Omina Technologies

Omina Technologies helpt bedrijven bij het succesvol oplossen van businessproblemen met ethische, begrijpbare en betrouwbare artificiële intelligentie (AI). Voor de financiering van de go-to-market van het zelf ontwikkelde AI-platform Justifai lanceerde Omina Technologies een WinWinner-campagne. Die leverde €157.000 op.
“We zagen de commercialisatie van ons eigen AI-platform Justifai als een mooie gelegenheid om ons netwerk te betrekken bij onze onderneming,” steekt Rachel Alexander, CEO van Omina Technologies, van wal.
Een crowdlendingcampagne, waarbij het publiek voor de nodige financiering kon zorgen voor investeringen in sales en marketing voor Justifai, bleek daarvoor het ideale instrument. Via haar eigen netwerk kwam Rachel bij WinWinner terecht.
Voorbereiden, finetunen en ... lanceren!
Na een positieve screening van het business- en financieel plan organiseerden we een kick-offsessie om de inhoud van de campagne te bespreken. Ondertussen lichtten we ook de verschillende stappen toe die verder in het WinWinner-traject nog aan bod zouden komen.
“Het traject was erg duidelijk voor ons. De contacten met WinWinner verliepen erg professioneel. Vooral de wekelijkse calls waren handig om de voorbereiding van de verschillende documenten op punt te zetten.” - Anita Prinzie, marketing & product manager Omina Technologies
Toen alle voorbereidingen volledig gefinetuned waren, was het tijd om de campagne te publiceren. Omina Technologies ging op zoek naar minimaal €50.000 en maximaal €250.000 via haar WinWinner-campagne.
.png)
Promoten van de campagne & investeerders te woord staan
Omina Technologies zette haar communicatiekanalen volop in om de campagne te verspreiden. Posts op sociale media zorgden voor een groot bereik, en de onderneming organiseerde meermaals een webinar om de potentiële investeerderste woord te staan.
“Jammer dat we door corona weinig face-to-face-gesprekken konden voeren met potentiële investeerders,” vertelt Rachel. “De webinars waren een goede manier om toch veel mensen tegelijk te woord te staan.”
.png)
Die inspanningen leverden ook op: na een tweetal weken behaalde Omina Technologies al haar minimaal doelbedrag van €50.000! Dit niet alleen dankzij het netwerk van de onderneming, maar ook heel wat investeerders uit het WinWinner-netwerk kenden de onderneming een lening toe.
De campagne bleef goed op dreef, steeds meer mensen vonden de weg naar de campagne én beslisten om te investeren: aan het einde van de campagne klokten we af op €157.000 via 77 investeerders!
“Goede manier om mensen meer te vertellen over wat we precies doen”
Bij Omina Technologies kijken ze tevreden terug op het eindresultaat. Ook over het concept crowdlending zijn ze enthousiast: “De slaagkansen van je campagne hangen af van de fase waarin je onderneming zit en uiteraard kruipt er heel wat voorbereiding in een crowdlendingcampagne, maar eens je campagne op volle toeren draait, is het een redelijk snelle manier om aan financiering te geraken,” aldus Rachel.
“De campagne en de communicatie errond hebben ons ook veel extra visibiliteit opgeleverd,” vult Anita aan. “Het was een manier om Omina Technologies extra in de kijker te zetten en mensen te vertellen waarmee we bezig zijn.”
Geplande investeringen
Wat is Omina Technologies nu van plan met de opgehaalde financiering? “In september nemen we deel aan een evenement in de VS over artificiële intelligentie en regelgeving,” vertelt Rachel. “We zijn ook volop bezig met het testen van Justifai bij gebruikers en we zullen een nieuwe business developer aanwerven om de commercialisatie van ons AI-platform nog meer te boosten.”