Sluiten

Contacteer deze onderneming en bespreek de investeringsmogelijkheden.

Bedankt, we hebben uw contactaanvraag succesvol ontvangen.

Oops! Something went wrong while submitting the form

Investeer in

Gefinancierd

YOUREKA!

Antwerpen
ICT

50000

totale investeringsbehoefte

5000

minimale investering
Interesse om te investeren?
Bekijk de actieve campagnes ⟶

Waarom YOUREKA!

Het is moeilijk om een plek echt te beleven op basis van foto’s. Bedrijven hebben dan ook moeite om de sfeer in hun zaak over te brengen naar mensen die er nog niet geweest zijn. Met foto’s, video’s en platte tekst geef je natuurlijk wel al een idee, maar zonder dynamiek en interactie blijft de klant toch op zijn honger zitten.

Doordat klanten de look en feel van een pand niet ten volle ervaren, missen bedrijven conversies naar verkoop, verhuur en reservering. Als je weet dat 80% van de klanten online onderzoek doet alvorens over te gaan tot een aankoop, bestelling of reservering, dan besef je ook dat dit een grote impact heeft op de inkomsten van je zaak.

Daarnaast kost het ook veel tijd om mensen rond te leiden op je locatie en leidt het zeker niet altijd tot een conversie.

Hoe uit zich dat in de praktijk?

  • Mensen gaan op hotel maar krijgen op voorhand alleen enkele slim gekadreerde fisheye-foto’s te zien. Ze sparen het hele jaar en kijken enorm uit naar hun vakantie, om dan erg teleurgesteld te zijn wanneer ze de realiteit voor ogen zien;
  • Mensen organiseren een trouwfeest of bedrijfsevent en kunnen in de researchfase alleen afgaan op nietszeggende foto’s of een getekend grondplannetje;
  • Mensen gaan naar een concert of voetbalmatch en kunnen bij het selecteren van een (toch wel duur) zitje alleen het grondplannetje van bovenuit zien, zonder goed te weten waarvoor ze nu precies betalen.

Met YOUREKA! maken we een online/virtuele salesassistent die bezoekers met behulp van 360°-beelden op een interactieve manier onderdompelt in de sfeer van de zaak en daarbij zorgt voor meer conversie en tijdsbesparing.

 

Hoe werkt het?

  1. Allereerst gaan we steeds bij de klant langs voor een creatieve brainstormsessie aangezien ons product steeds op maat gemaakt wordt en dus volledig in lijn moet liggen met de doelen (en klanten) die onze klanten willen bereiken;
  2. Vervolgens stellen we een planning op waarin de 360°-foto’s/video’s, interactiviteit, conversie en timing worden uitgewerkt;
  3. We komen ter plaatse om de 360°-foto’s en -video’s te maken;
  4. We verwerken alles tot een fantastische virtual tour;
  5. We vragen goedkeuring van de klant en doen eventuele aanpassingen;
  6. Bij oplevering werken we nauw samen met de klant (en eventueel de webmaster) om de tour te integreren in de website en Facebook;
  7. Daarna kan de klant via onze backend zelf de prestaties monitoren (om zo ook aanpassingen te kunnen maken) en op de hoogte blijven van nieuwe features, tips & tricks.

Aanvullend sturen we periodieke rapporten en nieuwsbrieven.

Kort samengevat: we bieden telkens een oplossing op maat van de klant die in lijn ligt met de nagestreefde doelstellingen. We proberen daarbij een zo interactief mogelijke tool aan te bieden die de bezoeker maximaal engageert en zorgt voor een vlotte en laagdrempelige conversie.

Dat zijn meteen de voornaamste verschillen met quasi al onze concurrenten, die stoppen bij het aanbieden van mooie plaatjes.

Onze ambitie is om op termijn onze software voor iedereen beschikbaar te maken zodat mensen zelf hun virtual tours kunnen (laten) maken. Ook willen we op basis van de prestaties van al onze tours automatisch suggesties kunnen geven aan elke klant om de effectiviteit van hun tour te verbeteren.

Team

Mats Raemen - CEO – de techneut

Studies: Handelsingenieur in de beleidsinformatica

Werkervaring: Op 5 jaar Resengo mee uitgebouwd van een bedrijfje met 4 werknemers en 250 klanten tot een reserveringsgigant met 30 werknemers en meer dan 2.000 klanten. Zo heeft hij een enorme knowhow van IT, applicaties en gebruikerservaring meegekregen.

En plus: squashkampioen, wat zorgt voor drive, ambitie en doorzettingsvermogen.

Joakim Steyls - Visuals, marketing & communicatie

Studies: Industrieel ingenieur

Werkervaring: Compliance manager bij Deloitte, Oracle en HP, wat zich vertaalt naar knowhow van IT, customer relations en sales.

En plus: Freelancefotograaf met meer dan 10 jaar ervaring, wat goed is voor visie en kennis omtrent het visuele aspect.

Kasper De Wulf - Sales

Studies: Politieke wetenschappen

Werkervaring: Zijn eigen sportcentrum, Piramid, in Brugge uitgebouwd tot een begrip in de streek, een ideale springplank naar knowhow van networking, contacten leggen en sales.

En plus: Wereldrecordhouder golf, waardoor hij zowel een gedegen kennis heeft als een netwerk bij de prestigieuze Europese clubs en resorts.

Mattia Greco - UX en creator

The rookie.

Staat in voor de uiteindelijke verwerking van de foto’s en de virtual tours, alsook de documentatie van de processen.

Focust zich daarnaast op de User eXperience van de applicaties.

Klanten

De ideale klant is voor ons allereerst een B2B-klant die zich bevindt in de sectoren hospitality, sports & events, coworking spaces of luxevastgoed. Die klant is innovatief, bewust van de eigen sterktes en kwalitatief hoogstaand, en heeft de durf om te investeren in een tool die hem een veelvoud zal opbrengen.

“De samenwerking met de heren van YOUREKA! verliep in één woord super! Zij toonden een enorme dosis professionalisme door de mate waarin zij proactief en oplossingsgericht meedenken met ons. Het uiteindelijke resultaat toont ook een duidelijke meerwaarde in ticketverkoop, fanbeleving en het tonen en verkopen van onze B2B-ruimtes aan potentiële klanten.” 

- Serge Platel, Commercieel Directeur KAA Gent 
“YOUREKA! heeft de virtuele 360°-tour voor ons op een zeer professionele manier aangepakt en uitgevoerd. Het was een aangename samenwerking met een jong en dynamisch team waar we heel positief op terugkijken. Dankzij YOUREKA! kunnen onze (potentiële) klanten vooraf al een kijkje nemen in de brouwerij, zonder zich eerst te moeten verplaatsen. Wij zijn alvast heel trots op het resultaat!“ 

- Chiara Smets, Event Manager Antwerp City Brewery - De Koninck

Ons verdienmodel bestaat uit een maandelijkse licentie (voor hosting, software-updates en gebruik van de backend) met eenmalige setupkost (voor het maken van de 360°-beelden en de programmatie van de virtual tour) en upsellingmogelijkheden (foto’s opnieuw maken of extra features toevoegen).

 
14/9/18

De nieuwste klanten van YOUREKA! zijn ronkende namen!

De laatste nieuwe klanten van YOUREKA! zijn grote namen: onder meer voetbalclubs Club Brugge, Anderlecht en Real Betis geven nu virtuele rondleidingen in hun complexen met YOUREKA!. Bij Real Betis kan je als supporter bijvoorbeeld een preview krijgen van het zicht dat je vanop je zitje in het stadion zal hebben. Ideaal om een geschikt plaatsje te vinden dus! Ook AP Hogeschool en BC Oostende zijn intussen klant geworden.

"We zijn trots dat deze mooie namen meestappen in onze interactieve, visuele storytelling met behulp van 360° media. Zo doen zij mee aan onze innovatieve manier om hun sales- en marketingprocessen te optimaliseren. En binnenkort kunnen we zelfs de Ryder Cup aan onze klantenlijst toevoegen!" - Mats Raemen, founder YOUREKA!

Investeer mee in

YOUREKA!

We willen in totaal €50.000 ophalen via WinWinner. Allereerst zullen we de investering gebruiken voor de aankoop van meer en beter materiaal: 360°-camera’s die betere 360°-video aankunnen, gespecialiseerde computers en een nieuwe drone. Dit om meer klanten op een nog volledigere manier te kunnen bedienen aangezien we vanuit de markt de vraag hiernaar voelen. Hier zal in totaal ongeveer een derde van het geleende bedrag naartoe gaan.

In tweede instantie legt deze investering de basis voor de verdere ontwikkeling van onze uiteindelijke droom: software in the cloud waarbij iedereen zelf virtual tours kan aanmaken, bijwerken en opvolgen.

We zoeken ambassadeurs en evangelisten die een hart hebben voor technologie, idealiter met een netwerk in de sectoren waar we zeer sterk staan, zijnde sport en hospitality, en die samen met ons geloven in het feit dat je online aanwezigheid de sleutel vormt en zal vormen tot het overtuigen van klanten. We zien onze investeerders graag in een adviserende rol, waarbij we twee keer per jaar samenkomen bij een van onze klanten (AA Gent, Antwerp Giants, Horseele, De Koninck, ...) om een stand van zaken te geven en te brainstormen over de toekomst.

Bouw ook jij mee aan deze droom? Stuur ons dan een mailtje om de mogelijkheden te bespreken.

YOUREKA!

Antwerpen
ICT

Investeer mee




Completed

Investeringsbehoefte

50000



Gescreend door Senior Consultant Vlaanderen

Meer informatie over Senior Consultants Vlaanderen

Bekijk ook de campagne op

Ga naar Hello Crowd

Contactgegevens