Sluiten

Contacteer deze onderneming en bespreek de investeringsmogelijkheden.

Bedankt, we hebben uw contactaanvraag succesvol ontvangen.

Oops! Something went wrong while submitting the form

Investeer in

100% gefinancierd

SCOOP store

Antwerpen
Retail

95000

totale investeringsbehoefte

5000

minimale investering
Interesse om te investeren?
Bekijk de actieve campagnes ⟶

Waarom SCOOP store?

Opkomende labels en creatievelingen maken vaak zeer mooie, originele producten zoals kledij, meubilair, juwelen, handtassen, enzovoort. Helaas hebben ze soms niet genoeg tijd, kennis en inzicht om over te gaan tot de verkoop van hun producten aan het grote publiek. 

Doordat hun focus vaak enkel ligt op het beheren van hun eigen webshop, logistiek, onderhoud, stock- en relatiebeheer met hun klanten hebben ze minder opportuniteiten om nieuwe producten te ontwikkelen, waar hun passie nochtans ligt.

Opvallend is ook dat zij zich in veel gevallen enkel richten tot de standaardretailers. Indien het hen lukt om voet aan wal te krijgen, stoten ze meestal toch op de hoge eisen die door hen gesteld worden. Zo krijgen ze bijvoorbeeld te maken met een grote markup, een snelle opvolging van nieuwe collecties, grote voorraden en een snelle rotatie. 

Ten slotte valt het gebrek aan voeling met de markt van opkomende labels niet te onderschatten. Ze missen vaak contact met hun klanten en kennen hen niet goed genoeg. Hierdoor ontbreken de labels vaak aan feedback die cruciaal is voor de optimalisatie van hun producten, aangepast naar de wensen van hun klanten.

Oplossing 

Elke SCOOP store is een fysieke winkel en webshop voor opkomende labels en een ideale ''compagnon de route'' in hun verdere (inter)nationale groei.

SCOOP store kan omschreven worden met enkele kernwoorden:

  • Laagdrempelig: toegankelijk, weinig risico, betaalbaar 
  • Toplocaties: bewuste kopers op zoek naar iets unieks, een SCOOP/een primeur
  • Wederzijdse return: Lage legplankfee voor label en lage commissie voor SCOOP store 
  • Digitaal: creëren van (online) visibiliteit via SCOOP store webshop en social media
  • Meerwaarde: feedback (op basis van surveys en winkelervaring), uitbouw netwerk, aanreiken/opbouwen community en relaties, meten van marktgevoel.

Hoe werkt het?

Het concept van SCOOP store is het aanreiken van een fysiek verkoopplatform aan nieuwe of relatief onbekende labels. Het is het ideale platform voor jonge designers en nieuwe merken die niet over de middelen beschikken om zelf een verkooppunt te openen. Zo zorgt het ervoor dat de mensen achter de labels hun focus volledig kunnen leggen op hun core business. Hoewel merken en producten geregeld wisselen, gaat het hier niet om een pop-upstore.

“You design, we sell”

SCOOP store biedt hier met andere woorden een creatief antwoord door het aanbieden van ruimte, organisatie en personeel. Op deze manier moeten designers zich niet langer bezighouden met de verkoop van hun producten.

Hoe gaat het nu precies in zijn werk? Een label of designer huurt bij SCOOP store ruimte voor een klein, vast maandelijks bedrag en een minimale commissie. Deze commissie gebruikt SCOOP store dan onder andere voor de stimulering van het personeel, verpakkingsmateriaal, enz…

Ook zijn de winkels gelegen op premium shoppinglocaties. Zo opende de eerste SCOOP store in juni 2014 in de hippe Kloosterstraat in Antwerpen. Een jaar later opende een tweede store op de Bruul in Mechelen en in 2016 maakte SCOOP store de overstap naar Maastricht.

Team

SCOOP store werd in 2014 opgericht en ontving financiering vanuit BNP Parisbas Fortis. Het ervaren multidisciplinair team bestaat uit: 

Inge Wouters – CEO

Inge heeft meer dan 15 jaar ervaring in retail en is de oprichtster van SCOOP store. Zij stuurt de shop managers aan en beheert de grotere labels. Hiervoor werkte zij als hoofdaankoper en category manager bij één van de grootste Belgische retailketens. Zij is het hart en ziel van SCOOP store

Kim Matthyssens – Label Hunter en Digital Marketeer

Kim vervoegde het team in 2018 met het oog op de expansie van SCOOP store. Kim zoekt actief naar opkomende labels en verzorgt de nodige begeleiding. Daarnaast zal ze de taak opnemen van digital marketeer

Griet, Brice en Paul – Shop managers

Griet, Brice en Paul zijn onze enthousiaste shopmanagers van de bestaande SCOOP stores. Zij zorgen ervoor dat de labels hun weg vinden naar de shoppers en dat de nodige feedback aan de labels kan gegeven worden om deze te laten groeien.

Klanten

Onder de klanten van SCOOP store bevinden zich zowel shoppers (B2C) als labels (B2B).

De B2C-klanten zijn "trendy, bewuste shoppers die de SCOOP store komen bezoeken op zoek naar een product waarmee ze zich beter kunnen identificeren en onderscheiden."

De B2B-klanten zijn voornamelijk jonge, opkomende startups, creatievelingen, capsulecollecties, designers en buitenlandse labels die de mogelijkheid zoeken om hun producten te testen of limited editions te lanceren.

SCOOP store omschrijft hen als "de labels die door feedback tijdens hun verblijf bij SCOOP store gegroeid zijn om beter op hun eigen benen te staan in hun verdere ontwikkeling."

Jammer, nog geen updates over deze campagne. 

Investeer mee in

SCOOP store

SCOOP store wil op middellange termijn Europa veroveren. Momenteel werkt het samen met een 75-tal labels op drie locaties (Antwerpen, Mechelen, Maastricht).  

Doorheen de komende vijf jaar willen we ons netwerk uitbreiden tot 30 SCOOP stores in verschillende Europese modesteden en zo het unieke on- en offline verkoopplatform worden voor opkomende labels in Europa. In 2019 willen we de eerste winkels openen in Berlijn, Milaan, Barcelona en Amsterdam. In 2020 zouden Londen en Parijs aan de beurt komen. We dromen er van om in 2021 de eerste SCOOP store in New York te openen.

Om de eerste fase van deze doelstellingen te volbrengen is SCOOP store op zoek naar bijkomende financiering. Fase één van de uitbreiding zal namelijk draaien rond de opening in het najaar van twee nieuwe winkels: Brussel en Gent. 

Daarbij komt nog de oppuntstelling van de flagshipstore in Antwerpen kijken. De flagshipstore dient als labo om de verdere groei op punt te stellen via de optimalisatie van visual merchandising, de uitbouw van socialemediaplatformen en de implementatie innovatieve retailtechnologie (VR-Apps, Tech-wall, etc).

Verder zou er ook geïnvesteerd worden in de webshop en social media, waar SCOOP store nu al ongeveer 40 000 volgers heeft.

Voor deze drie zaken zouden we 95 000 euro willen ophalen via de winwinlening.

Wil jij graag nieuwe labels helpen om door te groeien? Dan is het nu jouw ideale kans om dit te verwezenlijken! Je wordt niet alleen mede-ambassadeur van onze brands/labels. Maar daarnaast zal je ook telkens uitgenodigd worden op de pre-launch van onze nieuwe winkels en events. Op die manier ontdek je al onze 'scoops' als eerste! 

SCOOP store

Antwerpen
Retail

Investeer mee vanaf
€5000




Completed

Investeringsbehoefte

95000



Gescreend door Senior Consultant Vlaanderen

Meer informatie over Senior Consultants Vlaanderen

Bekijk ook de campagne op

Ga naar Hello Crowd

Contactgegevens

Ontdek meer ondernemingen ⟶