Sluiten

Contacteer deze onderneming en bespreek de investeringsmogelijkheden.

Bedankt, we hebben uw contactaanvraag succesvol ontvangen.

Oops! Something went wrong while submitting the form

Pom & Coco

Keerbergen
Kleding
Completed

Investeringsbehoefte

75000



Contacteer deze onderneming

Gescreend door Senior Consultant Vlaanderen

Meer informatie over Senior Consultants Vlaanderen

Contactgegevens

Pitch

Pom & Coco is een fris en eigenzinnig fashion-label voor dames opgestart door 2 dynamische jeugdvriendinnen, met een achtergrond in marketing, PR, design en sales en een aangeboren gevoel voor stijl.

De collecties van Pom & Coco staan voor Casual Elegance. Comfortabele kledingstukken met vrouwelijke details, elegante fittings en een verfijnde afwerking.

 

Pom & Coco richt zich op levenslustige vrouwen tussen de 30 en 60 jaar met oog voor stijl, kwaliteit en detail.

De vertaling van de Pom & Coco-identiteit in onze creaties zal vooral op te merken zijn in de doordachte combinaties van materialen, kleuren en afwerking van verfijnde details.

De creaties op zich hebben niet als doel om op te vallen en zijn dus zeer draagbaar voor het grote publiek, in ieder stuk proberen we de vrouwelijkheid zoveel mogelijk naar voor te brengen.

De baseline ‘Creators of Happiness’ refereert naar verschillende emotionele lagen:

  • Zoals ons missie beschrijft is het de bedoeling dames bewust te maken dat ze hun eigen geluk kunnen vormen door hun eigen verhaal te schrijven.
  • De betrokkenheid van Pom & Coco bij het streven naar meer welzijn via de non-profit organisaties.
  • De betrokkenheid van de community ‘Pom & Coco-klanten’, die op hun beurt een steentje bijdragen aan dit welzijn door onze stukken aan te kopen. Zonder hen was er geen fonds die dit mogelijk maakt.
  • De intrinsieke emotie die Pom & Coco teweeg brengt bij óns, designers, door te kunnen doen waar we van houden.

 

Product/Dienst

De collecties van Pom & Coco omvatten elegante ‘casual wear’ met een eigenzinnige touch. Ze variëren in stijl naargelang de inspiratie van het ontwerpersduo, van stoer tot kleurrijk, van elegant sportief tot zakelijk vrouwelijk. De rode draad bestaat uit kwaliteit, goede fittings, verrassende details en een harmonie in kleuren en materialen.  

De dynamiek en variatie in de creaties zal ervoor zorgen dat Pom & Coco nooit zal vervelen.

Team

Cathérine Op De Beeck : 35 jaar

Cathérine is de doener in het bedrijf, de korte termijnplanner, de stuurcabine.

Na een eerste job ervaring bij Fashion Club 70 heeft ze als creatieve onderneemster reeds een merk opgebouwd met een fantastische collectie meubelen. CORO DRIFTWOOD COLLECTION.

Dit deed ze in combinatie met de uitbating van een B&B in de Provence.

Ze was decoratrice – manager en het creatieve boegbeeld van Mas la Bohème.

Binnen het bedrijf houdt Cathérine zich voornamelijk bezig met de financiële aspecten (cashflow beheer / betalingen / facturatie), de uitwerking van de marketingstrategie, sales, productiesturing en opvolging van het dealer netwerk.

Amélie Timperman : 34 jaar

Amélie is de denker in het bedrijf, de lange termijnstrateeg, de detaillist.

Na een eerste ervaring bij L’Oréal Produits de Luxe en een job als International Sales Manager bij Symphony Mills, werd ze mede - vennoot in de onderneming van haar ex-partner.

Dit bood haar een enorme kennis aan ingewikkelde zakelijke aspecten en kennis van het internationaal zaken doen.

Binnen het bedrijf houdt Amélie zich voornamelijk bezig met de creatieve en grafische apsecten, samplen, productie, de invulling van de website alsook de sales en opvolging daarvan.

Markt

Op basis van de verschuivingen en veranderingen in de retailmarkt speelt Pom & Coco als Belgische pionier in op de behoefte aan Fast Fashion in het medium to high-end fashion segment. Geen 2 seizoenscollecties per jaar, echter een 6-wekelijks veranderend aanbod.

Getuigenis:

Recent heeft BV Hanne Troonbeeckx een foto gepost van onze sweater met volgende tekst: #fitslikeaglove

Hoe spelen we in op de markttrends?

Pom & Coco wil geen statisch fashionlabel zijn. Het onderscheidt zich van het standaardimago van een luxemerk door een two-way communicatie te beogen met haar klanten door middel van een dynamische aanpak. Pom et Coco wil als pionier met haar Mobiele Flagship Store haar creaties op een originele en dynamische manier naar haar cliënteel toebrengen. 

De Mobiele Flagship geeft een antwoord op belangrijke 2 zaken:

  • inspelen op de rechstreeks verkoop : De huidige markt vertelt ons dat we moeten werken zonder onnodige schakels tussen productie en eindklant. Daar ligt onze marge.
  • een dynamische aanpak waar men zelf naar de klant toestapt : proberen vernieuwend te werken is belangrijk om onder de aandacht te komen.

Het dynamisme wordt ook doorgetrokken in onze collecties. Geen grote seizoenscollectie, maar enkele stukken op korte cycli. De variatie van creaties zal zorgen dat het merk niet verveeld. Een probleem die vandaag vaak voelbaar is bij het publiek. Mensen hebben behoefte aan constante vernieuwing.

Financieringsbehoefte

Pom & Coco pakt het graag creatief aan en kiest daarom voor een mobiele conceptstore on wheels. Geen statische pop-up maar een dynamische creatieve showroom! Dit betreft een op maat ingerichte promostreamer die ingezet zal worden op tal van events om de merkidentiteit van Pom et Coco aan het grote publiek voor te stellen. Pom & Coco wil een dynamisch merk zijn en gelooft erin dat dit gegeven versterkend kan werken naast de verkoop via de website en via het boetiek netwerk. De streamer werd aangekocht als investering. Een apart businessplan werd opgemaakt.

Productie creaties 2018-19: 60.000€

Het op te halen bedrag zal hoofdzakelijk aangewend worden voor de producties die we met Pom & Coco beogen. De korte productiecycli vragen in een eerste fase een financiële ondersteuning.  Pas na levering worden onze facturen betaald en fabrikanten vragen 100% betaling voor levering, dus de termijnen daartussen lopen op tot 8 maanden.

Een deel van dit budget beogen we op te halen via reward based crowdfunding.

Marketingbudget 2017: 15.000€

Een lifestyle merk vraagt een sterke visuele marketing. De belangrijkste schakel, die zich ook aan de basis van deze marketingapproach bevindt is de fotograaf. Hier beslisten we dat het cruciaal is om samen te werken met een fotografe die Pom & Coco begrijpt, de ervaring heeft, erkenning krijgt en ook ons ook kan introduceren bij de juiste contacten. 

We kozen als model Alexandra Schouteden (ex-vriendin van Mathias Schoenaerts) Een fris en jong gezicht dat perfect aansluit bij de Pom & Coco ID.

Daarnaast moet je als lifestylemerk hard inzetten op visibiliteit:

  • Reclamecampagnes in magazines
  • Sales of promo-events zoals Knokke Hippique, Elle Beach Day, Antwerp Fashion Festival, etc

Het gewenste op te halen bedrag: 75.000€

(Input privé Catherine ter ondersteuning: 20.000€)

In de pers

We kregen recent een artikel in KW Magazine, De Standaard, Nina en Het Laatste Nieuws.

Beschrijving

Meer ondernemingen ontdekken