Sluiten

Contacteer deze onderneming en bespreek de investeringsmogelijkheden.

Bedankt, we hebben uw contactaanvraag succesvol ontvangen.

Oops! Something went wrong while submitting the form

Investeer in

Gefinancierd

Nomige

Gent
Cosmetica

80000

totale investeringsbehoefte

5000

minimale investering
Interesse om te investeren?
Bekijk de actieve campagnes ⟶

In de zoektocht naar het juiste product voor zijn/haar huid verliest een consument zich vaak in het overaanbod aan cosmetische producten dat er vandaag op de markt is. Door de misleidende marketingclaims en het verwarrende advies van verkopers, dat bovendien vaak tegenstrijdig is met dat van schoonheidsspecialisten of dermatologen, zien veel mensen door de bomen het bos niet meer.

Barbara Geusens stond ook voor dit probleem: ze vond maar geen goed huidverzorgingsproduct en zelfs met haar wetenschappelijke achtergrond stelde ze vast dat het moeilijk was om een onderscheid te maken tussen de producten die ‘pure marketing’ zijn en deze die wetenschappelijk goed onderbouwd zijn.

Op basis van haar uitgebreide wetenschappelijke kennis als bio-ingenieur (Cel & Genbiotechnologie) en doctor in de Dermatologie, gecombineerd met haar ervaring als Innovation Manager op de dermatologieafdeling van Omega Pharma, besliste Barbara om zelf het transparante alternatief te creëren waarnaar de consument op zoek is.

Zo ontstond Nomige, een merk van anti-ageing producten die op maat van de klant gemaakt worden op basis van zijn/haar DNA. Want het DNA is een betrouwbare bron om te achterhalen wat voor verzorging je huid nodig heeft.

Nomige vertaalt wat het DNA van de klant vertelt en produceert de aangepaste verzorgingsproducten.

Nomige selecteert de ingrediënten specifiek voor de klant zodat er telkens kan bijgestuurd kan worden waar nodig.

En dat bijsturen is vaak nodig. Want waar de grote cosmeticaproducenten vaak slechts producten maken voor 4 verschillende huidtypes (vet, droog, gemengd en gevoelig), stelt Nomige dat er meer dan 3.700 huidprofielen zijn. Er is dus echt wel nood aan gepersonaliseerde huidverzorging.

Nomige creëert anti-ageing producten op basis van DNA-stalen van de klant. Hiervoor stuurt Nomige eerst een DNA-kit naar de klant, die thuis de instructies volgt en de kit met het voorgefrankeerde label terugstuurt. De analyse zelf gebeurt in een extern gecertificeerd labo waarmee Nomige samenwerkt. Daar worden deze stalen verwerkt conform de recente GDPR-wetgeving die de privacy van Europese burgers beschermt.

De klant vult bovendien op de website een vragenlijst in over zijn/haar levensstijl. Factoren zoals je eet-, slaap- en sportgewoontes hebben namelijk ook een invloed op de noden van je huid. Op basis van deze vragenlijst stelt Nomige een rapport op over de levensstijl van de klant, wat een bijkomende meerwaarde vormt. De klant kan de resultaten van de DNA-analyse en de lifestyle test raadplegen via zijn/haar persoonlijk account op de website.


De resultaten van de DNA-analyse en de vragenlijst over de levensstijl komen terecht bij Nomige, die al deze data aan de hand van een algoritme herleidt tot ‘recepturen’ voor de verzorgingsproducten. De klant ontvangt 4 op maat gemaakte producten van Nomige (dagcrème, nachtcrème, dagserum en nachtserum) 3 à 4 weken nadat de DNA-kit in het labo is toegekomen. Door deze rechtstreekse verkoop aan de consument moet Nomige geen rekening houden met marges voor tussenpartijen.

“De samenwerking met Barbara van Nomige verloopt steeds makkelijk. Vlotte communicatie en een heel persoonlijk contact. We zien wekelijks de stalen binnenkomen en voelen van onze kant uit dat het bedrijf groeit.” - Leon De Boer, Manager Sanger Sequencing bij Baseclear, medisch laboratorium

Om potentiële klanten aan te trekken en te overtuigen van de meerwaarde van haar producten maakt Nomige gebruik van 2 kanalen:

Private sales

Tijdens verkoopsessies bij mensen thuis wordt het hele Nomige-verhaal verteld: eerst wordt huidverzorging in het algemeen besproken en ook de rol van DNA wordt toegelicht. Vervolgens stelt Nomige haar producten voor en de voordelen die deze bieden. Nomige stelt vast dat mond-aan-mondreclame enorm belangrijk is om zo’n verkoopsessie te kunnen organiseren. Deze sessies zijn gratis maar leveren maar liefst 70% van de verkoopcijfers op.

Website

Op de website van Nomige vind je heel wat informatie over huidverzorging in het algemeen en de meerwaarde die Nomige hierin biedt. De blog houdt de bezoekers op de hoogte van het belangrijkste Nomige- en huidverzorgingsnieuws.

30% van de verkoop van de Nomige-producten verloopt al via de webpagina.

Nomige werd opgericht door dr. ir. Barbara Geusens. Ze studeerde af als Bio-ingenieur in Cel & Genbiotechnologie en schreef ook een doctoraat in de Dermatologie, waarbij ze 5 jaar onderzoek op de huid deed in samenwerking met het Universitair Ziekenhuis in Gent. Ze studeerde ook af aan de Vlerick Management School.

Dit indrukwekkend traject leverde haar een job op als Innovatiemanager en productontwikkelaar op de afdeling Dermatherapeutics bij Omega Pharma. In die job werkte ze onder meer met verschillende andere afdelingen, waaronder Quality, Regulatory en Marketing.

Deze ervaringen vormden een ideale basis om haar eigen bedrijf op te starten: Nomige werd gelanceerd in oktober 2017. Het indrukwekkende CV van Barbara en haar beloftevolle onderneming zorgden ervoor dat De Tijd haar opnam in de lijst van 50 Vlamingen voor de toekomst.

Barbara wordt bijgestaan door Géraldine Lagast. Zij begon oorspronkelijk als stagiaire bij Nomige maar is ondertussen als het ware de rechterhand van Barbara geworden: ze kan de verkoopsessies leiden, orders verwerken, productontwikkeling doen, klanten opvolgen, blogposts schrijven,…

Barbara en Géraldine zijn de speerpunten van Nomige, maar zij kunnen rekenen op enkele freelancers die met hun expertise het groeiende bedrijf ondersteunen. Deze freelancers zetten zich onder meer in voor de business development, PR en digitale marketing van Nomige.

Nomige richt zich voornamelijk op vrouwen en mannen tussen 30 en 65 jaar met een middelhoog tot hoog inkomen. Het gaat om mensen die bereid zijn om geld uit te geven aan huidverzorging en die op zoek zijn naar het ideale huidproduct maar zich verdwaald voelen door het overaanbod en tegenstrijdige adviezen van verschillende partijen. Ze willen wetenschappelijk onderbouwde producten die de nodige luxe en schoonheid uitstralen.

“Ik merkte tijdens mijn doctoraat dat gepersonaliseerde producten een opportuniteit waren, en dit zowel op wetenschappelijk als marketingvlak. Ik stelde bijvoorbeeld vast dat ook in de sport- en voedingssector de trend van producten op basis van DNA zich doorzet.” – Barbara Geusens, oprichtster Nomige
Goodie bags van Nomige

Klanten ontvangen 4 producten: een dagcrème, een nachtcrème, een dagserum en een nachtserum. Op die manier heeft Nomige in totaal al meer dan 1.500 gepersonaliseerde huidverzorgingsproducten gemaakt. Klanten kunnen de producten apart bijbestellen via hun persoonlijk account op de website.

55% van de klanten bestelt later nog eens producten bij Nomige, terwijl dat percentage in de sector gemiddeld op 10% ligt.

“Ik wou toch even laten weten dat ik super tevreden ben van mijn crèmes. Eindelijk ben ik zeker dat wat ik smeer echt goed is voor mij en moet ik me niet meer laten verleiden door die mooie reclames en potjes.” – Els

Na een bestaan van ongeveer een jaar kan Nomige al enkele indrukwekkende persverschijningen voorleggen. Naast de vernoeming in de lijst van 50 Vlamingen voor de toekomst in De Tijd is dit een selectie van enkele belangrijke publicaties over Nomige:

- Artikel in Feeling

- Artikel in Elle België

- Artikel in De Morgen magazine

- Artikel in Knack Weekend

Jammer, nog geen updates over deze campagne. 

Investeer mee in

Nomige

Nomige is erg ambitieus. De onderneming zoekt 80.000 euro bij investeerders om de groei te ondersteunen. Dit geld zal gebruikt worden voor het volgende:

  • De aankoop en implementatie van een orderverwerkingsplatform dat ook CRM toelaat. Gezien het aantal orders toeneemt, wil Nomige een systeem uitbouwen om klanten efficiënter op te volgen.
  • Het aanwerven van een salesprofiel. Om de verkoop en de verkoopkanalen op punt te zetten wil Nomige een extra personeelslid aanwerven.
  • Investeringen in marketing en PR. Om de content op haar website nog te verbeteren wil Nomige webinars maken. Voor het verder promoten van de gepersonaliseerde huidverzorgingsproducten wil Nomige nog meer inzetten op sociale media.

Word jij ambassadeur van dit innovatieve verhaal in de cosmeticawereld? Contacteer ons en dan overlopen we samen de investeringsmogelijkheden!

Nomige

Gent
Cosmetica

Investeer mee




Completed

Investeringsbehoefte

80000



Gescreend door Senior Consultant Vlaanderen

Meer informatie over Senior Consultants Vlaanderen

Bekijk ook de campagne op

Ga naar Hello Crowd

Contactgegevens