Sluiten

Contacteer deze onderneming en bespreek de investeringsmogelijkheden.

Bedankt, we hebben uw contactaanvraag succesvol ontvangen.

Oops! Something went wrong while submitting the form

Investeer in

Gefinancierd

Sociale Media Buro

Tielt
Sociale-mediatraining

50000

totale investeringsbehoefte

5000

minimale investering
Interesse om te investeren?
Bekijk de actieve campagnes ⟶

Sociale media zijn lang niet meer alleen een taak voor zij die de communicatieknoppen bedienen, maar het is een zaak van iedereen binnen de organisatie. Sociale media zijn enorm handige tools en zorgen ervoor dat we zowel binnen als buiten de organisatie met elkaar verbonden zijn. Communicatie, marketing, dienstverlening, reputatie,…: de mogelijkheden met sociale media zijn enorm.

Sociale media mogen dan wel handige tools zijn, toch zijn er heel wat knelpunten: er is vaak een gebrek aan capaciteit, aan tijd en aan middelen binnen een organisatie om de sociale-mediakanalen volwaardig te beheren. Er is te weinig visie en het algemene kennisniveau over sociale media is laag.

Slechts 10% van de mensen binnen een organisatie is namelijk al mee met sociale media, terwijl maar liefst 70% er wel interesse in heeft maar er toch nog niet volledig weg mee is. Dat blijkt uit het jaarlijks onderzoek naar het gebruik van sociale media door Socialemediaburo.be, een bedrijf uit Tielt dat haar klanten wegwijs maakt in de wereld van de sociale media.

“Het is de missie van Socialmediaburo.be om deze knelpunten weg te nemen zodat mensen sociale media met hun volle potentieel kunnen gebruiken. Want het gebrek aan kennis van sociale media vormt vaak een drempel om ze te gebruiken.” – Nadja Desmet, oprichtster Socialemediaburo.be
Enthousiaste deelnemers aan een sociale-mediatraining van Socialemediaburo.be

Someflex: videolessen waar en wanneer je wil

Bij Socialemediaburo.be kan je terecht voor talrijke opleidingen over sociale media. Deze zullen gebundeld worden onder de naam Someflex, dat in januari 2019 gelanceerd wordt. In Someflex vind je up-to-date videolessen van maximaal 3 minuten over de populairste sociale-mediakanalen, de knoppen, de toepassingen, de strategie over hoe je kunt omgaan met sociale media en heel veel inspiratie. Helemaal online, waar en wanneer de klant het wil.

"Socialemediaburo.be betekent een absolute plus voor iedereen die met zijn bedrijf, vereniging of initiatief in de toekomst online het verschil wil maken. Het interessante lessenpakket met tips, tricks, info en updates zet je meteen om in praktijk. Door meting en feedback van onze volgers presteert onze Facebook-pagina beter dan voorheen, en mensen praten erover. Van resultaat gesproken!" - Lutgart Lyen, broodsommelier bij Broodnodig

Deze lessen zijn beschikbaar voor iedereen in de organisatie. Op die manier kunnen niet alleen de mensen die vanuit hun job (marketing- en communicatieafdelingen) met sociale media bezig zijn er iets van bijleren, maar elke medewerker. Om de werknemers te motiveren wordt er ook bijgehouden wie het actiefst de opleidingen volgt, en actieve deelnemers worden beloond.

"Socialemediaburo.be biedt een zeer heldere en duidelijke uitleg aan en dit zowel via het inspiratietraject, de opleidingen als de presentaties op studiedagen. Steeds to the point en met concrete tips om verder aan de slag te kunnen. Bovendien staat Socialemediaburo.be ook open voor aanvullingen, wat de wisselwerking compleet maakt." - Elvire Vanysacker, e-cursist gemeente Lendelede


Klanten kunnen bovendien voor een FlexPlus-formule kiezen, waarbij ze bovenop de videolessen ook enkele workshops krijgen in hun organisatie. Dit biedt alle geïnteresseerden in de organisatie de mogelijkheid om een groeistap te zetten op vlak van sociale media, zowel professioneel als privé.

"Met Someflex bieden we een tool waarbij iedereen (professioneel) de sociale-mediaknoppen leert kennen. Alleen zo zal je optimaal kunnen samenwerken met de collega’s, om content te maken om medewerkers in te zetten als online ambassadeurs. Ik noem het het Netflix van online sociale media leren." – Nadja Desmet, oprichtster Socialemediaburo.be

Makkelijk monitoren van wat er leeft op jouw sociale media

Socialemediaburo.be helpt haar klanten ook bij het monitoren van wat er gebeurt op hun sociale-mediakanalen. Via één tool worden de activiteiten op de verschillende kanalen gebundeld zodat de organisatie hiervan een toegankelijk overzicht krijgt. Dit maakt het natuurlijk allemaal makkelijker om het gebeuren op hun socials te beheren en vragen te beantwoorden en deze eventueel door te sturen.

"Nadja en haar team spreken met kennis van zaken, hun webinars zijn steeds relevant en zinvol. Ze antwoorden steeds snel op eventuele vragen, en staan iedereen in de community bij met raad en daad. Ze doen dat ook persoonlijk, met aandacht voor de eigenheid van de sector. En ze doen de dingen niet voor ons, maar samen met ons." – An-Sofie Neirynck, medewerkster Communicatie & PR ziekenhuis Waregem

Oprichtster Nadja heeft dan ook al een duidelijke visie op de toekomstige activiteiten van Socialemediaburo.be:

Someflex enerzijds en het monitoren van de sociale media anderzijds vormen vanaf 2019 de 2 belangrijkste poten bij Socialemediaburo.be. Hiermee zetten we namelijk in op authenticiteit, samenwerken en het inzetten van medewerkers als online ambassadeurs. Alleen zo zal je meer betrokkenheid en bereik halen op sociale media.” – Nadja Desmet, oprichtster Socialemediaburo.be


Socialemediaburo.be werd opgericht door Nadja Desmet. Toen ze aan de slag was bij Binnenlandse Zaken, begon ze uit interesse te leren hoe je een website maakt.

Toen ze van vrienden-ondernemers de vraag kreeg om voor hen een website te ontwikkelen, werd Nadja zelfstandige in bijberoep.

Ze breidde haar kennis hierover steeds meer uit, met onder meer avondopleidingen in e-commerce en het grafische aspect van websites.


Vervolgens volgde Nadja een opleiding als social media consultant, waardoor ze in bijberoep opleidingen in sociale media ging geven. Ze dacht een concept uit waarbij ze via mail een jaartraining in sociale media gaf, met elke dag een tip voor de deelnemers over het gebruik van sociale media. Bij de eerste editie in januari 2016 had ze al 180 inschrijvingen, bij de tweede editie in september 2016 waren dat er al 240.

In mei 2016 was het dan ook duidelijk geworden dat het ondernemen een fulltime bezigheid zou worden voor Nadja en werd ze zelfstandige: Socialemediaburo.be was een feit.
Het team van Socialemediaburo.be: Randy, Nadja, Helene, Anissa & Bart

Het team van Socialemediaburo.be bestaat uit nog 4 andere leden, die uiteraard allemaal een passie hebben voor communicatie en sociale media. Het zijn allemaal content creators die de online lessen maken. Bart Meese volgde bijvoorbeeld een opleiding als video-journalist en digitale marketeer. Anissa Bougrea is videojournalist en studeert nu ook Politieke en Sociale Wetenschappen en heeft dus een brede maatschappelijke interesse, wat een ideale inspiratiebron is voor het creëren van content.

Randy De Clercq studeerde ook Politieke & Sociale Wetenschappen en was 7 jaar lang journalist bij de lokale pers, waardoor hij heel wat ervaring heeft met het maken van boeiende verhalen. Ten slotte is er nog Helene Vanderhaeghe, die Communicatiewetenschappen studeerde, een goede basis voor haar job als content creator bij Socialemediaburo.be.

Samen won het team van Socialemediaburo.be in 2018 de prijs voor de Meest Beloftevolle Kmo in de provincie West-Vlaanderen. Hieronder vind je het promofilmpje om verkozen te worden tot Meest Beloftevolle Kmo van Vlaanderen.

Socialemediaburo.be richt zich op organisaties, zowel uit de publieke als private sector, die écht de ambitie hebben om het algemene kennisniveau rond sociale media te verhogen en zo méér te doen met sociale media dan dit enkel in te zetten als communicatie- of marketingkanaal.

Het gaat hierbij om organisaties met mature communicatie- en HR-afdelingen die de meerwaarde en troeven inzien van medewerkers die de mogelijkheden van sociale media meer gaan benutten. Zo kan de klant meer bereik, betrokkenheid en geloofwaardigheid op sociale media behalen.

"De cursussen bij Socialemediaburo.be resulteerden in een gestructureerde aanpak voor mijn winkel, zodat er dagelijks interessante info verschijnt op Facebook/Instagram. Met alle tips & tricks kan je makkelijk zelf aan de slag. Dat is belangrijk, je moet het niet uitbesteden. Het is dus een zeer betaalbaar kanaal om in contact te blijven met je klanten en potentiële klanten." - Patricia Vandenbroucke, uitbaatster WeekendMode

Socialemediaburo.be staat haar klanten enthousiast bij als ze met vragen of problemen zitten over de lessen. Er is ook een Facebook-groep waarin de cursisten de lessen kunnen bespreken en van elkaar kunnen leren.

"Zijn er begrippen of zaken niet duidelijk: ze worden snel via mail beantwoord of anderen helpen via de Facebookgroep van de cursisten, wat je ook gemotiveerd houdt om de lessen op te volgen. Heb je enkele dagen geen tijd: de verlopen lessen haal je makkelijk in. Alles kan op je eigen tempo. Samengevat zijn de lessen vernieuwend, zeer begrijpelijk en hapklaar, iets om elke dag naar uit te kijken!" - Anne-Catherine, e-cursist

Met meer dan 1.000 organisaties die al met één of meer medewerkers een van de online opleidingen bij Socialemediaburo.be volgden, is Socialemediaburo.be marktleider in Vlaanderen in online lessen over sociale media. Onder meer het Vlaams Parlement, veel steden en gemeenten,  Aquafin en Proximus deden al een beroep op Socialemediaburo.be.

"Ik leer waar en wanneer het me goed uitkomt én alles blijft up-to-date. Socialemediaburo.be biedt een gebruiksvriendelijk platform waarop veel lessen klaarstaan. Ze hebben korte inleidende teksten en filmpjes, zodat ik ook zie hoe ik de knoppen efficiënt kan bedienen." - Chris Derboven, cursist

3/12/18

Socialemediaburo.be kondigt 2 indrukwekkende partnerships aan

Socialemediaburo.be komt op de proppen met 2 nieuwe partnerships. En de nieuwe partners van de Meest Beloftevolle Kmo van West-Vlaanderen van 2018 zijn indrukwekkende namen: Unizo, de Unie van Zelfstandige Ondernemers, en VVSG, de Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten.

Beide partijen worden partner van Someflex en zullen op die manier de tool mee vermarkten aan hun leden. Door het partnership met Unizo kunnen bedrijven die interesse hebben in de diensten van Socialemediaburo.be bovendien een beroep doen op de kmo-portefeuille.

Nadja Desmet, oprichtster van Socialemediaburo.be, is heel tevreden met de nieuwe samenwerkingen:

"Met deze 2 partners hebben wij veel zin om Someflex tot bij veel organisaties te brengen en zo te helpen het algemene kennisniveau van sociale media structureel te verhogen. Met het systeem willen we iedereen laten bijleren, in snackable lessen van maximaal 3 minuten."
28/11/18

Informatienota Socialemediaburo.be

Investeer mee in

Sociale Media Buro

Socialemediaburo.be is op enkele jaren tijd uitgegroeid tot marktleider in het geven van online trainingen over sociale media in Vlaanderen. Maar daarmee stopt de groei niet; Socialemediaburo.be wil verder werken aan haar positief verhaal en is daarom op zoek naar groeifinanciering. Concreet zoekt de onderneming 50.000 euro aan winwinleningen. Deze zullen gebruikt worden als hefboom om een Startlening binnen te halen.


Deze extra financiële middelen zullen gebruikt worden voor een extra aanwerving. Zo kan het team met meer capaciteit de nieuwe videolessen maken en up-to-date houden. Daarnaast wil de onderneming ook inzetten op betere marketing- en salestechnieken, onder meer door klanten nog beter te helpen en via een externe partij de naamsbekendheid nog te vergroten bij nog meer organisaties.

Investeer jij mee in de groei van Socialemediaburo.be? Contacteer ons om een mogelijke investering te bespreken!

Sociale Media Buro

Tielt
Sociale-mediatraining

Investeer mee




Completed

Investeringsbehoefte

50000



Gescreend door Senior Consultant Vlaanderen

Meer informatie over Senior Consultants Vlaanderen

Bekijk ook de campagne op

Ga naar Hello Crowd

Contactgegevens