No items found.

Heftig

Heftig is een webbureau dat bedrijven, overheidsinstellingen en andere organisaties helpt bij de bouw van een website. Hierbij staan het design, de veiligheid en het up-to-date houden van de sites centraal. Om haar product te optimaliseren en internationaal uit te breiden ging Heftig via WinWinner op zoek naar financiering. Dankzij €100.000 aan opgehaalde leningen kon Heftig hiervoor al de eerste investeringen inplannen.

“Als ambitieuze onderneming is een financieringsnood niet bijzonder: als je wil blijven groeien, heb je nood aan geld om te kunnen investeren en je groeiplannen mogelijk te maken,” steekt Maarten De Block, zaakvoerder bij Heftig, van wal.

WinWinner bleek voor Heftig een interessante manier om geld op te halen. “We vinden het gezond om via verschillende manieren geld op te halen. Daarnaast was een WinWinner-campagne voor ons een goede tool om op een andere manier publiciteit te maken bij onder meer onze klanten,” motiveert Maarten de keuze voor WinWinner.

Input van andere cases

De positieve screening bracht Heftig naar de campagnevoorbereidingen: tijdens onze kick-off meeting stelden we het WinWinner-traject voor aan de onderneming en verzamelden we de nodige input voor het opmaken van de campagnetekst, de financiële toelichtingen de informatienota’s. Daarnaast organiseerden we ook een communicatieworkshop om het team van Heftig van de nodige tips & tricks te voorzien om juist te communiceren over de financieringszoektocht.

“We waren voorbereid op veel werk, want WinWinner maakte duidelijk dat een campagne tijd en moeite zou kosten. We namen dan ook onze tijd om onze communicatie-inspanningen voor te bereiden, bijvoorbeeld door met ondernemers te praten die eerder een WinWinner-campagne voerden." - Thijmen Van Langenhoven, commercieel en operationeel verantwoordelijke Heftig

Webinar bleek het keerpunt

De zoektocht naar minimaal €50.000 en maximaal €100.000 startte goed voor Heftig. “We haalden snel de eerste investeringen binnen, maar dan viel het even wat stil,” blikt Thijmen terug.

Het team van Heftig: Maarten De Block, Thijmen Van Langenhoven & Cindy Standaert

Maar dan stond het webinar op het programma: tijdens een online infosessie lichtte Heftig haar activiteiten en groeiplannen toe, terwijl wij wat meer toelichting gaven over het leningsaanbod. “We nodigden heel wat mensen uit ons netwerk uit voor het webinar. Die infosessie heeft echt voor een keerpunt gezorgd qua investeringen,” aldus Maarten.

Plots ging het zelfs zodanig hard dat het maximale doelbedrag al in zicht kwam! “We kregen toen zelfs de vraag van mensen of ze nog konden mee investeren, je kan het gerust een luxeprobleem noemen,” zegt Thijmen.

Na ongeveer een maand sloten we de campagne van Heftig af: de West-Vlaamse onderneming had via 19 investeerders haar maximaal doelbedrag bereikt! Vervolgens maakten we de leningscontracten op en volgden we de betalingen op.

Naamsverandering

Wat mogen we nu allemaal verwachten van Heftig na de succesvolle campagne? “De internationaliseringsplannen krijgen snel vorm. Zo hebben we in Nederland al deelgenomen aan een beurs en onze website gelanceerd, met onze nieuwe naam en huisstijl. Die naamsverandering zit er trouwens ook in België aan te komen,” meldt Maarten.

“Daarnaast hebben we ook al een freelancer aangeworven voor de Nederlandse markt. Onlangs organiseerden we ook een webinar om mensen aan te trekken die voor ons als contactpersoon zullen fungeren. Het is de bedoeling om in elke provincie in België en Nederland zo’n contactpersoon aan te duiden. Ten slotte start in januari de ontwikkeling om ons product verder te optimaliseren.” - Maarten De Block, zaakvoerder Heftig

 

Bedrijf in the picture

Bij Heftig zijn ze blij met de keuze voor crowdlending als financieringskanaal: “Het was natuurlijk wel wat stressy tot we ons doelbedrag bereikt hadden, maar het bleek voor ons een goede manier om mensen uit ons netwerk bij het bedrijf te betrekken door hen erin te laten investeren,” vindt Maarten. “Bovendien investeerde ook een aantal investeerders uit het WinWinner-netwerk.”

“Ook qua communicatie was de campagne een voltreffer”, vult Thijmen aan:

“We kregen heel veel positieve feedback, bijvoorbeeld van onze klanten. Op sociale media hebben we heel wat bereik gehaald door over onze WinWinner-campagne te communiceren. WinWinner boostte deze communicatie mee, wat onze zichtbaarheid nog meer heeft verhoogd.”

Lees meer succescases zoals deze

Balls & Glory

No items found.
Lees meer over deze case

Hydropure

No items found.
Lees meer over deze case

Van der Valk Nazareth

No items found.
Lees meer over deze case