Sluiten

Contacteer deze onderneming en bespreek de investeringsmogelijkheden.

Bedankt, we hebben uw contactaanvraag succesvol ontvangen.

Oops! Something went wrong while submitting the form

SCOOP store

Antwerpen
Retail
Wat is een WinWinner campagne?

Via WinWinner kunnen ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk delen om hun ambassadeurs te laten investeren via voordelige leningen zoals de winwinlening. Zo kan de ondernemer verder groeien en haar plannen waarmaken. We brengen je graag in contact met de onderneming om de voorwaarden van de lening te bespreken.

Lenen aan KMO's omvat altijd een risico van kapitaalverlies. 

SCOOP store

is op zoek naar een totaalbedrag van

95000

Je kan investeren vanaf €5.000 per lening. Vul het formulier hieronder in om in contact te komen met de ondernemer.

reeds opgehaald

De investeringscampagne van

SCOOP store

is afgelopen

Bekijk de andere campagnes

reeds opgehaald

Te laat!

SCOOP store

vond haar ambassadeurs al.

Bekijk de andere campagnes

Investeringsvoorwaarden

Winwinlening

type lening

Jaarlijkse aflossing

terugbetaaltermijn

4,5%

jaarlijks rendement

8 jaar

looptijd

30%

waarborg

€5.000

minimuminvestering

Lees het volledige investeringsvoorstel

Waarom SCOOP store?

Opkomende labels en creatievelingen maken vaak zeer mooie, originele producten zoals kledij, meubilair, juwelen, handtassen, enzovoort. Helaas hebben ze soms niet genoeg tijd, kennis en inzicht om over te gaan tot de verkoop van hun producten aan het grote publiek. 

Doordat hun focus vaak enkel ligt op het beheren van hun eigen webshop, logistiek, onderhoud, stock- en relatiebeheer met hun klanten hebben ze minder opportuniteiten om nieuwe producten te ontwikkelen, waar hun passie nochtans ligt.

Opvallend is ook dat zij zich in veel gevallen enkel richten tot de standaardretailers. Indien het hen lukt om voet aan wal te krijgen, stoten ze meestal toch op de hoge eisen die door hen gesteld worden. Zo krijgen ze bijvoorbeeld te maken met een grote markup, een snelle opvolging van nieuwe collecties, grote voorraden en een snelle rotatie. 

Ten slotte valt het gebrek aan voeling met de markt van opkomende labels niet te onderschatten. Ze missen vaak contact met hun klanten en kennen hen niet goed genoeg. Hierdoor ontbreken de labels vaak aan feedback die cruciaal is voor de optimalisatie van hun producten, aangepast naar de wensen van hun klanten.

Oplossing 

Elke SCOOP store is een fysieke winkel en webshop voor opkomende labels en een ideale ''compagnon de route'' in hun verdere (inter)nationale groei.

SCOOP store kan omschreven worden met enkele kernwoorden:

  • Laagdrempelig: toegankelijk, weinig risico, betaalbaar 
  • Toplocaties: bewuste kopers op zoek naar iets unieks, een SCOOP/een primeur
  • Wederzijdse return: Lage legplankfee voor label en lage commissie voor SCOOP store 
  • Digitaal: creëren van (online) visibiliteit via SCOOP store webshop en social media
  • Meerwaarde: feedback (op basis van surveys en winkelervaring), uitbouw netwerk, aanreiken/opbouwen community en relaties, meten van marktgevoel.

Activiteit

Hoe werkt het?

Het concept van SCOOP store is het aanreiken van een fysiek verkoopplatform aan nieuwe of relatief onbekende labels. Het is het ideale platform voor jonge designers en nieuwe merken die niet over de middelen beschikken om zelf een verkooppunt te openen. Zo zorgt het ervoor dat de mensen achter de labels hun focus volledig kunnen leggen op hun core business. Hoewel merken en producten geregeld wisselen, gaat het hier niet om een pop-upstore.

“You design, we sell”

SCOOP store biedt hier met andere woorden een creatief antwoord door het aanbieden van ruimte, organisatie en personeel. Op deze manier moeten designers zich niet langer bezighouden met de verkoop van hun producten.

Hoe gaat het nu precies in zijn werk? Een label of designer huurt bij SCOOP store ruimte voor een klein, vast maandelijks bedrag en een minimale commissie. Deze commissie gebruikt SCOOP store dan onder andere voor de stimulering van het personeel, verpakkingsmateriaal, enz…

Ook zijn de winkels gelegen op premium shoppinglocaties. Zo opende de eerste SCOOP store in juni 2014 in de hippe Kloosterstraat in Antwerpen. Een jaar later opende een tweede store op de Bruul in Mechelen en in 2016 maakte SCOOP store de overstap naar Maastricht.

Team

Team

SCOOP store werd in 2014 opgericht en ontving financiering vanuit BNP Parisbas Fortis. Het ervaren multidisciplinair team bestaat uit: 

Inge Wouters – CEO

Inge heeft meer dan 15 jaar ervaring in retail en is de oprichtster van SCOOP store. Zij stuurt de shop managers aan en beheert de grotere labels. Hiervoor werkte zij als hoofdaankoper en category manager bij één van de grootste Belgische retailketens. Zij is het hart en ziel van SCOOP store

Kim Matthyssens – Label Hunter en Digital Marketeer

Kim vervoegde het team in 2018 met het oog op de expansie van SCOOP store. Kim zoekt actief naar opkomende labels en verzorgt de nodige begeleiding. Daarnaast zal ze de taak opnemen van digital marketeer

Griet, Brice en Paul – Shop managers

Griet, Brice en Paul zijn onze enthousiaste shopmanagers van de bestaande SCOOP stores. Zij zorgen ervoor dat de labels hun weg vinden naar de shoppers en dat de nodige feedback aan de labels kan gegeven worden om deze te laten groeien.

Klanten

Klanten

Onder de klanten van SCOOP store bevinden zich zowel shoppers (B2C) als labels (B2B).

De B2C-klanten zijn "trendy, bewuste shoppers die de SCOOP store komen bezoeken op zoek naar een product waarmee ze zich beter kunnen identificeren en onderscheiden."

De B2B-klanten zijn voornamelijk jonge, opkomende startups, creatievelingen, capsulecollecties, designers en buitenlandse labels die de mogelijkheid zoeken om hun producten te testen of limited editions te lanceren.

SCOOP store omschrijft hen als "de labels die door feedback tijdens hun verblijf bij SCOOP store gegroeid zijn om beter op hun eigen benen te staan in hun verdere ontwikkeling."

Pers

Investeer mee in

SCOOP store

SCOOP store wil op middellange termijn Europa veroveren. Momenteel werkt het samen met een 75-tal labels op drie locaties (Antwerpen, Mechelen, Maastricht).  

Doorheen de komende vijf jaar willen we ons netwerk uitbreiden tot 30 SCOOP stores in verschillende Europese modesteden en zo het unieke on- en offline verkoopplatform worden voor opkomende labels in Europa. In 2019 willen we de eerste winkels openen in Berlijn, Milaan, Barcelona en Amsterdam. In 2020 zouden Londen en Parijs aan de beurt komen. We dromen er van om in 2021 de eerste SCOOP store in New York te openen.

Om de eerste fase van deze doelstellingen te volbrengen is SCOOP store op zoek naar bijkomende financiering. Fase één van de uitbreiding zal namelijk draaien rond de opening in het najaar van twee nieuwe winkels: Brussel en Gent. 

Daarbij komt nog de oppuntstelling van de flagshipstore in Antwerpen kijken. De flagshipstore dient als labo om de verdere groei op punt te stellen via de optimalisatie van visual merchandising, de uitbouw van socialemediaplatformen en de implementatie innovatieve retailtechnologie (VR-Apps, Tech-wall, etc).

Verder zou er ook geïnvesteerd worden in de webshop en social media, waar SCOOP store nu al ongeveer 40 000 volgers heeft.

Voor deze drie zaken zouden we 95 000 euro willen ophalen via de winwinlening.

Wil jij graag nieuwe labels helpen om door te groeien? Dan is het nu jouw ideale kans om dit te verwezenlijken! Je wordt niet alleen mede-ambassadeur van onze brands/labels. Maar daarnaast zal je ook telkens uitgenodigd worden op de pre-launch van onze nieuwe winkels en events. Op die manier ontdek je al onze 'scoops' als eerste! 

Updates

De ondernemer heeft nog geen updates over deze campagne geplaatst. 
Kom binnenkort nog eens kijken!

Veelgestelde vragen voor investeerders

Wat is de winwinlening?

De winwinlening is een achtergestelde lening met een looptijd van 8 jaar, waarbij Vlaamse ondernemingen tot 200.000 euro kunnen ontlenen bij Vlaamse particuliere investeerders. De interest is minimaal 1% en maximaal 2% en de investeerder ontvangt ook een jaarlijks belastingkrediet van 2,5%. Daarnaast heeft de investeerder recht op een waarborg van 30% op de verloren hoofdsom in geval van falen.

Hoeveel kost het voor mij om te investeren via WinWinner?

Investeren via WinWinner is voor de investeerder volledig gratis. De administratie- en begeleidingskosten voor het afsluiten van een investering liggen volledig bij de onderneming zelf.

Waaruit bestaat het jaarlijkse rendement van 4,5%?

Het 4,5% rendement is een combinatie van de vaste jaarlijkse rente van 2% + het jaarlijks belastingkrediet van 2,5%.

Wat betekent de waarborg bij de winwinlening?

Als de ondernemer het bedrag niet kan terugbetalen wegens een faillisement, onvermogen, vrijwillige of gedwongen ontbinding, kan je een schrapping van de lening vragen bij de overheid via de instantie PMV. Als de lening geschrapt wordt, kan het bedrag van de hoofdsom dat definitief verloren is gegaan voor 30% gerecupereerd worden door middel van een belastingkrediet.

Wanneer kan de waarborg van 30% opgevraagd worden?

Indien blijkt dat de onderneming waaraan je geleend hebt de winwinlening  niet meer zal kunnen terugbetalen, kan je een schrapping van de winwinlening aanvragen bij PMV. Investeerders zullen in hun aangifte personenbelasting het totaal verlies moeten opgeven om recht te hebben op de waarborg van 30%.

Is de winwinlening een risicovolle maatregel?

Er is altijd een kans dat de onderneming de lening niet kan terugbetalen. De investeerder gaat een winwinlening aan op eigen risico. Investeerders hebben wel recht op een waarborg van 30% in geval van faillissement van de
onderneming.

Moet ik belastingen betalen op het rendement dat ik ontvang via de winwinlening?

Van de 2% interest die je van de onderneming ontvangt wordt zoals bij andere inkomsten van kapitalen en roerende goederen nog 30% roerende voorheffing afgehouden. Deze roerende voorheffing wordt door de onderneming betaald. Bij een interest van 2% ontvang je dus uiteindelijk 1,4% netto interest. Het totale nettorendement inclusief 2,5% belastingkrediet is dus 3,9%.

Kan ik zien hoe lang de campagne van een onderneming nog loopt?

Een WinWinner campagne staat gemiddeld 60 dagen online. In de informatienota van de onderneming kan je zien wat de start- en einddatum van de campagne is.

Kan ik ook vanuit Brussel, Wallonië of het buitenland investeren?

Nee, enkel particulieren die in het Vlaams Gewest gevestigd zijn, kunnen investeren via de winwinlening.

Waarom investeren via WinWinner?

4,5% jaarlijks rendement
30% waarborg via de overheid
€0 kosten voor investeerder
Grondige selectie van dossiers
Administratieve ontzorging

Bekijk ook de campagne op

Ga naar Hello Crowd

Kom in contact met deze onderneming

Je hebt nog
00
dagen om te investeren
Of
bekijk de andere campagnes



Op zoek naar groeifinanciering?

Ik zoek financiering

Investeren in groeibedrijven?

Ik wil investeren

Zoek je financiering?

Schrijf je vrijblijvend in

Wil je investeren?

Bekijk de bedrijvenlijst