Beschrijving
Via deze financieringscampagne wil Kultiv BV maximaal €325.000 ophalen. Er zijn 2 aangeboden leningstypes: de gestandaardiseerde achtergestelde lening met opschortende voorwaarde (hierna "crowdlening") en de achtergestelde winwinlening met opschortende voorwaarde (hierna "winwinlening").
Waarom investeren?
- Uitgebreid klantenbestand: Samenwerkingen met gerenommeerde bedrijven zoals Ikea, Paulig, Biobest, Associated Weavers, Morti, Braem en Spie.
- Bewezen track record: In samenwerking met een internationale voedingsgroep leidde de aanpak van Kultiv tot een significante daling van het aantal arbeidsongevallen, van meer dan 100 naar 42 in 2024.
- Duurzaam businessmodel: Gericht op bedrijven met 100-1.000 werknemers, voornamelijk in sectoren met fysieke risico’s.
- Groeipotentieel: Verdubbeling van de omzet tegen 2027, met 30 vaste key accounts.
- Diverse financieringsmix: De Winwinner-campagne maakt deel uit van een bredere financieringsmix, aangevuld met een investeringskrediet van 125.000 EUR bij BNP, een Vlaio-subsidie van 50.000 EUR en een Fit-subsidie van 9.000 EUR
- Sterke orderportefeuille: gewogen salespipeline van 550.000 EUR en reeds 275k EUR aan getekende offertes van klanten als Biobest, Air Liquide,... voor boekjaar 2025
-min.png)
Historiek
Kultiv is ontstaan als een snelgroeiende tak binnen Hallelujah, een bedrijf gespecialiseerd in gedragsverandering op de werkvloer. Door de sterke vraag naar een specifieke aanpak rond veiligheidscultuur, werd beslist om Kultiv als aparte entiteit op te richten. De expertise en track record van Hallelujah vormen een stevige basis voor het succes van Kultiv.
Ulrich Biebaut is de drijvende kracht achter de oprichting en groei van Kultiv, ontstaan uit de expertise van Hallelujah in gedragsverandering op de werkvloer. Met meer dan 15 jaar ervaring in change management, online rekrutering en welzijn op het werk, zag Ulrich als geen ander het strategisch belang van veiligheidscultuur — niet alleen voor operationele veiligheid, maar ook als fundament voor sterk werkgeverschap (employer branding). Inzetten op veiligheidscultuur wordt op die manier een duurzame groeistrategie.
Als alumnus van Antwerp Management School (Change Management) weet Ulrich hoe je organisatiecultuur écht kan veranderen, van binnenuit. Zijn achtergrond in online rekrutering leerde hem hoe cruciaal cultuur is voor het aantrekken én het behouden van talent. Vanuit zijn ervaring bij Attentia begrijpt hij bovendien het bredere belang van welzijn en veiligheid, en hoe externe preventiediensten daarin een rol kunnen spelen.
De afgelopen drie jaar was Ulrich volledig verantwoordelijk voor de businessontwikkeling van Kultiv. Hij bouwde een sterke klantenportefeuille uit en positioneerde Kultiv als een frisse, geloofwaardige speler in het werkveld. Tegelijkertijd omringde hij zich met complementaire mensen en slaagt hij erin hun kwaliteiten ten volle in te zetten. Onder zijn leiding werden innovatieve formats zoals Safety Talks, Ambassadeursprogramma’s en Softskill trainingen niet alleen ontwikkeld, maar ook succesvol geïmplementeerd in diverse sectoren.
Met een sterk netwerk in Vlaanderen en Nederland, een scherp oog voor strategische partnerships en een mensgerichte leiderschapsstijl, is Ulrich de geknipte managing director om Kultiv verder te laten groeien en zijn maatschappelijke impact te versterken.
Activiteiten
Kultiv helpt bedrijven bij het ontwikkelen van een proactieve veiligheidscultuur, waarbij veiligheid niet als verplichting maar als een gedeelde verantwoordelijkheid wordt gezien. Kultiv maakt gebruik van innovatieve methodes zoals:
- Safety Talks: Interactieve sessies die de perceptie van medewerkers rond veiligheid in kaart brengen en verbeterpunten identificeren.
- Softskill trainingen: Trainingen gericht op het versterken van voorbeeldgedrag en aanspreekgedrag onder medewerkers.
- Ambassadeursprogramma: Opleiden van interne 'Safety Heroes' die als drijvende kracht fungeren achter een veilige werkomgeving.
- Safety challenges: Organiseren van laagdrempelige uitdagingen om betrokkenheid en bewustzijn rondom veiligheid te vergroten.
Groeiplannen
Om de groei te versnellen, zoekt Kultiv extra financiering. De middelen zullen ingezet worden om:
- Het team verder uit te breiden en de sales- en marketinginspanningen op te voeren.
- De methodologie verder te ontwikkelen en wetenschappelijk te onderbouwen.
- Nieuwe markten aan te boren, met een specifieke focus op Vlaanderen, Brussel en Nederland.
- Partnerships op te zetten met verzekeraars en preventiediensten om de impact van veiligheidscultuur breed uit te dragen.
Aanbod
of vennootschap
Financieel
Bedrijfsgegevens

Financiering

De totale financieringsbehoefte voor Kultiv bedraagt in een ideaal scenario 450.000 EUR. Een eerste deel hiervan betreft de overname van het handelsfonds van Kultiv uit de vennootschap Halleluljah BV. De overnameprijs bedraagt 125.000 EUR en zal integraal gefinancierd worden door een krediet van BNP Paribas Fortis dat werd goedgekeurd.
De financiering opgehaald via Winwinner zal voornamelijk gebruikt worden voor de verdere groei van Kultiv. Indien enkel het minimale doelbedrag van 75.000 EUR wordt opgehaald, zal in eerste instantie enkel een bijkomend sales profiel aangeworven worden om de groei te boosten. De andere investeringen zullen dan geleidelijk aan doorgevoerd worden in functie van de cashflow die de vennootschap genereert.
Indien het maximale doelbedrag van 325.000 EUR wordt opgehaald, zullen ook de bijkomende geplande investeringen meteen uitgevoerd kunnen worden. Zo staat er een verdere ontwikkeling van de gebruikte methodologie op de planning aangevuld met de nodige marketinginspanningen naar zowel potentiële klanten als naar verzekeraars en preventiediensten toe. Ook de deelname aan relevante nationale en internationale congressen staat op de planning.
Tot slot heeft Kultiv door hun vernieuwende approach ook Vlaio kunnen overtuigen en werd een subsidie van 50.000 EUR toegekend. Daarnaast kregen ze ook van FIT een subsidie van 9.000 EUR in het kader van hun internationalisering plannen.
Financiële analyse

Sunshine & Partners BV werd opgericht in 2024, maar tot de overname van het handelsfonds van Kultiv in 2025 uit Halleluljah BV, werd in deze vennootschap geen activiteit ontwikkeld. Daarom zijn er op vandaag ook nog geen historische cijfers beschikbaar.
De cijfers in de tabel opgenomen zijn de prognoses van de groei van de omzet en EBITDA van Kultiv en zijn volledig gebaseerd op de gerealiseerde cijfers binnen Halleluljah BV, waar het in 2024 goed was voor een omzet van 373.194 EUR en een EBITDA van 38.840 EUR. Door de jarenlange ervaring binnen Halleluljah, is er ook een zeer goed zicht op de bijhorende kostenstructuur om een dergelijk bedrijf succesvol te runnen. Hierdoor werd een realistisch en conservatief financieel plan opgesteld.
De verdere groei werd gebaseerd op de goedgevulde sales pipeline voor 2025 die op vandaag reeds goed is voor een gewogen bedrag van 550.000 EUR waarvan reeds 275.000 EUR effectief werd getekend. De daarop volgende boekjaren wordt een verdere stijging van de groei verwacht door de aanwerving van het bijkomende sales profiel en de marketinginspanningen, door onder andere de deelname aan congressen en beurzen. Hierdoor wordt voor 2026 een realistische omzetgroei verwacht van 15% en voor 2027 van 10%. In het eerste boekjaar blijft de EBITDA beperkt als gevolg van de extra investeringen in marketing en sales, die wel reeds een impact hebben op de kosten, maar pas later resulteren in bijkomende omzet. Uit dit plan blijkt voldoende terugbetalingscapaciteit voor de gevraagde financieringen.