Sluiten

Contacteer deze onderneming en bespreek de investeringsmogelijkheden.

Bedankt, we hebben uw contactaanvraag succesvol ontvangen.

Oops! Something went wrong while submitting the form

Investeer in

Gefinancierd

Renard

Gent
Dranken

75000

totale investeringsbehoefte

5000

minimale investering
Interesse om te investeren?
Bekijk de actieve campagnes ⟶

Het verhaal van Renard begint rond 1890 wanneer Victor Renard samen met zijn zoons en dochter een limonade- en likeurbedrijf runt. Het Gentse bedrijf ‘Victor Renard’ bereikt zijn top rond de eeuwwisseling. Genietend van een gouden tijdperk maakt Victor Renard gebruik van de winst om zijn eigen flamboyante levensstijl te onderhouden. De kinderen proberen het bedrijf recht te houden, maar na verschillende pogingen gaat uiteindelijk in 1930 het familiebedrijf definitief ten onder. Uit schaamte voor zijn gedrag, verbreekt Victor Renard alle banden met zijn familie.

Jaren later komt het verhaal op een familieaangelegenheid terug naar boven. Magali Renard was geïntrigeerd door haar rijke familiegeschiedenis en het sombere verhaal van Victor Renards bedrijf. Ze beslist om het bedrijf en de prachtige erfenis van de familie in ere te herstellen. Om deze uitdaging aan te gaan slaat ze de handen in elkaar met Jessica Torres Hurtado. Samen vormen zij het duo achter het huidige bedrijf Renard.

Na heel wat onderzoek in de drankensector en een eigen gemis, komen ze met het idee een alcoholvrije drank te creëren die de perfecte aanvulling is op een gastronomisch gerecht.

Renard creëert non-alcoholische pairing drinks, ontwikkeld op basis van seizoenenkeuken en regio. Het biedt de betere fijnproever een selectie van smaakvolle dranken die niet domineren maar wel in harmonie zijn met de gerechten. Renard is exclusief beschikbaar voor de premium restaurants, evenementen en cateraars.

 

Wat zijn pairing drinks?

In deze eeuw staat de discussie voor smaak meer dan ooit open. De culinaire beleving bestaat eruit het gerecht te versterken door de samenhang met een passende drank. De combinatie van het gerecht en drank moet in harmonie zijn om een maximale smaakbelevenis te creëren. Belangrijk hierbij is dat dit zowel geldt voor alcoholhoudende als alcoholvrije dranken. Deze regel van de kunst is Renard en vele topchefs niet ontgaan. De juiste balans tussen gerecht en drank zorgt ervoor dat het ene product het andere niet overschaduwt, maar net harmonie zijn met elkaar.

Heel wat alcoholvrije dranken proberen de laatste jaren een gezond imago te krijgen. Ze zijn suikervrij, vaak laag in calorieën maar op de smaak wordt te weinig focus gelegd. Hier zet Renard net extra op in

Met de pairing drinks Armand, Victor en Julien Renard bieden ze een alternatief en zorgen ze voor een unieke smaakvolle beleving.

Om een totaalbeleving te creëren wordt niet alleen aandacht besteed aan de unieke smaken, maar ook aan de verpakking. Daarom is men voor de "branding" zorgvuldig te werk gegaan. Dit uit zich in de naam die elke drank meekrijgt en een ode is aan een oud familielid. Tevens is de naam specifiek uitgekozen omwille van de match tussen de persoonlijkheid van het familielid en het karakter van de drank. Visueel krijgt ook elke drank een unieke vos mee die getekend is naar het evenbeeld van het familielid. Zo krijg je als het ware een familie aan Renards, die met de tijd zal uitbreiden.

Bij food pairing zoekt men naar belangrijke smaakcomponenten die in combinatie met culinaire gerechten meer genot toevoegen aan de beleving. Met Renard willen ze een alcoholvrij alternatief aanbieden voor een culinaire wine and dine beleving.

Ze hebben drie smaken, die elk gemaakt zijn op basis van appelen die ze selecteren volgens smaak en kwaliteit. De kwaliteit wordt bepaald volgens zoetigheid, de ph-waarde en het gehalte aan tannine.

Men kiest ervoor om de sappen niet te pasteuriseren, wat erg zeldzaam is. Dit om de simpele reden dat de smaak door het karamelliseringsproces afgevlakt wordt. Dit brengt extra uitdagingen met zich mee, maar de keuze draagt wel bij aan de premium smaken van Renard

De productie van Renard gebeurt bij Ginstbronnen in Oosterzele, een oud familiebedrijf dat eveneens gespecialiseerd is in limonades en dateert van dezelfde generatie als Victor Renard. Hun gedeelde passie voor alcoholvrije dranken maakt van hen een juiste partner. Niet enkel hun productieruimte, maar ook hun ervaring en kennis staan ter beschikking.

Armand Renard

De eerste pairing drink is de Armand Renard. Deze is ideaal om te degusteren bij voorgerechten, salades en witte vis. De Armand Renard heeft als basis de friszure Greenstar appel en is afgewerkt met een natuurlijk aroma van dille en dragon. Dit koolzuurhoudend drankje bevat geen toegevoegde suikers. Armand Renard is vernoemd naar een bestaande tak van de familie. De frisse en zachte smaak verwijst naar het rustige karakter van hem.

Victor Renard

De Victor Renard is een ode aan de oprichter. Op basis van de iets zoetere Braeburn-appel wordt gematcht met hartige gerechten, zoetere sauzen en bepaalde vleessoorten. Voornamelijk de droge laurier en een licht zure ondertoon komen hierin naar voor.  Het drama dat het sprankelende drankje uitstraalt, past perfect bij het opvliegende en hardere karakter van Victor Renard.

Julien Renard

Als afsluiter is er de Julien Renard. Deze drank kan geserveerd worden als digestief en wordt vaak gebruikt bij de afwerking van desserts.Deze niet koolzuurhoudend drank is gemaakt op basis van de Braeburn met een toets van walnoten en alpenkruiden. Julien kan je best serveren bij kaasborden en desserts. De smaak is veel zachter en blijft langer hangen in de mond. Julien Renard is vernoemd naar de overgrootvader van Magali en typeert zijn zachtere en zoete karakter.

Magali Renard

Magali studeerde communicatie en bedrijfseconomie aan de Universiteit van Gent. In 2015 stond ze mee aan de wieg van The Birdhouse en werd ze tevens lid van de raad van bestuur. Gedurende twee jaar was ze medeverantwoordelijke voor het team en het uitbouwen van de operationele activiteiten.

Magali behoort tot de vijfde generatie Renards en is dus een achterachterkleinkind van Victor.

Met haar liefde voor gastronomisch eten en geprikkeld door het verleden, waagde ze de sprong naar Renard.

Bij Renard staat ze in voor het commerciële en het economische aspect. Ze ziet haar klanten als familie en hoopt hen met haar paring drinks te kunnen inspireren.
Met haar oog voor detail waakt ze als geenander over de uitstraling van het merk Renard.

Jessica Torres Hurtado

Jessica combineerde haar juridische studies met een bijbaan in de horeca. Daar ontwikkelde ze haar passie voor de sector en verfijnde ze haar gevoel voor smaak. Haar netwerk binnen het horeca milieu is hierdoor aanzienlijk gegroeid en kreeg ze duidelijk inzicht in de gastronomische markt.

Na haar studies werkte ze in Tradono, een Deense startup. Hierdoor besefte ze dat ondernemen haar ding was. Samen met Magali begonnen ze met Renard.

Als tastemaker is haar ervaring een grote troef die het smakenpallet van de dranken enkel ten goede komt. Naast de productontwikkeling zorgt ze ervoor dat juridisch de puntjes op de i worden gezet.

Met haar ervaring in de horecasector heeft ze nu ook een duidelijk inzicht op de markt, dit opent enkel maar opportuniteiten.

Partners

Evi Van de Velde en Niko Claeys - Ginstbronnen Evidel

Renard werkt samen met Evi en Niko, zaakvoerders van de bottelarij Ginstbronnen Evidel. Net als Renard, is het een familiebedrijf dat al verscheidene decennia bestaat en zich onderscheidt van andere door een voorloper te zijn in het aanwenden van de nieuwste technologieën die milieu- of arbeidsefficiënter zijn. Dit gaat van nieuwe botteltechnieken tot het gebruik van herbruikbare PET-flessen voor het bottelen van hun water en dit als eerste in België.

Maxime Willems - Proef!

Met een opleiding als bioloog en jarenlange ervaring is Maxime een ware innovator op culinair vlak. In zijn labo Proef!, dat uitgerust is met de laatste technologieën, begeleidt hij bedrijven die een nieuw product op de markt willen brengen. Verder organiseert hij ook verschillende workshops om zijn kennis door te geven.

In Proef! denkt Maxime mee met Magali en Jessica met de zoektocht naar juiste smaak en de juiste verhouding.

Chefs uit Jong Keukengeweld en aanstormend talent binnen de gastronomie vormden de doelgroep die ze voor ogen hadden.

Tijdens een ‘fine dining’ beleving mikken de chefs en sommeliers altijd naar ‘the next level’. Daar wil Renard de invulling bieden voor het tekort aan een hoogstaand non-alcoholisch alternatief.

Op dit moment werkt Renard samen met een 40-tal zaken uit het hoger segment, voornamelijk toprestaurants en sterrenzaken.

Niet alleen aanstormende talent, ook sterrenzaken bleken enthousiast te zijn over Renard. Zo hebben ze onlangs een samenwerking gedaan met Bartholomeus waarbij chef Bart Desmidt een passend gerecht creëerde bij Armand Renard.  

Renard kan men puur serveren alsook gebruiken voor mocktails of verwerken in gerechten, desserts en andere creaties. Voorbeelden hiervan zijn oa. Nuance die de dranken verwerkt in sauzen, ’t Zilte maakt op basis van Renard non-alcoholische cocktails. Met Ter Leepe hebben ze een samenwerking naar aanleiding van hun 40 jarig bestaan.

5/10/18

Renard op shortlist van Voka's Bryo Ambassadeur 2018

Bij Renard Drinks houden ze hun fingers crossed, want de onderneming heeft de shortlist gehaald van Voka's BRYO Ambassadeur 2018.

BRYO is de poot van Voka die zich inzet voor de begeleiding van jonge, beloftevolle ondernemers. BRYO-deelnemers krijgen hulp bij de problemen en uitdagingen waarmee ze geconfronteerd worden in de beginfase van hun ondernemerschap.

Met de trofee voor de BRYO Ambassadeur wil Voka jonge ondernemers extra in de kijker zetten. Op 21 november weten we of de dames van Renard hun 2 concurrenten kloppen en deze mooie trofee in de wacht slepen. Spannend!

21/9/18

Renard in de pers: Voka en Knack Weekend pikken het verhaal op

Bij Renard kunnen ze deze week 2 mooie persverschijningen vieren:

1) Voka, het Vlaamse netwerk van ondernemingen, ging met Magali en Jessica van Renard de balans opmaken van 1 jaar ondernemen. Ze praten over hun uitdagingen, hun toekomstplannen en ze geven ook nog tips mee voor andere ondernemers. Het volledige artikel kan je bekijken via deze link.

2) Knack Weekend zet de drankjes van Renard in de kijker. De Victor Renard uit het gamma prijkt op een pagina over lokale limonades.

5/9/18

Renard invites: Ambassador Night

Steun jij het groeiverhaal van Magali en Jessica? Renard organiseert op 10 september een Ambassador Night in Gent. Je ontdekt er hoe Magali het limonadebedrijf van haar betovergrootvader nieuw leven inblies en wat de toekomstplannen van Renard zijn.

WinWinner zal ook aanwezig zijn om de investeringsmogelijkheden te bespreken. Gratis inschrijven en alle praktische info bekijken kan via deze link.

22/8/18

Informatienota Renard

 

Investeer mee in

Renard

Renard zoekt groeikapitaal. Door het succes dat ze in het eerste jaar geboekt hebben is er veel ruimte voor uitbreiding en verbetering. Met een bedrag van €75.000 euro willen ze graag naar de volgende stap overgaan.

Ze willen een salespersoon aanwerven om Renard op de gepaste wijze op de kaart te zetten.

Daarnaast is productoptimalisatie van groot belang. Door het niet pasteuriseren van de sappen moeten ze een manier vinden om de stabiliteit ervan te verhogen. Na een lange zoektocht belandden ze bij de Universiteiten Wageningen in Nederland. Zij hanteren een techniek waarbij een hoogspanningspuls door het sap wordt gestuurd. Hierdoor wordt het gistingsproces gepauzeerd en zo de houdbaarheid van het product verlengt. Deze techniek implementeren in het productieproces van Renard is één van de doelstellingen die primeert.

Tenslotte wil Renard tegen 2020 ook in Nederland en Engeland aanwezig zijn. Hiervoor moet Renard eerst verder uitgroeien als merk, dat bleek uit de vele gesprekken met de distributeurs. Hun product staat er, de marketing zit goed, nu is het aan Magali en Jessica om naar buiten te komen en Europa te veroveren. Daarin moet worden geïnvesteerd.

Ben jij helemaal mee in het verhaal van de familie Renard? Dan kan je nu mee investeren via de winwinlening!

Investeerders kunnen genieten van heel wat voordelen. Renard brengt ieder seizoen een limited edition pairing drink uit, speciaal aangepast aan de smaken van de seizoenskeuken. Jij bent de eerste die een een tasting box met de nieuwe dranken toegestuurd krijgt en het kan proeven. Uiteraard word je steeds op de hoogte gebracht van het reilen en zeilen binnen Renard en alle nieuwtjes!

Op de verjaardag van Renard wordt een chef uitgenodigd die zorgt voor een heerlijke culinaire beleving.

Om verder te groeien zijn Jessica en Magali op zoek naar ambassadeurs die feedback geven op de pairing drinks van Renard.

Renard

Gent
Dranken

Investeer mee




Completed

Investeringsbehoefte

75000



Gescreend door Senior Consultant Vlaanderen

Meer informatie over Senior Consultants Vlaanderen

Bekijk ook de campagne op

Ga naar Hello Crowd

Contactgegevens