Investeringsproject
Winwinlening
Antwerpen
Hove
Opleiding

Mobietrain

Wat is een WinWinner campagne?

Via WinWinner kunnen ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk delen om hun ambassadeurs te laten investeren via voordelige leningen zoals de winwinlening. Zo kan de ondernemer verder groeien en haar plannen waarmaken. We brengen je graag in contact met de onderneming om de voorwaarden van de lening te bespreken.

Lenen aan KMO's omvat altijd een risico van kapitaalverlies. 

Mobietrain

is op zoek naar een totaalbedrag van

90000

Je kan investeren vanaf €5.000 per lening. Vul het formulier hieronder in om vrijblijvend in contact te komen met de ondernemer.

reeds opgehaald

De investeringscampagne van

Mobietrain

is afgelopen

Bekijk de andere campagnes

reeds opgehaald

Te laat!

Mobietrain

vond haar ambassadeurs al.

Bekijk de andere campagnes

Investeringsvoorwaarden

Winwinlening

type lening

Jaarlijkse aflossing

terugbetaaltermijn

20,7%

totaal bruto rendement

4,5%

jaarlijks bruto rendement

8 jaar

looptijd

30%

waarborg

€5.000

minimale investering

€50.000

maximale investering

Binnen Retail zijn de medewerkers steeds meer de sleutel tot succes. Kennis, kunde en bevlogenheid van de medewerker maken vaak of er tot een aankoop wordt overgegaan of niet. Het blijkt echter dat 1 op de 7 bedrijven nooit in training investeert en mocht er geïnvesteerd worden dan zijn het vaak zeer korte ‘one shot’ trainingen zonder enige vorm van follow up.

Daar bovenop zien we dat meer dan 60% van de medewerkers in retail niet bevlogen zijn of zich niet verbonden voelen met de onderneming waarvoor hij/zij werkt.

In de hedendaagse Retail omgeving zien wij de volgende behoeften:

  • Het laten groeien van medewerkers door het aanbieden van Retail training ter ondersteuning van productkennis, klantvriendelijkheid en verhoging van de verkopen -  Training die continue is i.p.v. one stop training en die de medewerker niet lang van dewerkvloer haalt, en vooral ook leuk is!
  • Retailers zoeken een manier om beter te communiceren met ALLE medewerkers op de vloer
  • Door de oprukkende E-commerce is het noodzakelijk dat de daadwerkelijke retail winkels een meerwaarde vormen voor de klant; personeel vormt daarin een zeer belangrijke pijler.

MobieTrain speelt in op deze bevindingen en noden uit de markt door het aanbieden van een personeelsapp die training, communicatie en het delen van kennis mogelijk maakt op een efficiënte, innovatieve en effectieve manier voor iedereen en overal.

Activiteit

De MobieTrain App is ontwikkeld rond de volgende principes: 

  • Gedragspsychologie: leren gebaseerd op het gedrag van de mens, hoe onthouden wij beter en hoe kunnen we worden uitgedaagd 
  • Communicatie: effectieve communicatie leidt tot een hogere betrokkenheid
  • Motivatie: continue leren in korte overzichtelijke modules, op een attractieve en uitdagende manier
  • Gepersonaliseerd: met behulp van algoritmes wordt de ontwikkeling van alle deelnemers gevolgd en wordt de leerstof gepersonaliseerd 
  • Kennisverrijking: door het continue delen van kennis en best practices groeit iedereen binnen de organisatie 
  • Meetbaarheid: overzichtelijke dashboards maakt opvolging eenvoudig en vooruitgang inzichtelijk. Wanneer dit naast de behaalde omzetten wordt gezet wordt het mogelijk om daadwerkelijke financiële impact te bepalen

De app brengt training, communicatie en het delen van kennis samen op een platform. Dit doen wij door het aanbieden van diverse onderdelen binnen de app die naar wens van de klant kunnen worden geactiveerd. De app kan zowel worden ingezet als onboarding programma voor nieuwe medewerkers als een continue leer- en sociale omgeving voor medewerkers binnen een organisatie.

Enkele van deze aangeboden onderdelen zijn: 

  • Training: training wordt aangeboden in korte bitsize modules tezamen met gamification 
  • News: Eenvoudig en effectief delen van informatie binnen de gehele organisatie door middel van nieuwsberichten, foto’s en filmpjes 
  • Social wall: Delen van best practices goede ideeën en sterke presentaties door winkels onderling Highscore: volgen van eigen resultaten en eigen score afzetten tegen andere medewerkers in het netwerk. 
  • Calendar: op te volgen activiteiten kunnen rechtstreeks door hoofdkantoor en door de manager zelf worden ingebracht in de agenda van de medewerker 
  • Campaigns/VM: Informeer alle medewerkers over de lopende promotionele activiteiten, campagnes en productintroducties door middel van presentaties, foto’s en filmpjes.

Team

MobieTrain bestaat uit een mix van sterke individuen die samen een sterk team vormen.

Guy Van Neck

Guy Van Neck is de founder van het concept en heeft jarenlange internationale ervaring binnen een Mystery shopping en weet zodoende precies wat er aan training wordt gedaan binnen een groot netwerk, welke delen van training wel of geen positieve uitkomst hebben maar ook welke onderdelen van het verkoopproces grote obstakels zijn in het sales proces.

Mireille van Hemert-Schelling

Mireille van Hemert-Schelling is een retail professional, met meer dan 15 jaar ervaring binnen de FMCG en fashion.

Chris Cotteleer

Chris Cotteleer heeft meer dan 20 jaar ervaring in B2B training en training van vele vooraanstaande merken in de EU.

Piet Roos

Piet Roos: een E-learning professional die verschillende nationale en international ondernemingen ondersteunde met de creatie van e-learning, serious games, mobile learning applications, leertrajecten.

Rick van Overbeke

Rick van Overbeke, een senior software engineer die al meer dan 10 jaar ervaring heeft in software development.

Klanten

Retail is op dit moment volop in beweging en steeds meer retailers onderkennen de noodzaak om te focussen op het personeel, aangezien zij degene zijn die in direct contact komen met de klant en uiteindelijk de deal moeten sluiten.

Er zijn op dit moment een klein aantal spelers op de markt die e-learning of een communicatie platform voor personeel aanbieden, echter wat we zien is dat deze bedrijven zich vaak focussen op 1 van de pijlers van onze app en niet zoals wij de 3 pijlers communicatie, training en kennisoverdracht samen brengen.

Aan training wordt nog steeds enorm veel geld uitgegeven, meer dan 500 miljoen werd er het afgelopen jaar uitgegeven in Europa.

Strenghts:

  • IJzersterke kennis over sales training, verkoop bevorderende initiatieven en cross & upselling
  • Jarenlange ervaring in de Retail sector
  • Duidelijk omlijnd concept
  • De app brengt verschillende behoeften samen
  • Sterk netwerk van contacten
  • Diversiteit van het bestaande team, zowel retail, mystery shopping, training als software achtergrond
  • Sterke focus op gamification, wat nog steeds niet ver ontwikkeld is in de Benelux

Weaknesses:

  • Beperkte resources, maakt de ontwikkeltijd langer
  • Relatief kleine onderneming, waardoor er nog steeds een beperkt aantal opdracht tegelijk kunnen worden uitgevoerd

Opportunities:

  • Grote nood aan betaalbare training 
  • Noodzaak om beter te communiceren tussen het hoofdkantoor en filialen en tussen de filialen onderling 
  • Grote focus in de markt op beleving en vakkundigheid personeel 
  • Nieuwe technologische ontwikkeling 
  • Continue uitbreiding van producteigenschappen 
  • Grote nood om meer engagement te krijgen van het personeel 
  • Competitie van E-commerce

Threats:

  • Intrede van een sterke concurrent 
  • Copycats 
  • Grote en competitieve markt 
  • E-commerce als een te sterke speler vs. de reguliere retail

Pers

Investeer mee in

Mobietrain

Wij voorzien een totale behoefte van €480K om gedurende de eerste 1.5 jaar een goede start te maken, dit is voor de verdere ontwikkeling van de app en het uiteindelijk vermarkten van de app. Via IWT en kapitaalverhogingen hebben we reeds al meer dan €300K samengebracht.

Langs deze weg vragen wij om een extra investering, zowel via winwinlening als tax shelter voor startende ondernemingen. De overige €80K zal komen via onze klanten.

We hebben reeds een succesvolle pilot afgerond bij Unizo en bouwen hierop verder. Tevens hebben wij reeds tal van meetings gepland staan met potentiële afnemers.

Updates

De ondernemer heeft nog geen updates over deze campagne geplaatst. 
Kom binnenkort nog eens kijken!

Veelgestelde vragen voor investeerders

Wat is de winwinlening?

De winwinlening is een achtergestelde lening met een looptijd van 8 jaar, waarbij Vlaamse ondernemingen tot 200.000 euro kunnen ontlenen bij Vlaamse particuliere investeerders. De interest is minimaal 1% en maximaal 2% en de investeerder ontvangt ook een jaarlijks belastingkrediet van 2,5%. Daarnaast heeft de investeerder recht op een waarborg van 30% op de verloren hoofdsom in geval van falen.

Hoeveel kost het voor mij om te investeren via WinWinner?

Investeren via WinWinner is voor de investeerder volledig gratis. De administratie- en begeleidingskosten voor het afsluiten van een investering liggen volledig bij de onderneming zelf.

Wat betekent de 30% waarborg bij de winwinlening?

Als de ondernemer het bedrag niet kan terugbetalen wegens een faillisement, onvermogen, vrijwillige of gedwongen ontbinding, kan je een schrapping van de lening vragen bij de overheid via de instantie PMV. Als de lening geschrapt wordt, kan het bedrag van de hoofdsom dat definitief verloren is gegaan voor 30% gerecupereerd worden door middel van een belastingkrediet.

Wanneer kan de waarborg van 30% opgevraagd worden?

Indien blijkt dat de onderneming waaraan je geleend hebt de winwinlening  niet meer zal kunnen terugbetalen, kan je een schrapping van de winwinlening aanvragen bij PMV. Investeerders zullen in hun aangifte personenbelasting het totaal verlies moeten opgeven om recht te hebben op de waarborg van 30%.

Moet ik belastingen betalen op het rendement dat ik ontvang op de lening?

Van de 2% interest die je van de onderneming ontvangt wordt zoals bij andere inkomsten van kapitalen en roerende goederen nog 30% roerende voorheffing afgehouden. Deze roerende voorheffing wordt door de onderneming betaald. Bij een interest van 2% ontvang je dus uiteindelijk 1,4% netto interest. Het totale nettorendement inclusief 2,5% belastingkrediet is dus 3,9%.

Kan ik zien hoe lang de campagne van een onderneming nog loopt?

Een WinWinner campagne staat gemiddeld 60 dagen online. In de informatienota van de onderneming kan je zien wat de start- en einddatum van de campagne is.

Kan ik ook vanuit Brussel, Wallonië of het buitenland investeren?

Nee, enkel particulieren die in het Vlaams Gewest gevestigd zijn, kunnen investeren via de winwinlening.

Waarom investeren via WinWinner?

4,5% jaarlijks rendement
30% waarborg via de overheid
€0 kosten voor investeerder
Screening van dossiers
Administratieve ontzorging

Bekijk ook de campagne op

Ga naar Hello Crowd

Kom in contact met deze onderneming

Je hebt nog
00
dagen om te investeren
Of
bekijk de andere campagnes



Op zoek naar groeifinanciering?

Ik zoek financiering

Investeren in groeibedrijven?

Ik wil investeren
Sluiten

Contacteer deze onderneming en bespreek de investeringsmogelijkheden.

Bedankt, we hebben uw contactaanvraag succesvol ontvangen.

Oops! Something went wrong while submitting the form