Regalo Esclusivo

Als tussenpersoon tussen producenten van mode-items enerzijds en retailers die zulke producten verkopen anderzijds, vormt Regalo Esclusivo het lokale aanspreekpunt voor winkeliers. In haar portfolio focust de onderneming op unieke en kwalitatieve merken, zoals het recent toegevoegde Freedom Moses. Om de hippe slippers van het merk voor te financieren, lanceerde Regalo Esclusivo een crowdlendingcampagne bij WinWinner. Met een eindbedrag van €107.000 – 214% van het beoogde minimumbedrag – werd de campagne een groot succes!
Sinds haar oprichting in 2011 heeft multi-brand agency Regalo Esclusivo de ambitie om uit te groeien tot dé tussenpersoon voor hippe en stijlvolle mode-items tussen producenten en retailers. “Als tussenpersoonspelen we een belangrijke rol. We zijn een lokaal aanspreekpunt voor winkeliers. Zij kunnen de collecties in onze showroom komen bekijken en hoeven dus niet langer alle buitenlandse beurzen te bezoeken,” licht zaakvoerder Bart Horemans toe.

Regalo Esclusivo focust op collecties waarvan de leveranciers garant staan voor een eigentijdse stijl, trendiness en een goede prijskwaliteitsverhouding. Dat geldt ook voor Freedom Moses, een hip modemerk dat aan een wereldwijde opmars bezig is. Bart verwacht dan ook een groot aantal (herhalings)aankopen, waardoor de behoefte aan financiering ontstond.
Met rasse schreden vooruit
Met die reden – voorfinanciering voor de slippers van Freedom Moses – klopte zaakvoerder Bart Horemans aan bij WinWinner. De crowdlendingcampagne maakt deel uit van een financieringsmix van €461.125, waarmee Bart Regalo Esclusivo een flinke boost wil geven.
“In 2020 realiseerden we een omzetverdubbeling in vergelijking met 2019. Toen ik naar het orderboek voor 2021 keek, wist ik dat een tweede omzetverdubbeling een realistische ambitie was. Grote klanten uit de Benelux gaven aan dat hun aankoop sterk zal toenemen en ook de recent ontdekte markt in Duitsland zal groeien. Het was snel duidelijk dat onze eigen middelen niet zouden volstaan om de verwachte groei bij te houden.”
Dankzij zijn achtergrond in de financiële sector was Bart vertrouwd met het begrip crowdlending. Omdat hij vooraf wist dat zijn ouders wilden investeren en omdat de overheid recent de leningsvoorwaarden verbeterde, was de keuze voor deze financieringsvorm snel gemaakt.
Zelfreflectie is key
De screening van Regalo Esclusivo verliep erg vlot. Door zijn financiële kennis leverde Bart snel de juiste informatie aan. Het screeningsproces was ook voor hem erg nuttig:
“De voorbereiding van de screening dwong mij om kritisch naar mijn eigen dossier te kijken. Zo kreeg ik een beter beeld van onze groei en weet ik waarop ik in de toekomst moet letten. Hetzelfde geldt voor het webinar: ik had slechts 30 minuten om mijn zaak te presenteren, waardoor ik actief moest nadenken over de essentie van Regalo Esclusivo. Daardoor kan ik nu kort en bondig ons verhaal toelichten aan nieuwe klanten. De automatische zelfreflectie vormt een groot pluspunt van het traject.” – Bart Horemans, founder Regalo Esclusivo

Na de screening volgde de kick-off meeting, waarop we enerzijds het proces toelichten en anderzijds de nodige input verzamelden om de campagne op testellen. We gaven Bart een duidelijk beeld van de volgende stappen en toonden hem bij wie hij met welke vraag terecht kon. Vooral dat laatste ziet Bart als een van onze troeven: “De duidelijke taakverdeling leidde tot concrete en motiverende gesprekken. Tijdens het hele proces was duidelijk wie voor wat instaat, waardoor de samenwerking vlot en aangenaam verliep.”
Crowdlendingcampagne als marketingtool
Ook bij de communicatie en de marketing omtrent de campagne boden we Regalo Esclusivo de nodige ondersteuning. Bart nam onze marketingtips meteen ter harte en sprak zijn netwerk actief aan: “Los van het feit of mijn contacten effectief geïnvesteerd hebben, weet mijn netwerk nu wel concreet waarmee ik bezig ben en dat heeft duidelijk een positief effect op de naamsbekendheid van Regalo Esclusivo.”

Ook onze communicatie binnen het WinWinner-netwerk leverde volgens Bart heel wat nieuwe b2b klanten en contacten op: “Het persbericht dat WinWinner voor ons uitstuurde werd opgepikt door De Tijd en dat had een gigantisch exposure. Veel klanten spraken mij erover aan, zowel bestaande als nieuwe.” Zo leverde de crowdlendingcampagne Bart niet alleen de nodige groeifinanciering op, maar ook een uitbreiding van het klantenbestand en een boost van zijn netwerk.
Een toekomst van melk en honing
In zijn zoektocht naar voorfinanciering voor de hippe slippers van Freedom Moses, koos Bart voor een crowdlendingcampagne bij WinWinner. Een maand na afloop van de campagne zijn de gesprekken met de producent in Israël volop aan de gang. Daarnaast zet Regalo Esclusivo actief in op het optimale gebruik van haar magazijn en sleutelt Bart aan de logistiek om in de toekomst sneller te kunnen leveren.
Bart blikt positief terug op onze samenwerking: “WinWinner is een sterke aanbieder van diverse, mooie belegginsopportuniteiten en beschikt over een dynamisch team. De prognoses voor dit jaar waren al erg positief. Nu WinWinner en ons reclamebureau heel wat nieuwe klanten aanbrachten, ziet de toekomst van Regalo Esclusivo er alleen maar rooskleuriger uit.”
