We are Outsiders

Antwerpen
Outdoor adventure
Om op avontuur te gaan hoef je geen twee weken verlof te nemen of een verre vliegreis te boeken, dat is het uitgangspunt van We are Outsiders. Deze onderneming neemt haar 'outsiders' mee op microavonturen in de Belgische Ardennen. De nadruk ligt op deze avontuurlijke 'Hike 'n Camp'-weekends, maar We are Outsiders houdt zich ook bezig met het ontwikkelen van de juiste gear voor avonturiers en de onderneming creëerde ook al content voor verschillende persinstanties. Onder meer om de weekends nog te verbeteren en de prototypes van de gear te produceren is We are Outsiders op zoek naar 50.000 euro via winwinleningen. Ontdek hier meer over deze campagne!
Wat is een WinWinner campagne?

Via WinWinner kunnen ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk delen om hun ambassadeurs te laten investeren via voordelige leningen zoals de winwinlening. Zo kan de ondernemer verder groeien en haar plannen waarmaken. We brengen je graag in contact met de onderneming om de voorwaarden van de lening te bespreken.

Lenen aan KMO's omvat altijd een risico van kapitaalverlies. 

We are Outsiders

is op zoek naar een totaalbedrag van

50000

Je kan investeren vanaf €5.000 per lening. Vul het formulier hieronder in om vrijblijvend in contact te komen met de ondernemer.

reeds opgehaald

De investeringscampagne van

We are Outsiders

is afgelopen

Bekijk de andere campagnes

reeds opgehaald

Te laat!

We are Outsiders

vond haar ambassadeurs al.

Bekijk de andere campagnes

Investeringsvoorwaarden

Winwinlening

type lening

Jaarlijkse aflossing

terugbetaaltermijn

4,5%

jaarlijks rendement

8 jaar

looptijd

30%

waarborg

€5.000

minimuminvestering

Lees het volledige investeringsvoorstel

Waarom We Are Outsiders?

De outdoor- en belevingsbusiness boomt; mensen willen deel uitmaken van unieke ervaringen en op zoek gaan naar avontuur. Tegelijkertijd willen ze bewuster en duurzamer leven met een positieve focus op authentieke, lokale producten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de opkomst van lokale (bio)bieren en lokaal geteelde groenten.

We Are Outsiders past in deze evolutie. Je moet niet per se 2 weken verlof nemen en naar de andere kant van de wereld vliegen om op avontuur te trekken. Avontuur en outdoorbeleving zijn ook mogelijk veel dichter bij huis. We Are Outsiders ziet dan ook een grote opportuniteit in de wildernis die ons omringt, in de eerste plaats de Ardennen. Deze onderneming, opgericht door Tim Zeegers, wil mensen met avontuurlijke ACTIE, heldere INFO en duurzame GEAR die nabije wildernis laten (her)ontdekken en ervaren.

"De Belgische outdoorwereld kijkt soms te veel op naar de Scandinavische of Amerikaanse voorbeelden terwijl er zich zoveel schoonheid in ons eigen land bevindt. Wij nemen de mensen mee op avontuur in eigen land. Zo moeten ze geen smak geld betalen of verlof nemen voor een verre reis." - Tim Zeegers, oprichter We Are Outsiders
Wandelen in de wouden rond de Hoge Venen. Foto: LUCID

Activiteit

WAO neemt mensen mee op microavontuur doorheen de Belgische Ardennen. Naast de WAO - hike 'n camp weekends (die tot nu toe het meest werden ontwikkeld en op volle toeren draaien) bedacht Tim ook andere outdoorconcepten zoals de Longboarding Delight days, WAO@theriver, May Day Hike en de WAO Camp Days.

"We Are Outsiders is geen gewone wandelclub, reisbureau of teambuildingsorganisatie. We onderscheiden ons door ons hedendaags aanbod voor generatie X, Y én Z en door onze eigen uitgesproken stijl. " - Tim Zeegers, oprichter We Are Outsiders
Hike 'n Camp, Semois avontuur. Foto's: LUCID en Matthias Hannes

Hike 'n camp weekends

Elk seizoen vinden er één of meerdere WAO-weekends plaats waarbij Tim een 25-tal outsiders meeneemt op een unieke en pittige hike van zo'n 20 kilometer doorheen de Hoge Venen op dag 1 en een kortere hike op dag 2. Zaterdag wordt er gekampeerd in het WAO basecamp, koken de chefs uitgebreid en hoogstaand aan het open vuur en wordt de dag afgesloten met een akoestisch concert aan het vuur.

Onlangs kocht Tim met zijn partner Veerle een huisje met een weide in de Ardennen. Het is de bedoeling om de WAO-activiteiten daar te laten plaatsvinden. Tim is momenteel nog bezig met het bekomen van de nodige toelatingen hiervoor, maar deze lokale verankering zal zijn onderneming helpen om de beleving van de outsiders te verbeteren.
Collage van SIMPLY SNOW, de wintereditie van de hike 'n camp weekends. Foto's: Lucid
"Dingen die me opvielen? De snelheid waarmee banden gesmeed worden op zo'n weekend, de onuitgesproken blijheid van iedereen dat het wel een héle andere zaterdagavond was dan wéér eens een avond in de zetel voor tv, en hoe alles buiten 100.000 keer beter smaakt." - Sarah Devos

Aangezien er een grote vraag is naar WAO-weekends met kinderen, werd er ook nagedacht over een concept voor families met kinderen. Hieruit groeide het idee van de WAO Camp Days waarbij iedereen welkom is in het WAO basecamp dat de uitvalsbasis zal worden voor een week vol met wandelingen en avontuurlijke en muzikale activiteiten voor jong en oud. Aangezien momenteel voorrang wordt gegeven aan het optimaliseren van de hike 'n camp weekends en het nieuwe concept van branding, zullen de Camp Days nog even on hold worden gezet, totdat er meer (financiële) ruimte en tijd is om dat idee naar de praktijk te vertalen.

De juiste gear

Of je nu op microavontuur trekt met We Are Outsiders of met je familie in de zomer gaat kamperen, je hebt hiervoor het juiste gerief nodig. WAO is ervan overtuigd dat er naast het reeds bestaande aanbod (via Decathlon, AS Adventure, ...) nog een markt is voor esthetisch, duurzaam en kwalitatief kampeermateriaal.

Enerzijds beoogt We Are Outsiders dergelijke producten aan te bieden in haar webshop. Een eerste product in die lijst is de Zweedse Tentipi, een tipitent van hoge kwaliteit die niet enkel mooi oogt maar ook voldoet aan de hoogste outdoorcriteria. Tim heeft deze tent uitgebreid getest en werd gevraagd door de Benelux-verdeler van de Tentipi om de tenten als eerste aan te bieden op de Belgische markt.

De tentipi (links) is een stevige tent voor avonturiers. Foto: LUCID

Anderzijds wil WAO zelf een aantal eigen producten (opbergkist/tafeltje, kampeertafel + banken-set, snijplank, tarp/shelter) op de markt brengen. Op dit moment ligt de nadruk op prototyping, vanaf 2020 zouden deze producten in kleine oplages op de markt gebracht worden.

Contentcreatie  

Het is duidelijk dat We Are Outsiders met haar aanbod een gevoelige snaar heeft geraakt en heel wat interesse heeft gewekt. Dat blijkt niet enkel uit de mond-op-mond-reclame na elk georganiseerd weekend, de likes op sociale media maar ook uit de persaandacht.

WAO op de Nest-cover

Voor lifestylemagazine NEST werd Tim gevraagd 3 artikels te schrijven over een specifieke activiteit van We are Outsiders, waarbij het artikel over SIMPLY SNOW (januari 2019) zelfs de coverstory werd.

Daarnaast is WAO ook al opgedoken in de Standaard (wildkamperen) en Flair (Dé Reistrends van 2019). Het hoogtepunt van de persartikels tot nu toe is een 8 pagina's lang artikel in de zomeruitgave van de National Geographic Traveler.


Team

Tim Zeegers werkte tot voor kort als technisch coördinator van het Antwerpse stadstheater Toneelhuis. Sinds de oprichting van WAO in april 2017 switchte Tim intern bij Toneelhuis naar productieleider op 4/5de basis. Op die manier is er tijd vrijgekomen om zich in bijberoep aan het project te wijden. Door het succes van de activiteiten van We Are Outsiders zal hij vanaf oktober 2019 halftijds gaan werken, op langere termijn is het de bedoeling om volledig voor zijn eigen onderneming te gaan.

Varen op de Semois in de winter voor NEST magazine. Foto: Matthias Hannes

Dit doet Tim niet alleen. Voor de hike 'n camp weekends maakt Tim gebruik van 1 sidekick om het basecamp te bouwen en om alles logistiek in orde te krijgen. Daarnaast is zijn vrouw Veerle Haex de chef die de leiding heeft over het menu en de catering. Zij wordt bijgestaan door 1 à 2 keukenassistenten afhankelijk van de activiteit.

Achter de schermen van de organisatie kan Tim ook rekenen op Raf Vermeiren van de Cijferfabrik, die met zijn expertise op vlak van boekhouding en financiën het cashflow-schema van We Are Outsiders mee heeft vormgegeven.

Klanten

De mensen in de doelgroep van We Are Outsiders zijn tussen 25 en 55 jaar en gaan in hun drukke leven op zoek naar de meerwaarde in hun lokale outdoorleven. Hun verre reizen in de zomer of winter wisselen deze mensen graag af met authentieke microavonturen dichtbij huis. We Are Outsiders speelt in op deze vraag, neemt de praktische organisatie in handen en stemt haar aanbod af op de vragen die vanuit de doelgroep komen.

"Wat ben ik blij dat ik ben meegeweest! Op alle vlakken een positieve ervaring, met goede, diepe slaap en aangenaam gezelschap als kers op de taart." - Katriina Kilpi
Foto: Lucid

Oorspronkelijk kwamen alleen particulieren af op het concept, maar ondertussen werd We Are Outsiders ook gecontacteerd door enkele ondernemingen om een outdoorbeleving voor hun teams te organiseren waarvan er ondertussen twee zijn uitgevoerd. Het concept is namelijk heel aantrekkelijk voor bedrijven als teambuilding-activiteit. Deze activiteiten worden onder de noemer WAO TEAMS op de markt gezet.

Activiteit

Team

Klanten

Pers

Investeer mee in

We are Outsiders

De activiteiten van We Are Outsiders worden steeds talrijker. De vraag is op dit moment groter dan het aanbod; de eerstvolgende weekends zijn allemaal volzet. Om te kunnen beantwoorden aan de toenemende vraag en dus het aantal weekends te kunnen opdrijven, moet WAO ruimte krijgen om te groeien en hiervoor is bijkomende financiering nodig.

De onderneming zoekt een bedrag van 50.000 euro via de winwinlening om volgende zaken te realiseren:

- de weekends naar een hoger niveau tillen door het materiaal en de omkadering nog te verbeteren. Hiervoor wil We Are Outsiders investeren in een foodtrailer/keuken/aanhangwagen in 1.

- het produceren van prototypes van elk ontworpen WAO-product. Zo kunnen ze uitgebreid getest worden en kan er op zoek gegaan worden naar een geschikte fabrikant alvorens de producten op de markt te plaatsen.

- zorgen voor een vaste sidekick naast Tim met het oog op het verhogen van de efficiëntie en schaalvergroting. Ook een verloning voor Tim is nodig om zijn fulltime overstap naar We Are Outsiders mogelijk te maken.

- het optimaliseren van de website en de overige communicatiekanalen. We Are Outsiders wil hierbij ook inzetten op advertenties en gesponsorde artikels om het verhaal van de onderneming nog sterker naar buiten te brengen.

Word jij ambassadeur van deze groeiende onderneming die mensen meeneemt op avontuur in de wildernis die ons omringt? Neem contact met ons op om de investeringsmogelijkheden te bespreken!

Updates

2/9/19

Informatienota We are Outsiders

Veelgestelde vragen voor investeerders

Wat is de winwinlening?

De winwinlening is een achtergestelde lening met een looptijd van 8 jaar, waarbij Vlaamse ondernemingen tot 200.000 euro kunnen ontlenen bij Vlaamse particuliere investeerders. De interest is minimaal 1% en maximaal 2% en de investeerder ontvangt ook een jaarlijks belastingkrediet van 2,5%. Daarnaast heeft de investeerder recht op een waarborg van 30% op de verloren hoofdsom in geval van falen.

Hoeveel kost het voor mij om te investeren via WinWinner?

Investeren via WinWinner is voor de investeerder volledig gratis. De administratie- en begeleidingskosten voor het afsluiten van een investering liggen volledig bij de onderneming zelf.

Wat betekent de 30% waarborg bij de winwinlening?

Als de ondernemer het bedrag niet kan terugbetalen wegens een faillisement, onvermogen, vrijwillige of gedwongen ontbinding, kan je een schrapping van de lening vragen bij de overheid via de instantie PMV. Als de lening geschrapt wordt, kan het bedrag van de hoofdsom dat definitief verloren is gegaan voor 30% gerecupereerd worden door middel van een belastingkrediet.

Wanneer kan de waarborg van 30% opgevraagd worden?

Indien blijkt dat de onderneming waaraan je geleend hebt de winwinlening  niet meer zal kunnen terugbetalen, kan je een schrapping van de winwinlening aanvragen bij PMV. Investeerders zullen in hun aangifte personenbelasting het totaal verlies moeten opgeven om recht te hebben op de waarborg van 30%.

Moet ik belastingen betalen op het rendement dat ik ontvang op de lening?

Van de 2% interest die je van de onderneming ontvangt wordt zoals bij andere inkomsten van kapitalen en roerende goederen nog 30% roerende voorheffing afgehouden. Deze roerende voorheffing wordt door de onderneming betaald. Bij een interest van 2% ontvang je dus uiteindelijk 1,4% netto interest. Het totale nettorendement inclusief 2,5% belastingkrediet is dus 3,9%.

Kan ik zien hoe lang de campagne van een onderneming nog loopt?

Een WinWinner campagne staat gemiddeld 60 dagen online. In de informatienota van de onderneming kan je zien wat de start- en einddatum van de campagne is.

Kan ik ook vanuit Brussel, Wallonië of het buitenland investeren?

Nee, enkel particulieren die in het Vlaams Gewest gevestigd zijn, kunnen investeren via de winwinlening.

Waarom investeren via WinWinner?

4,5% jaarlijks rendement
30% waarborg via de overheid
€0 kosten voor investeerder
Screening van dossiers
Administratieve ontzorging

Bekijk ook de campagne op

Ga naar Hello Crowd

Kom in contact met deze onderneming

Je hebt nog
00
dagen om te investeren
Of
bekijk de andere campagnes



Op zoek naar groeifinanciering?

Ik zoek financiering

Investeren in groeibedrijven?

Ik wil investeren

Zoek je financiering?

Schrijf je vrijblijvend in

Wil je investeren?

Bekijk de bedrijvenlijst
Sluiten

Contacteer deze onderneming en bespreek de investeringsmogelijkheden.

Bedankt, we hebben uw contactaanvraag succesvol ontvangen.

Oops! Something went wrong while submitting the form