Piet Moodshop

Gent
Retail
Piet Moodshop is dé winkel met een heel persoonlijke en aparte selectie uit de wereld van design, interieur en lifestyle. Hier vind je unieke decoratie items van zowel bekende merken als van kleinere of beginnende designers: sfeermakers voor je interieur, leuke gadgets, meubilair en voor elke gelegenheid een gepast geschenk. We gaan steeds op zoek naar de nieuwste trends. Nieuwe objecten worden gespot via Pinterest en Instagram. Via trendwatchers blijven we op de hoogte van de laatste nieuwe gadgets wereldwijd. Op beurzen en citytrips zoeken we naar een antwoord op de vraag naar betaalbare, vernieuwende, leuke en originele items.
Wat is een WinWinner campagne?

Via WinWinner kunnen ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk delen om hun ambassadeurs te laten investeren via voordelige leningen zoals de winwinlening. Zo kan de ondernemer verder groeien en haar plannen waarmaken. We brengen je graag in contact met de onderneming om de voorwaarden van de lening te bespreken.

Lenen aan KMO's omvat altijd een risico van kapitaalverlies. 

Piet Moodshop

is op zoek naar een totaalbedrag van

72000

Je kan investeren vanaf €5.000 per lening. Vul het formulier hieronder in om vrijblijvend in contact te komen met de ondernemer.

reeds opgehaald

De investeringscampagne van

Piet Moodshop

is afgelopen

Bekijk de andere campagnes

reeds opgehaald

Te laat!

Piet Moodshop

vond haar ambassadeurs al.

Bekijk de andere campagnes

Investeringsvoorwaarden

Winwinlening

type lening

Jaarlijkse aflossing

terugbetaaltermijn

4,5%

jaarlijks rendement

8 jaar

looptijd

30%

waarborg

€5.000

minimuminvestering

Lees het volledige investeringsvoorstel

PIET is een deeltje van de Sint-PIETersnieuwstraat in Gent. Schuin tegenover kunstencentrum Vooruit. Het is een fysieke winkel gekoppeld aan een webshop.

We verkopen een belevenis, een sfeer. De showroom staat vol objecten waar je gelukkig van wordt, geïnspireerd door een look, concept, een identiteit of product.

Door constant te vernieuwen willen we onze naam als trendsetter jaar na jaar bevestigen. We zijn al vijf jaar the talk of the town en willen dit blijven.

Activiteit

We runnen een winkel waar je gelukkig van wordt. Niet alleen omdat je hier het geschikte designcadeau vindt voor die ene persoon, maar vooral omdat de voorwerpen ook gewoon mooi zijn om naar te kijken.

Geluk is een soort bijproduct, een nevenwerking die je er gratis bij krijgt. Wij vinden dat, omdat we alleen producten kiezen die mooi of apart zijn.

"Ik kom naar hier omdat ik na een wandeling in de winkel met een opgewekt gevoel naar buiten ga."

In de (web)winkel hebben we een ruim assortiment in diverse prijs- en productcategorieën:

  • Interieurdecoratie
  • Meubilair
  • Verlichting
  • Tafeldekking
  • Bureaumateriaal
  • Papierwaren
  • Boeken
  • Gadgets
  • Lifestyleartikelen

We gaan jaarlijks naar verschillende design- en interieurbeurzen zowel in België als in het buitenland, waar we de collecties van de vele merken kunnen bewonderen. Maar we halen evenveel inspiratie uit citytrips waar we dan op zoek gaan naar de leuke designwinkels. En natuurlijk ook via het internet, blogs en Instagram. Zo komen we vaak dingen tegen die we mooi vinden en die bij Piet Moodshop passen.

Het mooiste overzicht van sfeerfoto's vind je terug op onze Instagram.

Team


Christophe Verbeke
– Architect of PIET moodshop

Zaakvoerder en verantwoordelijk voor de aankopen, social media, visual merchandising en de toekomst.

Ester Stevesyns - Sales & Marketing

Verantwoordelijk voor de verkoop, onderhoud van de webshop, schrijft blogs en verstuurt de nieuwsbrieven.

 

 

Rozemarijn De Keyser – Creative brain

Freelance assistente, content creator, organiseert de events en helpt ons in de zoektocht naar de hotste items van het moment.

Klanten

We zijn een jonge generatie die hun ideeën en fantasieën willen delen. Men moet zich kunnen onderscheiden door een totaalaanbod te kunnen bieden in combinatie met het creëren van een sfeer. De vraag naar ‘vernieuwing’ en ‘ik wil eens iets anders’ is groter dan ooit. Exclusief en origineel zijn!

Onze doelgroep bestaat zowel uit particulieren als professionelen die net iets anders willen. Zij die zich profileren tegenover hun vrienden door met iets nieuws te kunnen pronken of bedrijven die zich willen profileren ten opzichte van hun concurrenten.

We zijn er voor de meerwaardezoeker: zakenmensen, architecten, bibliotheekbezoekers, studenten kunsthumaniora, passanten op zoek naar een leuk cadeau, voor zichzelf of iemand anders, … tussen de 18 en 65 jaar.

Door te blijven geloven in onze productkeuze geven we niet toe aan iedereen die zich hier aanmeld met bijvoorbeeld juweeltjes. We zijn en blijven een winkel die zich specialiseert in stoerdere collecties en ruwe materialen.

Waarom kiest men voor PIET moodshop?

  • creatieve, unieke en exclusieve selectie
  • de finishing touch voor elke tafel
  • unieke decoratie
  • oog voor detail en afwerking in presentatie
  • prijsbewust
  • een vlekkeloze opvolging en service
  • jong enthousiasme

Enkel bij ons vind je overzichtelijk persoonlijk geselecteerde items in een unieke sfeer.

Pers

De lovende reacties van de klanten en passanten maar ook de persaandacht die we nog steeds krijgen bevestigt dat we het juiste parcours volgen.

Naast onze regelmatige vermeldingen in de flair, actief wonen, feeling wonen, de morgen of standaard magazine, … verschijnen we ook regelmatig op blogs. Enkele voorbeelden:

‘The thing with Piet Moodshop is that when you walk in, you don’t know where to put your eyes first. Literally everything is beautiful.’

http://whynotmonday.com/piet-moodshop/

 
‘Walking into Piet Moodshop is like walking into one of your Pinterest boards’

http://www.kellysteenlandt.com/2013/06/24/piet-moodshop/

 

Onlangs stonden we vermeld in The Independent als hipste adresje van Gent:

http://www.independent.co.uk/travel/europe/ghent-city-guide-best-chocolate-shops-museums-galleries-a7492716.html

 

En stond ik op de cover van het Voka Magazine:

https://www.voka.be/nieuws/fysiek-online-alles-draait-om-vertrouwen-scheppen

 

Zelf het Laatste Nieuws volgt mij om zo op de hoogte te zijn van de laatste nieuwtjes:

http://www.hln.be/hln/nl/40/Style/article/detail/3095714/2017/03/03/Goed-nieuws-voor-brillenfans-Ace-Tate-komt-naar-Gent.dhtml`

 

PIET moodshop is een historisch pand waar het interieur hetzelfde gebleven is: http://www.avs.be/avsnews/open-monumentendag-historische-winkelpuien-gent

 

Investeer mee in

Piet Moodshop

Nieuwe winkel

De huidige winkel bereikt zijn maximum capaciteit en uitbreiding was noodzakelijk om verder te kunnen groeien. Verhuizen naar een grotere locatie was geen optie gezien de authenticiteit van het pand en zijn unieke ligging. De buren willen nog niet wijken, dus gingen we op zoek naar een tweede locatie om de artikelen beter te etaleren en het assortiment uit te breiden. De tweede locatie zal ook in Gent zijn, Hippoliet Lippensplein 22.

  • Verhuis en uitbreiding van een deel van ons assortiment: office, stationary & lifestyle = extra stock.
  • Inrichting van de winkel: presentatie van de producten, verlichting, kassameubel, signalisatie, ..
  • We creëren plaats om de project- en B2B markt te bedienen: architecten, restaurants & KMO’s.
  • Extra personeel voor de verkoop.

 

Huidige winkel

Door die tweede winkel te openen, maken we op de huidige locatie plaats voor alles wat te maken heeft met interieur en tuin in bredere context. Naast ons huidig assortiment komt er ruimte vrij voor artikelen zoals:

  • Schoonmaakgerei
  • Keukenaccessoires
  • Alles gerelateerd met stadstuinen
  • Klein meubilair

Communicatie

Gezien de sterke naamsbekendheid van ‘PIET moodshop’ en de overkoepelende webshop behouden we voor de 2 winkels dezelfde naam.

  • Voor de klant moet het duidelijk zijn wat het verschil is tussen de 2 locaties.
  • De vlotte bereikbaarheid voor afhaling van online gekochte artikelen is een grote troef.
  • We willen terug een onderscheidend verhaal en duidelijke positionering voor de volgende 5 jaar.
  • Gedrukte uitnodigingen versturen voor events naar de online community.

 

Rebranding

We maken een eigen ‘mooddesign’ of ‘piet’ label om de producten die enkel in onze winkel te verkrijgen zijn, zoals de scrabble bekers van Helen b en de houten letters van Formed, te brandmerken. Ook het logo is in sommige situaties moeilijk toepasbaar.

  • Update logo
  • Rebranding huisstijl
  • Eigen PIET label

 

Magazijn

We nemen ons magazijn terug in eigen beheer om een beter overzicht en controle te hebben over onze stock. We gaan de online shop visueel integreren in de nieuwe fysieke winkel.

  • Inrichting van het magazijn.
  • Aanwerving van een backoffice manager die ervoor zorgt dat de personen in de winkel zich volledig kunnen focussen op de klanten en de personen aan de kassa niet meer met de neus in de computer zitten.
  • We maken plaats voor 3 flexdesks.
  • Aankoop ICT infrastructuur.

Updates

De ondernemer heeft nog geen updates over deze campagne geplaatst. 
Kom binnenkort nog eens kijken!

Veelgestelde vragen voor investeerders

Wat is de winwinlening?

De winwinlening is een achtergestelde lening met een looptijd van 8 jaar, waarbij Vlaamse ondernemingen tot 200.000 euro kunnen ontlenen bij Vlaamse particuliere investeerders. De interest is minimaal 1% en maximaal 2% en de investeerder ontvangt ook een jaarlijks belastingkrediet van 2,5%. Daarnaast heeft de investeerder recht op een waarborg van 30% op de verloren hoofdsom in geval van falen.

Hoeveel kost het voor mij om te investeren via WinWinner?

Investeren via WinWinner is voor de investeerder volledig gratis. De administratie- en begeleidingskosten voor het afsluiten van een investering liggen volledig bij de onderneming zelf.

Wat betekent de 30% waarborg bij de winwinlening?

Als de ondernemer het bedrag niet kan terugbetalen wegens een faillisement, onvermogen, vrijwillige of gedwongen ontbinding, kan je een schrapping van de lening vragen bij de overheid via de instantie PMV. Als de lening geschrapt wordt, kan het bedrag van de hoofdsom dat definitief verloren is gegaan voor 30% gerecupereerd worden door middel van een belastingkrediet.

Wanneer kan de waarborg van 30% opgevraagd worden?

Indien blijkt dat de onderneming waaraan je geleend hebt de winwinlening  niet meer zal kunnen terugbetalen, kan je een schrapping van de winwinlening aanvragen bij PMV. Investeerders zullen in hun aangifte personenbelasting het totaal verlies moeten opgeven om recht te hebben op de waarborg van 30%.

Moet ik belastingen betalen op het rendement dat ik ontvang op de lening?

Van de 2% interest die je van de onderneming ontvangt wordt zoals bij andere inkomsten van kapitalen en roerende goederen nog 30% roerende voorheffing afgehouden. Deze roerende voorheffing wordt door de onderneming betaald. Bij een interest van 2% ontvang je dus uiteindelijk 1,4% netto interest. Het totale nettorendement inclusief 2,5% belastingkrediet is dus 3,9%.

Kan ik zien hoe lang de campagne van een onderneming nog loopt?

Een WinWinner campagne staat gemiddeld 60 dagen online. In de informatienota van de onderneming kan je zien wat de start- en einddatum van de campagne is.

Kan ik ook vanuit Brussel, Wallonië of het buitenland investeren?

Nee, enkel particulieren die in het Vlaams Gewest gevestigd zijn, kunnen investeren via de winwinlening.

Waarom investeren via WinWinner?

4,5% jaarlijks rendement
30% waarborg via de overheid
€0 kosten voor investeerder
Screening van dossiers
Administratieve ontzorging

Bekijk ook de campagne op

Ga naar Hello Crowd

Kom in contact met deze onderneming

Je hebt nog
00
dagen om te investeren
Of
bekijk de andere campagnes



Op zoek naar groeifinanciering?

Ik zoek financiering

Investeren in groeibedrijven?

Ik wil investeren

Zoek je financiering?

Schrijf je vrijblijvend in

Wil je investeren?

Bekijk de bedrijvenlijst
Sluiten

Contacteer deze onderneming en bespreek de investeringsmogelijkheden.

Bedankt, we hebben uw contactaanvraag succesvol ontvangen.

Oops! Something went wrong while submitting the form