No items found.

Boogo

Tijdens een reisje naar New York maakten Jorgo Stuyve en Nicolas Destoop kennis met alcohol infused ice cream: ijsjes gebaseerd op cocktails, mét alcohol! In Amerika was het razendpopulair, maar in Europa bestond het nog niet... Zo ontstond bij de 2 jonge studenten het idee om dit innovatieve concept naar Europa te brengen.

Eenmaal thuis besloten Jorgo en Nicolas zelf aan de slag te gaan. Ze kochten een kleine ijsmachine en begonnen te experimenteren. Maandenlang waren ze bezig met het verzinnen van smaken en het maken, proeven en verfijnen van hun ijsjes. Voor elke smaak begon deze zoektocht naar perfectie opnieuw van nul. Een jaar later, in 2017, werd Boogo geboren.

Door de stijgende vraag werd het voor Jorgo en Nicolas onmogelijk om zelf nog het ijs te draaien, daarom besloten ze om hun ijsjes te laten produceren door Mili hoevezuivel.

Tot op vandaag bestaat hun assortiment uit 6 smaken (3 soorten sorbetijs, 3 soorten roomijs), onder andere met de smaak van populaire drankjes zoals bellini, gin-tonic en strawberry daiquiri.

Jorgo en Nicolas zijn volop bezig met het ontwikkelen van nieuwe smaken. Alle ijsjes van Boogo worden gezoet met natuurlijke stevia en zijn dus laag in calorieën.

Nood aan kennis en expertise om de groeiplannen te realiseren

Jorgo en Nicolas hadden heel wat groeiplannen voor ogen met Boogo. Hun ultieme doel was om Boogo zo snel mogelijk te lanceren binnen Europa. Hiervoor willen ze met de hulp van een marketingbureau het merk nog versterken.

Tijdens de zomermaanden wilde Boogo ook een pop-up openen in Knokke, om ook lokaal de markt te vergroten. De ijsjes-onderneming had hiervoor natuurlijk een budget nodig voor extra werknemers, de aankleding en huur van de zaak.

Maar om deze groeiplannen te verwezenlijken hadden Jorgo en Nicolas financiële ondersteuning nodig, dus besloten ze om samen met WinWinner op zoek te gaan naar deze ondersteuning.

We gingen met dit project aan de slag door eerst en vooral een grondige analyse van de cijfers door te voeren. We stelden, samen met Jorgo en Nicolas, een duidelijk financieel plan op en we gingen ook kijken naar de financieringsbehoefte om zo een correct bedrag te plakken op de financieringsnood.

Lancering en begeleiding van een publieke investeringscampagne

Nadat het financiële deel op punt stond, hebben we een aantrekkelijke publieke investeringsampagne uitgeschreven. Na de publicatie op het WinWinnerplatform trok de campagne al snel meerdere geïnteresseerde investeerders aan.

Aangezien Jorgo en Nicolas nog geen ervaring met externe investeerders hadden in hun prille ondernemerscarrière, ondersteunden we  Boogo verder in de onderhandelingen met de verschillende investeerders. We hebben hier zoveel mogelijk, met onze ervaring, duidelijke voorstellen voorgelegd aan de investeerders zodat het voor Jorgo en Nicolas duidelijk zou worden met welke investeerders ze in zee wouden gaan.

Deze onderhandelingen werden omgezet in goede contracten, op die manier konden Jorgo en Nicolas met een goede gemoedsrust verder ondernemen.

Dankzij het advies en de ondersteuning van WinWinner werd Boogo succesvol gefinancierd. Zo konden ze hun pop-up store in Knokke openen van 23 juni tot 23 september, mét succes!




Lees meer succescases zoals deze

Balls & Glory

No items found.
Lees meer over deze case

Hydropure

No items found.
Lees meer over deze case

Van der Valk Nazareth

No items found.
Lees meer over deze case