Sluiten

Contacteer deze onderneming en bespreek de investeringsmogelijkheden.

Bedankt, we hebben uw contactaanvraag succesvol ontvangen.

Oops! Something went wrong while submitting the form

Nomige

Gent
Cosmetica
Wat is een WinWinner campagne?

Via WinWinner kunnen ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk delen om hun ambassadeurs te laten investeren via voordelige leningen zoals de winwinlening. Zo kan de ondernemer verder groeien en haar plannen waarmaken. We brengen je graag in contact met de onderneming om de voorwaarden van de lening te bespreken.

Lenen aan KMO's omvat altijd een risico van kapitaalverlies. 

Nomige

is op zoek naar een totaalbedrag van

140000

Je kan investeren vanaf €5.000 per lening. Vul het formulier hieronder in om in contact te komen met de ondernemer.

reeds opgehaald

De investeringscampagne van

Nomige

is afgelopen

Bekijk de andere campagnes

reeds opgehaald

Te laat!

Nomige

vond haar ambassadeurs al.

Bekijk de andere campagnes

Investeringsvoorwaarden

Winwinlening

type lening

Jaarlijkse aflossing

terugbetaaltermijn

4,5%

jaarlijks rendement

8 jaar

looptijd

30%

waarborg

€5.000

minimuminvestering

Lees het volledige investeringsvoorstel

In de zoektocht naar het juiste product voor zijn/haar huid verliest een consument zich vaak in het overaanbod aan cosmetische producten dat er vandaag op de markt is. Door de misleidende marketingclaims en het verwarrende advies van verkopers, dat bovendien vaak tegenstrijdig is met dat van schoonheidsspecialisten of dermatologen, zien veel mensen door de bomen het bos niet meer.

Barbara Geusens stond ook voor dit probleem: ze vond maar geen goed huidverzorgingsproduct en zelfs met haar wetenschappelijke achtergrond stelde ze vast dat het moeilijk was om een onderscheid te maken tussen de producten die ‘pure marketing’ zijn en deze die wetenschappelijk goed onderbouwd zijn.

Op basis van haar uitgebreide wetenschappelijke kennis als bio-ingenieur (Cel & Genbiotechnologie) en doctor in de Dermatologie, gecombineerd met haar ervaring als Innovation Manager op de dermatologieafdeling van Omega Pharma, besliste Barbara om zelf het transparante alternatief te creëren waarnaar de consument op zoek is.

Zo ontstond Nomige, een merk van anti-ageing producten die op maat van de klant gemaakt worden op basis van zijn/haar DNA. Want het DNA is een betrouwbare bron om te achterhalen wat voor verzorging je huid nodig heeft.

Nomige vertaalt wat het DNA van de klant vertelt en produceert de aangepaste verzorgingsproducten.

Nomige selecteert de ingrediënten specifiek voor de klant zodat er telkens kan bijgestuurd kan worden waar nodig.

En dat bijsturen is vaak nodig. Want waar de grote cosmeticaproducenten vaak slechts producten maken voor 4 verschillende huidtypes (vet, droog, gemengd en gevoelig), stelt Nomige dat er meer dan 3.700 huidprofielen zijn. Er is dus echt wel nood aan gepersonaliseerde huidverzorging.

Activiteit

Nomige creëert anti-ageing producten op basis van DNA-stalen van de klant. Hiervoor stuurt Nomige eerst een DNA-kit naar de klant, die thuis de instructies volgt en de kit met het voorgefrankeerde label terugstuurt. De analyse zelf gebeurt in een extern gecertificeerd labo waarmee Nomige samenwerkt. Daar worden deze stalen verwerkt conform de recente GDPR-wetgeving die de privacy van Europese burgers beschermt.

De klant vult bovendien op de website een vragenlijst in over zijn/haar levensstijl. Factoren zoals je eet-, slaap- en sportgewoontes hebben namelijk ook een invloed op de noden van je huid. Op basis van deze vragenlijst stelt Nomige een rapport op over de levensstijl van de klant, wat een bijkomende meerwaarde vormt. De klant kan de resultaten van de DNA-analyse en de lifestyle test raadplegen via zijn/haar persoonlijk account op de website.


De resultaten van de DNA-analyse en de vragenlijst over de levensstijl komen terecht bij Nomige, die al deze data aan de hand van een algoritme herleidt tot ‘recepturen’ voor de verzorgingsproducten. De klant ontvangt 4 op maat gemaakte producten van Nomige (dagcrème, nachtcrème, dagserum en nachtserum) 3 à 4 weken nadat de DNA-kit in het labo is toegekomen. Door deze rechtstreekse verkoop aan de consument moet Nomige geen rekening houden met marges voor tussenpartijen.

“De samenwerking met Barbara van Nomige verloopt steeds makkelijk. Vlotte communicatie en een heel persoonlijk contact. We zien wekelijks de stalen binnenkomen en voelen van onze kant uit dat het bedrijf groeit.” - Leon De Boer, Manager Sanger Sequencing bij Baseclear, medisch laboratorium

Om potentiële klanten aan te trekken en te overtuigen van de meerwaarde van haar producten maakt Nomige gebruik van 2 kanalen:

Private sales

Tijdens verkoopsessies bij mensen thuis wordt het hele Nomige-verhaal verteld: eerst wordt huidverzorging in het algemeen besproken en ook de rol van DNA wordt toegelicht. Vervolgens stelt Nomige haar producten voor en de voordelen die deze bieden. Nomige stelt vast dat mond-aan-mondreclame enorm belangrijk is om zo’n verkoopsessie te kunnen organiseren. Deze sessies zijn gratis maar leveren maar liefst 70% van de verkoopcijfers op.

Website

Op de website van Nomige vind je heel wat informatie over huidverzorging in het algemeen en de meerwaarde die Nomige hierin biedt. De blog houdt de bezoekers op de hoogte van het belangrijkste Nomige- en huidverzorgingsnieuws.

30% van de verkoop van de Nomige-producten verloopt al via de webpagina.

Team

Nomige werd opgericht door dr. ir. Barbara Geusens. Ze studeerde af als Bio-ingenieur in Cel & Genbiotechnologie en schreef ook een doctoraat in de Dermatologie, waarbij ze 5 jaar onderzoek op de huid deed in samenwerking met het Universitair Ziekenhuis in Gent. Ze studeerde ook af aan de Vlerick Management School.

Dit indrukwekkend traject leverde haar een job op als Innovatiemanager en productontwikkelaar op de afdeling Dermatherapeutics bij Omega Pharma. In die job werkte ze onder meer met verschillende andere afdelingen, waaronder Quality, Regulatory en Marketing.

Deze ervaringen vormden een ideale basis om haar eigen bedrijf op te starten: Nomige werd gelanceerd in oktober 2017. Het indrukwekkende CV van Barbara en haar beloftevolle onderneming zorgden ervoor dat De Tijd haar opnam in de lijst van 50 Vlamingen voor de toekomst.

Barbara wordt bijgestaan door Géraldine Lagast. Zij begon oorspronkelijk als stagiaire bij Nomige maar is ondertussen als het ware de rechterhand van Barbara geworden: ze kan de verkoopsessies leiden, orders verwerken, productontwikkeling doen, klanten opvolgen, blogposts schrijven,…

Barbara en Géraldine zijn de speerpunten van Nomige, maar zij kunnen rekenen op enkele freelancers die met hun expertise het groeiende bedrijf ondersteunen. Deze freelancers zetten zich onder meer in voor de business development, PR en digitale marketing van Nomige.

Klanten

Nomige richt zich voornamelijk op vrouwen en mannen tussen 30 en 65 jaar met een middelhoog tot hoog inkomen. Het gaat om mensen die bereid zijn om geld uit te geven aan huidverzorging en die op zoek zijn naar het ideale huidproduct maar zich verdwaald voelen door het overaanbod en tegenstrijdige adviezen van verschillende partijen. Ze willen wetenschappelijk onderbouwde producten die de nodige luxe en schoonheid uitstralen.

“Ik merkte tijdens mijn doctoraat dat gepersonaliseerde producten een opportuniteit waren, en dit zowel op wetenschappelijk als marketingvlak. Ik stelde bijvoorbeeld vast dat ook in de sport- en voedingssector de trend van producten op basis van DNA zich doorzet.” – Barbara Geusens, oprichtster Nomige
Goodie bags van Nomige

Klanten ontvangen 4 producten: een dagcrème, een nachtcrème, een dagserum en een nachtserum. Op die manier heeft Nomige in totaal al meer dan 1.500 gepersonaliseerde huidverzorgingsproducten gemaakt. Klanten kunnen de producten apart bijbestellen via hun persoonlijk account op de website.

55% van de klanten bestelt later nog eens producten bij Nomige, terwijl dat percentage in de sector gemiddeld op 10% ligt.

“Ik wou toch even laten weten dat ik super tevreden ben van mijn crèmes. Eindelijk ben ik zeker dat wat ik smeer echt goed is voor mij en moet ik me niet meer laten verleiden door die mooie reclames en potjes.” – Els

Pers

Na een bestaan van ongeveer een jaar kan Nomige al enkele indrukwekkende persverschijningen voorleggen. Naast de vernoeming in de lijst van 50 Vlamingen voor de toekomst in De Tijd is dit een selectie van enkele belangrijke publicaties over Nomige:

- Artikel in Feeling

- Artikel in Elle België

- Artikel in De Morgen magazine

- Artikel in Knack Weekend

Investeer mee in

Nomige

Nomige is erg ambitieus en is daarom een zoektocht naar financiering gestart. Onder begeleiding van WinWinner vond Nomige-oprichtster Barbara Geusens al 1 grote investeerder: Barbara De Saedeleer, ex-CFO bij Omega Pharma en dus vroeger de recherhand van Marc Coucke, stapte al mee in het verhaal en investeerde 200.000 euro.

De Tijd zette de investering door Barbara De Saedeleer op pagina 2

Nomige zoekt nu nog 140.000 euro via winwinleningen om de groei verder te ondersteunen. Dit geld zal gebruikt worden voor het volgende:

  • De aankoop en implementatie van een orderverwerkingsplatform dat ook CRM toelaat. Gezien het aantal orders toeneemt, wil Nomige een systeem uitbouwen om klanten efficiënter op te volgen.
  • Het aanwerven van een salesprofiel. Om de verkoop en de verkoopkanalen op punt te zetten wil Nomige een extra personeelslid aanwerven.
  • Investeringen in marketing en PR. Om de content op haar website nog te verbeteren wil Nomige webinars maken. Voor het verder promoten van de gepersonaliseerde huidverzorgingsproducten wil Nomige nog meer inzetten op sociale media.

Word jij ambassadeur van dit innovatieve verhaal in de cosmeticawereld? Contacteer ons en dan overlopen we samen de investeringsmogelijkheden!

Updates

23/4/19

Informatienota Nomige

Veelgestelde vragen voor investeerders

Wat is de winwinlening?

De winwinlening is een achtergestelde lening met een looptijd van 8 jaar, waarbij Vlaamse ondernemingen tot 200.000 euro kunnen ontlenen bij Vlaamse particuliere investeerders. De interest is minimaal 1% en maximaal 2% en de investeerder ontvangt ook een jaarlijks belastingkrediet van 2,5%. Daarnaast heeft de investeerder recht op een waarborg van 30% op de verloren hoofdsom in geval van falen.

Hoeveel kost het voor mij om te investeren via WinWinner?

Investeren via WinWinner is voor de investeerder volledig gratis. De administratie- en begeleidingskosten voor het afsluiten van een investering liggen volledig bij de onderneming zelf.

Waaruit bestaat het jaarlijkse rendement van 4,5%?

Het 4,5% rendement is een combinatie van de vaste jaarlijkse rente van 2% + het jaarlijks belastingkrediet van 2,5%.

Wat betekent de waarborg bij de winwinlening?

Als de ondernemer het bedrag niet kan terugbetalen wegens een faillisement, onvermogen, vrijwillige of gedwongen ontbinding, kan je een schrapping van de lening vragen bij de overheid via de instantie PMV. Als de lening geschrapt wordt, kan het bedrag van de hoofdsom dat definitief verloren is gegaan voor 30% gerecupereerd worden door middel van een belastingkrediet.

Wanneer kan de waarborg van 30% opgevraagd worden?

Indien blijkt dat de onderneming waaraan je geleend hebt de winwinlening  niet meer zal kunnen terugbetalen, kan je een schrapping van de winwinlening aanvragen bij PMV. Investeerders zullen in hun aangifte personenbelasting het totaal verlies moeten opgeven om recht te hebben op de waarborg van 30%.

Is de winwinlening een risicovolle maatregel?

Er is altijd een kans dat de onderneming de lening niet kan terugbetalen. De investeerder gaat een winwinlening aan op eigen risico. Investeerders hebben wel recht op een waarborg van 30% in geval van faillissement van de
onderneming.

Moet ik belastingen betalen op het rendement dat ik ontvang via de winwinlening?

Van de 2% interest die je van de onderneming ontvangt wordt zoals bij andere inkomsten van kapitalen en roerende goederen nog 30% roerende voorheffing afgehouden. Deze roerende voorheffing wordt door de onderneming betaald. Bij een interest van 2% ontvang je dus uiteindelijk 1,4% netto interest. Het totale nettorendement inclusief 2,5% belastingkrediet is dus 3,9%.

Kan ik zien hoe lang de campagne van een onderneming nog loopt?

Een WinWinner campagne staat gemiddeld 60 dagen online. In de informatienota van de onderneming kan je zien wat de start- en einddatum van de campagne is.

Kan ik ook vanuit Brussel, Wallonië of het buitenland investeren?

Nee, enkel particulieren die in het Vlaams Gewest gevestigd zijn, kunnen investeren via de winwinlening.

Waarom investeren via WinWinner?

4,5% jaarlijks rendement
30% waarborg via de overheid
€0 kosten voor investeerder
Grondige selectie van dossiers
Administratieve ontzorging

Bekijk ook de campagne op

Ga naar Hello Crowd

Kom in contact met deze onderneming

Je hebt nog
00
dagen om te investeren
Of
bekijk de andere campagnes



Op zoek naar groeifinanciering?

Ik zoek financiering

Investeren in groeibedrijven?

Ik wil investeren

Zoek je financiering?

Schrijf je vrijblijvend in

Wil je investeren?

Bekijk de bedrijvenlijst