Sluiten

Contacteer deze onderneming en bespreek de investeringsmogelijkheden.

Bedankt, we hebben uw contactaanvraag succesvol ontvangen.

Oops! Something went wrong while submitting the form

Mobietrain

Hove
Opleiding
Completed

Investeringsbehoefte

90000



Contacteer deze onderneming

Gescreend door Senior Consultant Vlaanderen

Meer informatie over Senior Consultants Vlaanderen

Contactgegevens

Pitch

Binnen Retail zijn de medewerkers steeds meer de sleutel tot succes. Kennis, kunde en bevlogenheid van de medewerker maken vaak of er tot een aankoop wordt overgegaan of niet. Het blijkt echter dat 1 op de 7 bedrijven nooit in training investeert en mocht er geïnvesteerd worden dan zijn het vaak zeer korte ‘one shot’ trainingen zonder enige vorm van follow up.

Daar bovenop zien we dat meer dan 60% van de medewerkers in retail niet bevlogen zijn of zich niet verbonden voelen met de onderneming waarvoor hij/zij werkt.

In de hedendaagse Retail omgeving zien wij de volgende behoeften:

  • Het laten groeien van medewerkers door het aanbieden van Retail training ter ondersteuning van productkennis, klantvriendelijkheid en verhoging van de verkopen -  Training die continue is i.p.v. one stop training en die de medewerker niet lang van dewerkvloer haalt, en vooral ook leuk is!
  • Retailers zoeken een manier om beter te communiceren met ALLE medewerkers op de vloer
  • Door de oprukkende E-commerce is het noodzakelijk dat de daadwerkelijke retail winkels een meerwaarde vormen voor de klant; personeel vormt daarin een zeer belangrijke pijler.

MobieTrain speelt in op deze bevindingen en noden uit de markt door het aanbieden van een personeelsapp die training, communicatie en het delen van kennis mogelijk maakt op een efficiënte, innovatieve en effectieve manier voor iedereen en overal.

Product/Dienst

De MobieTrain App is ontwikkeld rond de volgende principes: 

  • Gedragspsychologie: leren gebaseerd op het gedrag van de mens, hoe onthouden wij beter en hoe kunnen we worden uitgedaagd 
  • Communicatie: effectieve communicatie leidt tot een hogere betrokkenheid
  • Motivatie: continue leren in korte overzichtelijke modules, op een attractieve en uitdagende manier
  • Gepersonaliseerd: met behulp van algoritmes wordt de ontwikkeling van alle deelnemers gevolgd en wordt de leerstof gepersonaliseerd 
  • Kennisverrijking: door het continue delen van kennis en best practices groeit iedereen binnen de organisatie 
  • Meetbaarheid: overzichtelijke dashboards maakt opvolging eenvoudig en vooruitgang inzichtelijk. Wanneer dit naast de behaalde omzetten wordt gezet wordt het mogelijk om daadwerkelijke financiële impact te bepalen

De app brengt training, communicatie en het delen van kennis samen op een platform. Dit doen wij door het aanbieden van diverse onderdelen binnen de app die naar wens van de klant kunnen worden geactiveerd. De app kan zowel worden ingezet als onboarding programma voor nieuwe medewerkers als een continue leer- en sociale omgeving voor medewerkers binnen een organisatie.

Enkele van deze aangeboden onderdelen zijn: 

  • Training: training wordt aangeboden in korte bitsize modules tezamen met gamification 
  • News: Eenvoudig en effectief delen van informatie binnen de gehele organisatie door middel van nieuwsberichten, foto’s en filmpjes 
  • Social wall: Delen van best practices goede ideeën en sterke presentaties door winkels onderling Highscore: volgen van eigen resultaten en eigen score afzetten tegen andere medewerkers in het netwerk. 
  • Calendar: op te volgen activiteiten kunnen rechtstreeks door hoofdkantoor en door de manager zelf worden ingebracht in de agenda van de medewerker 
  • Campaigns/VM: Informeer alle medewerkers over de lopende promotionele activiteiten, campagnes en productintroducties door middel van presentaties, foto’s en filmpjes.

Team

MobieTrain bestaat uit een mix van sterke individuen die samen een sterk team vormen.

Guy Van Neck

Guy Van Neck is de founder van het concept en heeft jarenlange internationale ervaring binnen een Mystery shopping en weet zodoende precies wat er aan training wordt gedaan binnen een groot netwerk, welke delen van training wel of geen positieve uitkomst hebben maar ook welke onderdelen van het verkoopproces grote obstakels zijn in het sales proces.

Mireille van Hemert-Schelling

Mireille van Hemert-Schelling is een retail professional, met meer dan 15 jaar ervaring binnen de FMCG en fashion.

Chris Cotteleer

Chris Cotteleer heeft meer dan 20 jaar ervaring in B2B training en training van vele vooraanstaande merken in de EU.

Piet Roos

Piet Roos: een E-learning professional die verschillende nationale en international ondernemingen ondersteunde met de creatie van e-learning, serious games, mobile learning applications, leertrajecten.

Rick van Overbeke

Rick van Overbeke, een senior software engineer die al meer dan 10 jaar ervaring heeft in software development.

Markt

Retail is op dit moment volop in beweging en steeds meer retailers onderkennen de noodzaak om te focussen op het personeel, aangezien zij degene zijn die in direct contact komen met de klant en uiteindelijk de deal moeten sluiten.

Er zijn op dit moment een klein aantal spelers op de markt die e-learning of een communicatie platform voor personeel aanbieden, echter wat we zien is dat deze bedrijven zich vaak focussen op 1 van de pijlers van onze app en niet zoals wij de 3 pijlers communicatie, training en kennisoverdracht samen brengen.

Aan training wordt nog steeds enorm veel geld uitgegeven, meer dan 500 miljoen werd er het afgelopen jaar uitgegeven in Europa.

Strenghts:

  • IJzersterke kennis over sales training, verkoop bevorderende initiatieven en cross & upselling
  • Jarenlange ervaring in de Retail sector
  • Duidelijk omlijnd concept
  • De app brengt verschillende behoeften samen
  • Sterk netwerk van contacten
  • Diversiteit van het bestaande team, zowel retail, mystery shopping, training als software achtergrond
  • Sterke focus op gamification, wat nog steeds niet ver ontwikkeld is in de Benelux

Weaknesses:

  • Beperkte resources, maakt de ontwikkeltijd langer
  • Relatief kleine onderneming, waardoor er nog steeds een beperkt aantal opdracht tegelijk kunnen worden uitgevoerd

Opportunities:

  • Grote nood aan betaalbare training 
  • Noodzaak om beter te communiceren tussen het hoofdkantoor en filialen en tussen de filialen onderling 
  • Grote focus in de markt op beleving en vakkundigheid personeel 
  • Nieuwe technologische ontwikkeling 
  • Continue uitbreiding van producteigenschappen 
  • Grote nood om meer engagement te krijgen van het personeel 
  • Competitie van E-commerce

Threats:

  • Intrede van een sterke concurrent 
  • Copycats 
  • Grote en competitieve markt 
  • E-commerce als een te sterke speler vs. de reguliere retail

Financieringsbehoefte

Wij voorzien een totale behoefte van €480K om gedurende de eerste 1.5 jaar een goede start te maken, dit is voor de verdere ontwikkeling van de app en het uiteindelijk vermarkten van de app. Via IWT en kapitaalverhogingen hebben we reeds al meer dan €300K samengebracht.

Langs deze weg vragen wij om een extra investering, zowel via winwinlening als tax shelter voor startende ondernemingen. De overige €80K zal komen via onze klanten.

We hebben reeds een succesvolle pilot afgerond bij Unizo en bouwen hierop verder. Tevens hebben wij reeds tal van meetings gepland staan met potentiële afnemers.

In de pers

Beschrijving

Meer ondernemingen ontdekken