Sluiten

Contacteer deze onderneming en bespreek de investeringsmogelijkheden.

Bedankt, we hebben uw contactaanvraag succesvol ontvangen.

Oops! Something went wrong while submitting the form

Investeer in

Gefinancierd

W-Festival

Kluisbergen
Festival

95000

totale investeringsbehoefte

5000

minimale investering
Interesse om te investeren?
Bekijk de actieve campagnes ⟶

België is hét festivalland bij uitstek met internationale kleppers. 

Wereldwijd wordt België gewaardeerd door jong én oud. Het festival aanbod in België richt zich echter vooral op een jonger publiek. Voor de (iets) oudere generatie is het aanbod jammer genoeg vrij beperkt.

Nochtans was New Wave en Synth pop in de jaren '80 booming! 

W-Festival vult dit ‘gat’ in de markt subliem in. Het festival is in 2018 al toe aan zijn derde editie en de groeicijfers zijn dan ook opmerkelijk.

  • 2016: 2.200 bezoekers
  • 2017: 16.000 bezoekers

En W-Festival wil nog groeien. Maar daarvoor hebben we jullie nodig!

Onze doelstelling voor 2018 is 30.000 bezoekers.
 

Bovenstaand filmpje laat meteen zien waarover het gaat: 35 plussers die een bijzonder fijne tijd hebben, hun jeugd herbeleven, deel uitmaken van een 80ties familie gedurende 4 festivaldagen in Amougies. 

W-Festival wil bezoekers aantrekken tot ver buiten onze landsgrenzen en van W-Fest hét Europese festival binnen zijn genre maken.

Het W-Festival heeft een pak troeven:

  • De gemeente Amougies, die in 1969 nog het Europese Woodstock heeft ontvangen, staat volledig achter het initiatief;
  • Een bijzonder goed contact met een resem top-leveranciers die er voor zorgen dat de beleving voor de festivalgangers onvergetelijk is én van een hoogstaand technisch niveau;
  • Een zeer uitgebreide groep vrijwilligers;
  • Het organisatie bureau ‘JADA Events’ uit Antwerpen, sinds jaar en dag door de vakpers bejubeld als een Belgische Top 10 speler, die de organisatie strak in de hand houdt;
  • Een zeer goede reputatie omdat W-festival een festival is dat luistert naar zijn doelgroep;

Erik De Ridder

Erik De Ridder is CEO van Event & Expo Belgium, uitgever van tijdschriften in de automotive sector. Door zijn ervaring met het organiseren van automotive & luxury events en zijn passie voor new wave & synth popmuziek uit de jaren 80, ontstond in 2015 het W-festival dat al vlug een groot succes werd. Erik is verantwoordelijk voor de algemene organisatie (in samenwerking met Jada events) en staat in voor de partnerrelaties.

Dominique Sergant 

Dominique is de mede-zaakvoerder en waakhond over het budgettaire aspect.  Dominique is eveneens en zonder twijfel de talenknobbel binnen W-Festival. Dominique neemt alle communicatie voor haar rekening.

Tine Bultinck

Tine is het genie binnen W-Festival en zorgt voor het dagelijks beheer. Alle details dienen in kaart te zijn gebracht en in de juiste vakjes te zitten vooraleer ze worden doorgegeven voor uitvoering. Tine behoudt een zeer goed overzicht. Ze onderhoudt tevens alle contracten en contacten met leveranciers en artiesten.

Ine Vanbesien

Ine haar sterktes liggen vooral in sales. Zij onderhoudt de Sales-contacten met zowel de VIP als de corporate klanten.

Bert Wagemans

Bert is de onbetwiste creatieve duizendpoot van het bedrijf. Een leuke mailing, een knappe advertentie of een glossy magazine… Als het door zijn handen is gegaan, zijn we verzekerd van een mooi resultaat. Bert ontwerpt niet enkel voor onze eigen producten, maar dikwijls ook voor die van onze klanten, maar altijd tot ieders tevredenheid!

W-Festival bevindt zich in een brede en tegelijk duidelijk afgebakende markt.

Een brede markt aangezien iedereen ouder dan 35 jaar een potentiële klant is.

Een duidelijk afgebakende markt omdat die zich vooral richt op het in de 80ies populaire Synth pop en New Wave genre.

W-Festival spreekt de 35 plussers aan die de groten der aarde van de jaren ’80 live aan het werk willen zien. In een setting op niveau van hun ‘leeftijd’. Rustig voor diegenen die het wat kalmer willen houden, uitbundig voor het podium voor diegenen die alles willen geven. Maar altijd in alle comfort. W-Festival spreekt vooral ook koppels aan en kleine tot grote groepen vrienden. 

Artikel uit 'Het Nieuwsblad'
Jammer, nog geen updates over deze campagne. 

Investeer mee in

W-Festival

W-Festival wil in eerste instantie 95.000 euro financiering ophalen via de winwinlening.

In 2018 kan hier mogelijks nog een kapitaalronde aan worden gekoppeld!

Waarom heeft W-Festival deze financiering nodig?

W-Festival voelt de nood om sterk uit te breiden en het festival naar een hoger niveau te tillen! 

W-Festival wil uitpakken met nog betere groepen van internationaal niveau. 

Hiervoor dient ook de omkadering te worden uitgebreid, o.a. betere backstage infrastructuur, hotels en transport artiesten

Om ervoor te zorgen dat W-Festival deze bands exclusief kan boeken moet dit al één jaar op voorhand gebeuren, en ook dat vraagt een serieuze investering. 

Het niveau van de artiesten is 100% verbonden met de opkomst.  

Daarnaast moet het ‘W’ merk tijdens het jaar van zich laten horen door een aantal kleinere events te organiseren met ruimte voor nieuw talent, van eigen bodem, dit steeds in combinatie met een echte headliner. Vandaar ook het project Winterfest op 20 januari 2018 in Gent.

De financiering zou ook deels gebruikt worden om marketingacties op te zetten, o.m. in Duitsland, die een sterk deel van de beoogde doelgroep vertegenwoordigt!

W-Festival

Kluisbergen
Festival

Investeer mee




Completed

Investeringsbehoefte

95000



Gescreend door Senior Consultant Vlaanderen

Meer informatie over Senior Consultants Vlaanderen

Bekijk ook de campagne op

Ga naar Hello Crowd

Contactgegevens