Sluiten

Contacteer deze onderneming en bespreek de investeringsmogelijkheden.

Bedankt, we hebben uw contactaanvraag succesvol ontvangen.

Oops! Something went wrong while submitting the form

W-Festival

Kluisbergen
Festival
Wat is een WinWinner campagne?

Via WinWinner kunnen ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk delen om hun ambassadeurs te laten investeren via voordelige leningen zoals de winwinlening. Zo kan de ondernemer verder groeien en haar plannen waarmaken. We brengen je graag in contact met de onderneming om de voorwaarden van de lening te bespreken.

Lenen aan KMO's omvat altijd een risico van kapitaalverlies. 

W-Festival

is op zoek naar een totaalbedrag van

95000

Je kan investeren vanaf €5.000 per lening. Vul het formulier hieronder in om vrijblijvend in contact te komen met de ondernemer.

reeds opgehaald

De investeringscampagne van

W-Festival

is afgelopen

Bekijk de andere campagnes

reeds opgehaald

Te laat!

W-Festival

vond haar ambassadeurs al.

Bekijk de andere campagnes

Investeringsvoorwaarden

Winwinlening

type lening

Jaarlijkse aflossing

terugbetaaltermijn

4,5%

jaarlijks rendement

8 jaar

looptijd

30%

waarborg

€5.000

minimuminvestering

Lees het volledige investeringsvoorstel

België is hét festivalland bij uitstek met internationale kleppers. 

Wereldwijd wordt België gewaardeerd door jong én oud. Het festival aanbod in België richt zich echter vooral op een jonger publiek. Voor de (iets) oudere generatie is het aanbod jammer genoeg vrij beperkt.

Nochtans was New Wave en Synth pop in de jaren '80 booming! 

W-Festival vult dit ‘gat’ in de markt subliem in. Het festival is in 2018 al toe aan zijn derde editie en de groeicijfers zijn dan ook opmerkelijk.

  • 2016: 2.200 bezoekers
  • 2017: 16.000 bezoekers

En W-Festival wil nog groeien. Maar daarvoor hebben we jullie nodig!

Onze doelstelling voor 2018 is 30.000 bezoekers.
 

Bovenstaand filmpje laat meteen zien waarover het gaat: 35 plussers die een bijzonder fijne tijd hebben, hun jeugd herbeleven, deel uitmaken van een 80ties familie gedurende 4 festivaldagen in Amougies. 

W-Festival wil bezoekers aantrekken tot ver buiten onze landsgrenzen en van W-Fest hét Europese festival binnen zijn genre maken.

Activiteit

Het W-Festival heeft een pak troeven:

  • De gemeente Amougies, die in 1969 nog het Europese Woodstock heeft ontvangen, staat volledig achter het initiatief;
  • Een bijzonder goed contact met een resem top-leveranciers die er voor zorgen dat de beleving voor de festivalgangers onvergetelijk is én van een hoogstaand technisch niveau;
  • Een zeer uitgebreide groep vrijwilligers;
  • Het organisatie bureau ‘JADA Events’ uit Antwerpen, sinds jaar en dag door de vakpers bejubeld als een Belgische Top 10 speler, die de organisatie strak in de hand houdt;
  • Een zeer goede reputatie omdat W-festival een festival is dat luistert naar zijn doelgroep;

Team

Erik De Ridder

Erik De Ridder is CEO van Event & Expo Belgium, uitgever van tijdschriften in de automotive sector. Door zijn ervaring met het organiseren van automotive & luxury events en zijn passie voor new wave & synth popmuziek uit de jaren 80, ontstond in 2015 het W-festival dat al vlug een groot succes werd. Erik is verantwoordelijk voor de algemene organisatie (in samenwerking met Jada events) en staat in voor de partnerrelaties.

Dominique Sergant 

Dominique is de mede-zaakvoerder en waakhond over het budgettaire aspect.  Dominique is eveneens en zonder twijfel de talenknobbel binnen W-Festival. Dominique neemt alle communicatie voor haar rekening.

Tine Bultinck

Tine is het genie binnen W-Festival en zorgt voor het dagelijks beheer. Alle details dienen in kaart te zijn gebracht en in de juiste vakjes te zitten vooraleer ze worden doorgegeven voor uitvoering. Tine behoudt een zeer goed overzicht. Ze onderhoudt tevens alle contracten en contacten met leveranciers en artiesten.

Ine Vanbesien

Ine haar sterktes liggen vooral in sales. Zij onderhoudt de Sales-contacten met zowel de VIP als de corporate klanten.

Bert Wagemans

Bert is de onbetwiste creatieve duizendpoot van het bedrijf. Een leuke mailing, een knappe advertentie of een glossy magazine… Als het door zijn handen is gegaan, zijn we verzekerd van een mooi resultaat. Bert ontwerpt niet enkel voor onze eigen producten, maar dikwijls ook voor die van onze klanten, maar altijd tot ieders tevredenheid!

Klanten

W-Festival bevindt zich in een brede en tegelijk duidelijk afgebakende markt.

Een brede markt aangezien iedereen ouder dan 35 jaar een potentiële klant is.

Een duidelijk afgebakende markt omdat die zich vooral richt op het in de 80ies populaire Synth pop en New Wave genre.

W-Festival spreekt de 35 plussers aan die de groten der aarde van de jaren ’80 live aan het werk willen zien. In een setting op niveau van hun ‘leeftijd’. Rustig voor diegenen die het wat kalmer willen houden, uitbundig voor het podium voor diegenen die alles willen geven. Maar altijd in alle comfort. W-Festival spreekt vooral ook koppels aan en kleine tot grote groepen vrienden. 

Pers

Artikel uit 'Het Nieuwsblad'

Investeer mee in

W-Festival

W-Festival wil in eerste instantie 95.000 euro financiering ophalen via de winwinlening.

In 2018 kan hier mogelijks nog een kapitaalronde aan worden gekoppeld!

Waarom heeft W-Festival deze financiering nodig?

W-Festival voelt de nood om sterk uit te breiden en het festival naar een hoger niveau te tillen! 

W-Festival wil uitpakken met nog betere groepen van internationaal niveau. 

Hiervoor dient ook de omkadering te worden uitgebreid, o.a. betere backstage infrastructuur, hotels en transport artiesten

Om ervoor te zorgen dat W-Festival deze bands exclusief kan boeken moet dit al één jaar op voorhand gebeuren, en ook dat vraagt een serieuze investering. 

Het niveau van de artiesten is 100% verbonden met de opkomst.  

Daarnaast moet het ‘W’ merk tijdens het jaar van zich laten horen door een aantal kleinere events te organiseren met ruimte voor nieuw talent, van eigen bodem, dit steeds in combinatie met een echte headliner. Vandaar ook het project Winterfest op 20 januari 2018 in Gent.

De financiering zou ook deels gebruikt worden om marketingacties op te zetten, o.m. in Duitsland, die een sterk deel van de beoogde doelgroep vertegenwoordigt!

Updates

De ondernemer heeft nog geen updates over deze campagne geplaatst. 
Kom binnenkort nog eens kijken!

Veelgestelde vragen voor investeerders

Wat is de winwinlening?

De winwinlening is een achtergestelde lening met een looptijd van 8 jaar, waarbij Vlaamse ondernemingen tot 200.000 euro kunnen ontlenen bij Vlaamse particuliere investeerders. De interest is minimaal 1% en maximaal 2% en de investeerder ontvangt ook een jaarlijks belastingkrediet van 2,5%. Daarnaast heeft de investeerder recht op een waarborg van 30% op de verloren hoofdsom in geval van falen.

Hoeveel kost het voor mij om te investeren via WinWinner?

Investeren via WinWinner is voor de investeerder volledig gratis. De administratie- en begeleidingskosten voor het afsluiten van een investering liggen volledig bij de onderneming zelf.

Wat betekent de 30% waarborg bij de winwinlening?

Als de ondernemer het bedrag niet kan terugbetalen wegens een faillisement, onvermogen, vrijwillige of gedwongen ontbinding, kan je een schrapping van de lening vragen bij de overheid via de instantie PMV. Als de lening geschrapt wordt, kan het bedrag van de hoofdsom dat definitief verloren is gegaan voor 30% gerecupereerd worden door middel van een belastingkrediet.

Wanneer kan de waarborg van 30% opgevraagd worden?

Indien blijkt dat de onderneming waaraan je geleend hebt de winwinlening  niet meer zal kunnen terugbetalen, kan je een schrapping van de winwinlening aanvragen bij PMV. Investeerders zullen in hun aangifte personenbelasting het totaal verlies moeten opgeven om recht te hebben op de waarborg van 30%.

Moet ik belastingen betalen op het rendement dat ik ontvang op de lening?

Van de 2% interest die je van de onderneming ontvangt wordt zoals bij andere inkomsten van kapitalen en roerende goederen nog 30% roerende voorheffing afgehouden. Deze roerende voorheffing wordt door de onderneming betaald. Bij een interest van 2% ontvang je dus uiteindelijk 1,4% netto interest. Het totale nettorendement inclusief 2,5% belastingkrediet is dus 3,9%.

Kan ik zien hoe lang de campagne van een onderneming nog loopt?

Een WinWinner campagne staat gemiddeld 60 dagen online. In de informatienota van de onderneming kan je zien wat de start- en einddatum van de campagne is.

Kan ik ook vanuit Brussel, Wallonië of het buitenland investeren?

Nee, enkel particulieren die in het Vlaams Gewest gevestigd zijn, kunnen investeren via de winwinlening.

Waarom investeren via WinWinner?

4,5% jaarlijks rendement
30% waarborg via de overheid
€0 kosten voor investeerder
Grondige selectie van dossiers
Administratieve ontzorging

Bekijk ook de campagne op

Ga naar Hello Crowd

Kom in contact met deze onderneming

Je hebt nog
00
dagen om te investeren
Of
bekijk de andere campagnes



Op zoek naar groeifinanciering?

Ik zoek financiering

Investeren in groeibedrijven?

Ik wil investeren

Zoek je financiering?

Schrijf je vrijblijvend in

Wil je investeren?

Bekijk de bedrijvenlijst