Sluiten

Contacteer deze onderneming en bespreek de investeringsmogelijkheden.

Bedankt, we hebben uw contactaanvraag succesvol ontvangen.

Oops! Something went wrong while submitting the form

Investeer in

Gefinancierd

Liviau

Beringen
Audiovisuele technologie

90000

totale investeringsbehoefte

5000

minimale investering
Interesse om te investeren?
Bekijk de actieve campagnes ⟶

Waarom Liviau?

Beleving en sfeer, daar draait het moderne leven steeds meer om. Op restaurant voor een etentje bij kaarslicht, in de fitnessclub, in de loungebar of zelfs bij een begrafenis; we willen feesten en treuren in een aangepast kader.

Die unieke beleving creëer je niet alleen met de inrichting van je pand, maar ook met de hulp van licht, geluid en video. Opzwepende of relaxerende muziek, felle of gedempte lichten, ondersteunende video’s en foto’s, het zijn telkens de details die precies de juiste snaar raken. Helaas zijn die kleine sfeerelementen vaak net een spelbreker.

De vereiste technische kennis om met een resem aan losse apparaten een aangepaste beleving te creëren, blijkt voor vele uitbaters een onmogelijke zaak

Gevolg: frustratie alom, vaste en dure interventies van productspecialisten en vaak toch niet het gewenste resultaat en uiteindelijk ontevreden klanten.

Een markt waar dit vandaag zeer merkbaar is, is de markt van begrafenisondernemers die momenteel een hele transformatie ondergaat. 

De sobere diensten van weleer moeten in 80% van de gevallen plaatsmaken voor een sterk gepersonaliseerde dienst buiten de kerk.

Nabestaanden kiezen resoluut voor foto’s, filmpjes, aangepaste muziek en gedimd licht. Alle onderdelen van de dienst moeten als raderen van een klok in elkaar klikken tot een waardig afscheid.

Dat heeft uiteraard gevolgen voor de sector: 

  • Begrafenisondernemers geven aan 3 keer zoveel tijd te spenderen aan de voorbereiding van een dienst tegenover 10 jaar geleden
  • Een groot aantal vindt zijn huidige installatie moeilijk werkbaar
  • Het grootste deel van de audiovisuele installaties voldoet niet aan de moderne eisen

Apex biedt met zijn product Liviau hiervoor een eenvoudige oplossing. Met Liviau wordt het samenstellen en presenteren van een dienst kinderspel. Foto’s, filmpjes, muziek en licht vormen er altijd een harmonieus geheel, en dat met een erg eenvoudige bediening via een touchscreen. De juiste sfeer ligt zo meteen binnen handbereik.

Liviau is een eenvoudige audio-, video- en lichtsturing in één compacte touchscreen.

Hoe werkt Liviau?

Het all-in-onesysteem ontwikkeld door Apex is niet alleen een compacte audiovisuele installatie, maar een echte totaaloplossing voor iedereen die de juiste setting en sfeer wil creëren voor zijn of haar klanten.

  • Een volledige audio, video en licht installatie in één compacte touchscreen
  • Uiterst simpele no-nonsens bediening 
  • Met één druk op de knop start je jouw volgende fotoreportage of muziekstuk
  • Zet jouw scenario al volledig klaar vanachter je bureau

Sinds augustus 2017 realiseerde Apex 60 installaties van Liviau in 50 verschillende funeraria.

Aan vrijwel elke verkoop van Liviau is ook de verkoop van ander materiaal gekoppeld, zoals schermen, luidsprekers en verlichting. Een onderhoudscontract zorgt voor jaarlijks recurrente inkomsten. Op die manier is Apex een vaste partner voor uitvaartcentra

Apex is met Liviau op 6 maanden tijd marktleider geworden in Vlaanderen in audiovisuele sturingen voor funeraria en heeft in de huidige vorm geen concurrentie. Apex heeft een octrooi genomen op het integrale Liviau-concept om ook in de toekomst de ontwikkelingen te vrijwaren.

Team

Paul Van Hees – zaakvoerder 

Paul heeft ondertussen meer dan 20 jaar ervaring met het aansturen van teams die actief zijn in de audiovisuele sector, zowel op commercieel als technisch vlak. Bedrijven zoals VRT, RTBF, videohouse en diverse gerenommeerde geluidsverhuurbedrijven zijn klant aan huis.

Apex' professionele audioproducten worden gebruikt door belangrijke spelers zoals PRG (Werchter en vele andere festivals), Phlippo Audio (Tomorrowland), Olivier Gerard (geluidsmixer voor Simple Minds).

Hendrik-Jan Gielis - Technical Director

Hendrik-Jan heeft sinds zijn jeugd een sterke passie voor techniek, meer specifiek voor beeld, klank en licht. Als jonge snaak kreeg hij van de goede Sint een kapotte tv. Hij was er uren zoet mee die te herstellen en dan weer kapot te maken om hem vervolgens terug op te lappen.

Uiteraard werd zijn studievakgebied elektronica, met een specialisatie in hardware en software. Hendrik-Jan is de drijvende kracht achter de technische ontwikkelingen van Apex en Liviau. Hij bedenkt de functionaliteiten en bij het R&D-werk stuurt hij een team van hard- en softwareontwikkelaars aan.

Hans Breugelmans

Hans is de “man on the road”, verkoper. Met sprekend gemak weet hij begrafenisondernemers te overtuigen van Liviau en de enorme meerwaarde die het product hen kan bieden.

LednLux

LednLux is een Limburgs bedrijf gespecialiseerd in architecturale verlichting. Het is een belangrijke partner bij het uitwerken van lichtplannen met de juiste feel voor iedere klant. 

Markt

De markt voor Liviau is zeer uitgebreid. Het audiosysteem is een echte meerwaarde voor hotels, restaurants, bars, fitnesscentra, dansscholen, beursstanden en funeraria. In al deze zaken ligt de nadruk steeds meer op het creëren van een aangepaste sfeer voor de klant. 

Vandaag focust Apex voornamelijk op funeraria omdat Liviau de beste oplossing biedt voor hun specifieke uitdagingen in deze sterk veranderende sector

Hieronder zijn enkele klanten aan het woord:

“Dankzij Liviau heb ik nu een super gebruiksvriendelijke installatie. Ik spendeer nu veel minder tijd aan het klaarmaken van mijn diensten.” Luc Bussels – Uitvaartcentrum Bussels
“Dankzij de installatie van de Liviau was het afspelen van filmpjes en muziek in mijn aula nog nooit zo eenvoudig. Liviau is de betaalbare oplossing waar wij reeds jaren naar zochten”. Christoph Lelong – Uitvaartverzorging Hansen
“Na het plaatsen van het Liviausysteem klinken mijn bestaande luidsprekers plots veel beter. Ik weet niet hoe ze het gedaan hebben, een dikke chapeau mannen” LM Van Horen – Begrafenissen Huis Jannes & Julis

Jammer, nog geen updates over deze campagne. 

Investeer mee in

Liviau

Apex wil €90.000 ophalen via de winwinlening.

Intern marktonderzoek wijst uit dat verschillende funerariummarkten in Europa dezelfde evolutie doormaken als de Belgische. Aangezien de oplossing met Liviau momenteel uniek is, wilt Apex op korte termijn hun product ook in Nederland, Frankrijk en Duitsland op de markt brengen. Daarvoor wil het 3 commerciële mensen in dienst nemen. Voor de overige buitenlandse markten ligt de focus initieel op Europa en Zuidoost-Azië. 2 ervaren commerciële medewerkers worden aangetrokken voor deze markten.

Heb je interesse om te investeren in Liviau? Aarzel niet om hen te contacteren. De gepassioneerde ondernemers achter dit revolutionair concept leggen jullie graag hun groeiplannen uit.

Liviau

Beringen
Audiovisuele technologie

Investeer mee




Completed

Investeringsbehoefte

90000



Gescreend door Senior Consultant Vlaanderen

Meer informatie over Senior Consultants Vlaanderen

Bekijk ook de campagne op

Ga naar Hello Crowd

Contactgegevens