Sluiten

Contacteer deze onderneming en bespreek de investeringsmogelijkheden.

Bedankt, we hebben uw contactaanvraag succesvol ontvangen.

Oops! Something went wrong while submitting the form

Investeer in

Gefinancierd

The Green Spot

Leuven
Bloemen

40000

totale investeringsbehoefte

5000

minimale investering
Interesse om te investeren?
Bekijk de actieve campagnes ⟶

Bloemen blijven een gewaardeerd geschenk. Bij elke gelegenheid is een bloemetje wel op zijn plaats. Maar de manier waarop klanten winkelen is veranderd: naast de fysieke winkels wordt het online verhaal steeds belangrijker. Klanten verwachten ook flexibiliteit zodat hun wensen precies ingevuld worden. En dat geldt ook voor de aankoop van bloemen.

Dankzij de jarenlange ervaring van The Green Spot, dé hotspot voor bloemen in Leuven, zijn ze er zich van bewust dat het cruciaal is om mee te zijn met deze tendens.

"We beseffen dat deze tendens aanpassingen van ons vraagt. Daarom hebben we onze verkoopkanalen uitgebreid en aangepast aan de wensen van de klant." - Philip Van Hal, zaakvoerder The Green Spot

Philip stelde vast dat mensen heel de dag door bloemen willen kunnen kopen. Om mee te zijn met de vraag van de markt wil The Green Spot dan ook bloemen aanbieden via 3 kanalen: in de winkel zelf (die zich op een nieuwe, grotere locatie bevindt), via de webshop en via een bloemenautomaat. Via de bloemenautomaat kunnen mensen 24/7 bloemen kopen, wat natuurlijk een uitstekende service is.

Koop je boeket in de bloemen-hotspot van Leuven

De fysieke bloemenwinkel blijf het hart van de activiteiten van The Green Spot. Hier kan de klant terecht voor inspiratie en een service op maat.

De inrichting van de nieuwe winkel zal verder uitgewerkt worden om de beleving van de klant nog te verbeteren. De nieuwe locatie werd onder andere gekozen voor de grote ramen. Deze zorgen voor meer lichtinval, wat de winkelervaring aangenamer maakt.

Bovendien komt er ook een aparte gekoelde ruimte. De bloemen worden dan in optimale conditie bewaard, waardoor er minder uitval is en de klant langer genot heeft van de bloemen. Het is energie-efficiënter om te werken met een afgescheiden koele ruimte. De nieuwe winkel is groter, waardoor The Green Spot haar klanten een ruimer bloemenaanbod kan geven.

Bestel je boeket eenvoudig online

Veel klanten hebben geen tijd of zin om de verplaatsing naar de bloemenwinkel te maken. Voor hen is de webshop het ideale kanaal om een boeket bloemen te kopen of van thuis uit het aanbod van de zaak eerst te bekijken alvorens de winkel te bezoeken.

Bezoekers kunnen in de webshop makkelijk een bestelling plaatsen. Deze wordt vlot aan huis geleverd. Dit verkoopkanaal is ook zeer handig voor bedrijven en onmisbaar om dit marktsegment te bedienen!

Gehaast? Winkel gesloten? Naar de bloemenautomaat!

Als je snel een boeket bloemen nodig hebt, kan je langsgaan bij de bloemenautomaat van The Green Spot. Hier kan je 24/7 terecht voor verse bloemen. Hiermee wil The Green Spot inspelen op de flexibiliteit waarnaar de moderne klant op zoek is.

Foto: KBC



Ga creatief aan het werk met bloemen

Klanten die graag creatief met bloemen bezig zijn, kunnen deelnemen aan een van de workshops. Dit is een ideale gelegenheid voor The Green Spot om aan klantenbinding te doen en om zich te profileren bij de deelnemers.

"Via deze verkoopkanalen wil The Green Spot haar klanten een flexibele, uitgebreide service en een aangename beleving bieden." - Philip Van Hal, zaakvoerder The Green Spot

The Green Spot, een groene hotspot

The Green Spot wil letterlijk een “groene hot spot” zijn en ook inzetten op ecologie. Dit gebeurt op verschillende manieren. Zo kopen ze bloemen en planten aan die zo duurzaam mogelijk geteeld werden. Een ander ecologisch pluspunt is de verpakking van de bloemen en planten: waar mogelijk maakt The Green Spot hierbij gebruik van recycleerbare materialen.

The Green Spot vatte ook het plan op om aan de buitengevel van de zaak een verticale tuin te installeren. Deze draagt bij aan de bestrijding van fijn stof in het drukke stadscentrum en bovendien wordt de gevel op die manier een uniek uithangbord.

Deze tekening toont hoe de gevel van The Green Spot er zal uitzien
“The Green Spot is geen gewone bloemenzaak. Innovatie, ecologie, flexibiliteit en service staan centraal.” - Philip Van Hal, zaakvoerder The Green Spot

Philip Van Hal is de zaakvoerder van The Green Spot. Hij is tuinarchitect van opleiding en heeft dan ook een passie voor tuinen, planten en de natuur in het algemeen. Na enkele jaren te hebben gewerkt in een boomkwekerij volgde hij een cursus bloemschikken, waardoor zijn passie voor bloemen alleen maar vergrootte.

Philip besliste om zijn passie te volgen en was 6 jaar aan de slag in een bloemenwinkel, maar dan vond hij het tijd om zelf een bloemenzaak te starten. The Green Spot was geboren en bestaat ondertussen al 12 jaar!

Verder schakelt The Green Spot freelance bloemisten in die inspringen waar nodig.

In 2012 sleepte The Green Spot de Belgium Retail Award in de wacht in de categorie “Betere bloemen-, planten- en tuincentra en cadeaushops van België”. Het bedrijf blonk vooral uit op vlak van klantvriendelijkheid, gastvrijheid, service en onthaal van de klant.

Bloemen zijn een aangenaam geschenk voor iedereen, dat is evident. The Green Spot spreekt dan ook een heel brede markt aan. Het gaat vooral om de manier waarop het bedrijf haar diensten aanbiedt.

Door te kiezen voor 3 verschillende kanalen –de winkel, de webshop en de bloemenautomaat– spreekt The Green Spot verschillende doelgroepen aan:

  • De bloemenwinkel is er voor de klant die advies op maat wil. Door rond te lopen tussen de tentoongestelde bloemen kan de bezoeker inspiratie opdoen. De klant die een echte meerwaarde zoekt en actief met bloemen wil bezig zijn, kan deelnemen aan een van de workshops.
  • De webshop is er voor de klant die geen verplaatsing naar de winkel kan of wil maken of voor een winkelbezoek het aanbod wil bekijken. Je kan er rondneuzen in het aanbod en je kan rekenen op een vlotte levering. Ook voor bedrijven kan het erg handig zijn om snel een boeket bloemen te bestellen via de online shop van The Green Spot.
  • De bloemenautomaat is er voor klanten die snel een boeket bloemen willen kopen, bijvoorbeeld als het te druk is in de winkel of buiten de openingsuren van de winkel. Je kan 24/7 terecht bij de automaat voor verse bloemen, wat natuurlijk een heel flexibele dienstverlening is.


28/9/18

Informatienota The Green Spot

Investeer mee in

The Green Spot

The Green Spot heeft al een deel van de uitbreidingsplannen kunnen realiseren, maar om alle ambities te kunnen waarmaken is de onderneming op zoek naar een financiering voor een bedrag van 40.000 euro. Je kan mee investeren om volgende zaken te realiseren:

  • Het aankopen van de bloemenautomaat. The Green Spot wil een bloemenautomaat kopen zodat ze 24/7 klanten kunnen bedienen. De automaat moet voldoende groot zijn zodat de klant ook hier een uitgebreide keuze heeft.
  • Het uitbouwen van de webshop. Om een gebruiksvriendelijke webshop die een veilige betaling mogelijk maakt te bekomen moeten nog heel wat technische zaken geregeld worden.
  • Verdere inrichting van de nieuwe zaak. Een deel van de herinrichting van de nieuwe zaak is al gebeurd, maar je kan bijvoorbeeld nog mee investeren om de koele ruimte te creëren.
  • The Green Spot wil een extra verkoper aanwerven om de klanten een snelle en kwaliteitsvolle service te blijven bieden.

Wil jij investeren en deze ambitieuze onderneming helpen bloeien? Kom gerust zelf een kijkje nemen, Philip van The Green Spot geeft je graag meer info over de bloemenzaak! Contacteer WinWinner voor meer informatie over de investeringsopties!

The Green Spot

Leuven
Bloemen

Investeer mee




Completed

Investeringsbehoefte

40000



Gescreend door Senior Consultant Vlaanderen

Meer informatie over Senior Consultants Vlaanderen

Bekijk ook de campagne op

Ga naar Hello Crowd

Contactgegevens