachtwoord waarmee hij het online lessenrooster kan raadplegen. Gebruikers kunnen op de inschrijvingspagina van de sportclub ook steeds opvolgen hoeveel vrije plaatsen er nog beschikbaar zijn.

Als sportclub krijg je alle inschrijvingen te zien per groep en per tarief (vb: dansscholen werken vaak met jaarabonnementen of per semester).

2. Opvolging

Bekijk op elk moment wie aanwezig is op training. Het systeem houdt bij hoeveel iemand afwezig is geweest, zodat je kan bijsturen waar nodig. Ons unieke rechtensysteem zorgt ervoor dat trainers aanwezigheden en notities kunnen bijhouden binnen het ledenbeheerplatform, zonder dat ze andere kwetsbare informatie te zien krijgen.

3. Communicatie

Ledenbeheer.be plaatst de ingeschreven leden onmiddellijk in de correcte groepen. Zo kan je elke groep makkelijk contacteren via onze ingebouwde e-mail- of sms-server.

Afgelaste lessen? De communicatie naar de leden van de getroffen les verloopt nu gelukkig veel sneller. Via het menu ‘afgelasten’ kan je de les annuleren (en opnieuw inplannen); de leden worden onmiddellijk op de hoogte gebracht per mail of sms.

Ledenbeheer voldoet aan alle normen opgelegd door de GDPR (AVG) wetgeving.

Team

Kevin Gunst - zaakvoerder

Kevin volgde de Bachelor Digital Design and Development aan de Hogeschool West-Vlaanderen. Daarnaast nam hij deel aan het Administration Program van DbFact.

In september 2015 startte hij een danswedstrijdteam “G-force” waarbij hij tracht het beste uit elke individuele danser te halen. Hij was ook te zien in videoclips van Dimitri Vegas & Like Mike, reclame spots voor Pioneer en als danser op de mainstage van Tomorrowland.

Hij heeft zelf al meer dan twaalf jaar ervaring als breakdance- en hiphopleraar en hij werkt ook bijna tien jaar op vrijwillige basis als animator bij Dancecool vzw. Als eigenaar van een dansschool en door zijn passie voor dans en de sector weet Kevin perfect waar Ledenbeheer dansscholen en sportclubs kan bijstaan. 

Kevin richtte in september 2017 Ledenbeheer op. Hij neemt al het grafische ontwerp voor zich en zal ook de marketingcampagne opzetten. Eens de website gelanceerd is, zal Kevin ook de contacten onderhouden en huisbezoeken bij klanten verzorgen.

Klanten

Onze ideale klanten zijn sportclubs die hun communicatie willen optimaliseren en hun registraties wil automatiseren. Hierdoor kunnen ze meer tijd en energie steken in de sport zelf. Ledenbeheer is opgemaakt voor alle sportclubs. De focus in ons lanceringsjaar ligt op dansscholen. Daarna gaan we onderzoek verrichten naar andere sporttakken, samen kijken we naar de vereisten per sporttak en passen het programma aan zodat het aan ieders verwachtingen voldoet.

Tarief

Als sportclub kun je kiezen voor een abonnement dat je ofwel maandelijks betaalt of je kiest voor een jaarabonnement aan een voordeliger tarief. Voor een maand betaal je 65 euro, betaal je onmiddellijk voor een jaar dan betaal je 720 euro. Alle prijzen zijn incl. btw en abonnementen hebben een looptijd van 1 jaar.

Inbegrepen in ledenbeheer:

●      Ledenbeheer software

●      Onbeperkt aantal inschrijvingen

●      Onbeperkt aantal gebruikers

●      Vaste prijs per maand

●      Gratis ondersteuning via skype, telefoon en e-mail.

●      Gratis opleiding

●      Gratis updates

●      Geen instapkost (in 2018)

●      30 dagen lang proberen

 

Daarnaast bieden we nog uitbreidingsmogelijkheden aan:

●      Webshop/beurtenkaarten: 10 euro/maand

●      Sms-server: 10 euro/maand

Hieronder enkele klanten aan het woord:

Reeds 3 jaar waren we bij Hypnosis Dance Academy op zoek naar een online softwarepakket waarmee we onze klanten (veeleisende dansers én ouders) nog beter van dienst konden zijn. Ledenbeheer heeft het allemaal: de instellingen naar kortingen en tarieven zijn legio, de modules zijn tot in detail uitgewerkt en de layout werkt intuïtief. Dit is een kant en klaar pakket waar elke manager met plezier zijn administratie afhandelt waardoor er meer tijd overblijft om bij je klanten betrokken te zijn.

Steve Burggraeve – Hypnosis dance academy
Wij kunnen alleen maar in superlatieven over Ledenbeheer spreken! Het maakt het werken veel overzichtelijker, aangenamer en duidelijker!

Hadewijch Oplinus – Izegemse dansacademie

18/7/18

1 maand ledenbeheer, wat hebben we geleerd?

Veel, heel veel! Maar wat ons het meeste is bijgebleven zijn is feedback. 

Het is super om te zien hoe jullie als sportclub mee denken om ons programma beter te maken! Waarvoor dank!

257 verbeteringen sinds onze lancering.

Dat zijn er een pak! Dat gaat van kleine foutjes tot het herschrijven van onze kortingscodes zodat we weer dat tikkeltje beter tot jullie dienst kunnen zijn.Een overzicht van onze 10 grootste verbeteringen vind je hier:

  1. Toevoegen van de kortingsberekeningsmodule (menu instellingen => kortingsberekening)
  2. “Goed te keuren inschrijvingen” volledig herschreven (nu krijg je alle goed te keuren bestellingen van 1 persoon in een mooi overzicht i.p.v afzonderlijke items).
  3. Fout in de kortingscodes hersteld (goed te keuren kortingscodes kwamen niet in de “goed te keuren” lijst).
  4. Op de publieke kant hebben we het duidelijker gemaakt om familieleden toe te voegen.
  5. Betalingen registreren heeft nu een extra kolom waarin je nuttige memo’s kwijt kan.
  6. “Kostennota’s annnuleren” uitgebreid, je kan vanaf nu ook kortingen wissen uit een kostennota als deze bv verstreken zijn door laattijdig betalen.
  7. We voegden een knop toe om de kostennota opnieuw te sturen (menu financieel => kostennota’s).
  8. Gescheiden ouders kunnen nu ook een tweede e-mailadres toevoegen zodat beide ouders de communicatie ontvangen (menu contacten => contactgegevens).
  9. Teller toegevoegd bij aanwezigheden, zo kun je als docent onmiddellijk zien hoeveel mensen er in je les zouden moeten staan.
  10. We hebben onze documentatiepagina aangevuld met instructievideo’s en veel gestelde vragen.

Origineel geplaatst op: https://www.ledenbeheer.be/1-maand-ledenbeheer-wat-hebben-we-geleerd/

Investeer mee in

Ledenbeheer

Ledenbeheer is beschikbaar sinds 2 mei, 70% van de functionaliteiten zijn reeds ingewerkt en operationeel. Maar we zijn nog op zoek naar een IT-talent dat ons kan bijstaan voor de verdere uitwerking van ons platform. Binnenkort willen we eveneens een marketingcampagne uitrollen om ledenbeheer te verspreiden in België en Nederland.

Voor onze financiering mikken we op 35.000 euro, hiervan is reeds 35 % (12.500 euro) ingezameld bij familie en vrienden.

Heb je interesse om mee te helpen aan het uitbouwen van ledenbeheer? Wil jij die sportclubs extra tijd geven door administratieve vereenvoudiging? Via deze weg draag jij je steentje bij zodat ze zich meer kunnen focussen op hun kerntaak, namelijk sport.

Ledenbeheer

Koekelare
ICT

Investeer mee




Completed

Investeringsbehoefte

35000



Gescreend door Senior Consultant Vlaanderen

Meer informatie over Senior Consultants Vlaanderen

Bekijk ook de campagne op

Ga naar Hello Crowd

Contactgegevens

Ontdek meer ondernemingen ⟶