Sluiten

Contacteer deze onderneming en bespreek de investeringsmogelijkheden.

Bedankt, we hebben uw contactaanvraag succesvol ontvangen.

Oops! Something went wrong while submitting the form

ProVita

Aartselaar
Voeding
Completed

Investeringsbehoefte

50000



Contacteer deze onderneming

Gescreend door Senior Consultant Vlaanderen

Meer informatie over Senior Consultants Vlaanderen

Contactgegevens

Pitch

www.provita-foods.be
ProVita Foods
ProVita staat voor een allround concept waar een gezond en gelukkig leven centraal staat.

Naast persoonlijke coaching en voetreflexologie voorziet Provita ook healthy foods om mensen te laten genieten van gezond eten. Heerlijke ontbijtproducten, zoals de ProVita havermout en de suiker-, lactose- én glutenvrije ProVita chocopasta, helpen een bewuste en gebalanceerde levensstijl vol te houden.

Voor meer info over de producten bezoek onze website: www.provita-foods.be

Product/Dienst

 

ProVita wil zich op de markt plaatsen door de volgende producten en diensten aan te bieden:

Persoonlijke coaching:

Elke persoon is uniek en verdient een correcte begeleiding bij het verkrijgen van een gezond lichaam en een gebalanceerd levensstijl, waarbij genieten een centrale rol speelt.

Voeding en beweging: 

Door de juiste voeding af te stemmen op het lichaam en dit in combinatie met een evenwichtig bewegingsplan te brengen, creëren we zo een positieve mindset.

Custom Foods: 

Niemand wil het gevoel hebben dat ze op dieet zijn. Voor een gebalanceerd en gelukkig leven moet men kunnen genieten. Daarom brachten we de Provita chocopasta op de markt in de smaken ‘puur’ en ‘hazelnoot’. Aangezien afwisseling belangrijk is hebben we ook de ProVita havermout gecreëerd, zodat men verschillende smaken blijft ontdekken. Al deze producten kunnen in tal van desserten of sauzen verwerkt worden. Zo worden de guilty-pleasures een bron van feel good-energie.

ProVita wil ieder persoon van elke leeftijd laten genieten van onder andere heerlijke ontbijtproducten. Daarnaast wil ProVita mensen meer bewust maken dat wanneer een gezonde, positieve geest zich vrij kan bewegen in een even gezond lichaam, men veel meer kan bereiken.

Team

Nancy Lamont is al 28 jaar op professionele wijze bezig met gezondheid. 

Dat is 28 jaar ervaring, 28 jaar kennis delen, maar vooral, 28 jaar lang bijleren. 

Tijdens haar speurtochten naar het mentaal en fysiek welzijn heeft Nancy zich gespecialiseerd in drie vakgebieden: reflexologie, life coaching en gezonde voeding. Het ontwikkelen van gezonde voedingsproducten past perfect binnen dit plaatje.

Markt

ProVita wil zich positioneren in de markt van gezonde voedingsproducten voor dagelijks gebruik zoals chocopasta, koffie, havermout, ...

De healthy markt is reeds geruime tijd aan populariteit aan het winnen maar wordt echter teveel commercieel uitgebuit waarin verkoop de bovenhand neemt op gezondheid en persoonlijk advies. Om hier verandering in te brengen heeft ProVita een contract afgesloten met 4000 apotheken waardoor de ProVita chocopasta nu bij hen verkrijgbaar is.

Mensen vinden het steeds belangrijker om fit en gezond te zijn en daar horen nu eenmaal gezonde voeding en advies bij. Men wil echter telkens heel snel resultaat en liefst met zo weinig mogelijk inspanningen. ProVita wil hierop inspelen door mensen bewuster te maken van het feit dat het telkens een combinatie zal zijn. Dan pas zullen inspanningen ook beloond worden.

De huidige aanbieders van chocopasta zijn de grote distributeurs zoals Ferrero, Nestlé, Procter and Gamble. De grote merkconcurrenten op de markt zijn: ‘t Boerinneke , Kwatta, Nutella, Balade. Zij controleren 80% van de markt in chocopasta. Wij willen ons van hen onderscheiden door een gezonde, suikervrije en smaakvolle kwaliteit te leveren wat uniek zal zijn voor dit artikel.

Financieringsbehoefte

ProVita wil graag verder investeren en heeft nood aan een bijkomende financiering van 50.000,- euro

Om onze distributie via andere kanalen zoals de zomerkampen van Sporta, de hotelsector, ziekenhuizen, rusthuizen, bedrijfsrestaurants, mogelijk te maken, dienen wij een productie op te zetten van kleine cups (20 gram). Dat wil zeggen dat een minimumproductie van 200.000 cups moet mogelijk gemaakt worden. 

Kostprijs tbv 26.000,- euro. 

Om de verdere distributie van onze chocopasta mogelijk te maken dient onze stock verder te worden aangevuld. Dit dient ook te worden voorgefinancierd. 

Kostprijs tbv 14.000,- euro.

Voor onze export (Dubai, Oost-Europa) dienen wij onze labels op de potten te voorzien van de juiste taal. Dit betekent telkens een nieuw ontwerp en druk met minimum drukafname.

Kostprijs 5.000,- euro.

Marketingcampagne voor de aanmaak van promotiemateriaal  :

- Promotent : 2.300,- euro

Deze promotent zal zichtbaar zijn tijdens alle sportmanifestaties georganiseerd door Sporta. Hij zal eveneens te zien zijn op de Mont Ventoux tijdens de memorial Tom Simpson in juni 2017.

- 5 Rol-up banners: 750,- euro

- Flyers om op beurzen en events rond te delen : 2000,- euro

In de pers

Nancy Lamont van ProVita is in samenwerking met Sporta en VTM aangeduid als personal coach van Paul Dhoore en enkele nieuwsredactieleden van VTM die op 17 juni 2017 de Mont Ventoux zal oprijden naar aanleiding van de verjaardag van het overlijden van Tom Simpson. Er zal veel promo gevoerd worden in de geschreven pers en vooral op VTM tijdens de journaals, waar Paul Dhoore zal worden gevolgd in zijn voorbereiding. 

Beschrijving

Meer ondernemingen ontdekken