Kayzr maakt competitief gamen voor jongeren toegankelijk dankzij investeringen van ambassadeurs

Kayzr is een online platform voor gamers dat opgericht is in 2016 door Freek Borghgraef en Joris De Koninck. De missie van Kayzr bestaat erin om esports, het competitief gamen, toegankelijker te maken en kansen te creëren voor elke gamer.

Vroeger waren het namelijk enkel de allerbeste gamers die in de prijzen vielen, maar dankzij Kayzr kunnen gamers van elk niveau deelnemen aan wedstrijden. Ze zorgen er via matchmaking voor dat gamers het tegen andere gamers van een gelijkaardig niveau kunnen opnemen. Kayzr verbindt gamers, voorziet een rankingsysteem én iedereen wordt beloond in de vorm van een virtual currency. Hoe beter je bent, hoe hoger de beloning. Deze ‘Kayzr Coins’ kunnen gebruikers dan uitgeven in een webshop waar allerlei prijzen van partners zoals Unilever, Sennheiser en Game Mania worden aangeboden.

Meer dan gewoon een gaming platform

De activiteiten van Kayzr bestaan uit 3 delen: het online platform Kayzr.com, de Kayzr League en de Kayzr Services die de onderneming aanbiedt aan bedrijven. Met het online platform Kayzr.com wil Kayzr de gaming community vooral samenbrengen onder 1 dak. In het toernooi van de Kayzr League kunnen gamers het tegen elkaar opnemen in de populairste games van het Kayzr platform zoals bijvoorbeeld Counter-Strike en League of Legends. De Kayzr League wordt live uitgezonden op Twitch, een streamingplatform van Amazon waar 120.000 unieke kijkers uit de Benelux het toernooi op de voet volgen.


Daarnaast denkt Kayzr ook mee met de bedrijven om concepten te organiseren in functie van de doelgroep die het bedrijf wil bereiken via esports. Gamers zijn namelijk een moeilijk te bereiken doelgroep, ze kijken zelden tv en hebben vaak adblockers geïnstalleerd om niet gestoord te worden tijdens het gamen. Kayzr maakt het voor bedrijven mogelijk om de gamers toch te kunnen bereiken. Denk maar aan een recruitment bureau dat op zoek is naar IT-talenten. Een concreet voorbeeld van zo'n Kayzr concept is de Proximus Pro League.

Professionele en exponentiële groei vraagt om extra investeringen

Joris en Freek hebben heel wat groeiplannen voor ogen, één van de primaire doelstellingen is het uitbreiden van de userbase. Momenteel kan kayzr rekenen op 45.000 actieve gebruikers. Door een breder publiek aan te spreken willen ze dit aantal opkrikken tot 350.000. De eerste stappen voor deze groei worden genomen in bekend terrein door een vast kantoor in Nederland op te richten, dit moet de expansie naar onverkend Europa faciliteren.


Naast het verhogen van het aantal gebruikers, wil Kayzr de uitzendingen van de Kayzr League ook naar een hoger niveau tillen. Als laatste willen ze het online platform ook ‘sterker’ maken met meer serverruimte. Deze doelstelling zorgt ervoor dat het platform de sterk groeiende esports markt die gepaard gaat met een grote lading aan nieuwe gebruikers het hoofd kan bieden. Om deze groeiplannen op korte termijn te verwezenlijken hadden de oprichters van Kayzr nood aan extra financiering.

Eerst even wat numbers crunchen...

Financiering vinden vraagt natuurlijk extra begeleiding. Ze besloten samen te werken met WinWinner om de nodige financiering op te halen. Eerst en vooral voerden we een grondige analyse van de cijfers door. Aan de hand van de verworven informatie stelden we een financieel plan op en via deze gegevens konden we de financieringsnood bepalen.

Na het bepalen van de financieringsbehoefte hebben we een publieke campagne opgesteld om zo potentiële investeerders aan te spreken. In deze campagne werden alle troeven van Kayzr aan het licht gebracht zoals de toegankelijkheid van het online platform, de services die de onderneming aanbiedt aan andere bedrijven...

...om uiteindelijk “Good Game” te kunnen roepen!

Naast het opstellen van de campagne hebben we ook een Ambassador Night georganiseerd om de potentiële investeerders de groeiplannen van Kayzr voor te stellen. Joris was alvast tevreden: “De Kayzr Ambassador Night zorgde ervoor dat we op een informele manier onze toekomstplannen uit de doeken konden doen, adviseurs en experts aan het woord konden laten en waarbij er ruimte was voor vraag en antwoord”. 

Ook wij waren er aanwezig om een woordje uitleg te geven over de winwinlening. Het investeerdersevent was een groot succes. Er werden na afloop 5 winwinleningen geregistreerd, die samen goed waren voor een bedrag van €45.000.

Met de hulp van WinWinner heeft Kayzr in totaal een bedrag van €100.000 opgehaald via de winwinlening bij ambassadeurs. We hielpen bij de facilitatie van de investeringsronde, daarnaast verzorgden we de juridische en administratieve afhandeling van de financiering zodat Joris en Freek met een gerust hart verder kunnen bouwen aan de toekomstplannen van Kayzr. Good Game en Good Luck!

Wat vinden Joris en Freek van de samenwerking tussen Kayzr en WinWinner?

“WinWinner gaat verder dan de winwinlening alleen. Met hun hands-on aanpak begeleiden ze je van A tot Z met je financieringstraject. Dankzij een hechte samenwerking tussen beide partijen kon de doelstelling snel bereikt worden.”

Lees meer succescases zoals deze

Zoek je financiering?

Ik zoek financiering

Wil je investeren?

Ik wil investeren

Zoek je financiering?

Schrijf je vrijblijvend in

Wil je investeren?

Bekijk de bedrijvenlijst