Succescases

Skedify haalt de helft meer op dan voorzien

Skedify maakt het mogelijk voor de klant en de bedrijven om in enkele clicks een afspraak in te plannen met de juiste adviseur voor een betekenisvol gesprek rond een bepaald thema. Dit met een hogere leadgeneratie, efficiëntiewinsten en een betere klantenbeleving als resultaat.

Dankzij de opgehaalde financiering, die veel hoger was dan verwacht, kon een commercieel team uitgebouwd worden. bovendien kunnen nieuwe opportuniteiten aangebracht door het salesteam ook beter opgevolgd worden door nieuwe mankrachten.

Nu kan ook internationaal geschaald worden.

Klaar voor de verovering van Europa door nieuwe financiering

Epihunter zocht 60.000 euro voor de ontwikkeling van een app en een digitaal platform voor mensen met epilepsie.

Die financiering kwam bovenop 500.000 euro seed funding met verschillende business angels, het BlueHealth Innovation Fund, KBC en LRM.

Epihunter is nu klaar om zijn Europese droom waar te maken.

De financiering zal gebruikt worden voor de verdere ontwikkeling van de smartphone app en functionaliteiten voor neurologen. Het ouderportaal zal ook beschikbaar worden in meerdere taalversies.

Djar kon meer ophalen dan verwacht

Djar haalde 45.000 euro op via de winwinlening. Dat is net niet het dubbele van het geplande bedrag.

Djar heeft op enkele maanden tijd al meer dan negentig belangrijke klanten voor zijn "funky food for the healthy soul" -concept. Een echt succesverhaal dus. Dankzij de opgehaalde financiering kan dit vernieuwend lunchconcept voor bedrijven en werknemers nog verder groeien.

Concreet ging de financiering naar nieuw personeel, een productieruimte en transport. Hiernaast kreeg ook het salesteem meer slagkracht.

Het Mobility+ platform is meer dan 100% gefinancierd

Mobility+ is een Belgisch platform voor duurzame mobiliteit dat elektrisch rijden makkelijk maakt.

 
De opgehaalde financiering liet Mobility+ toe om zich op de kaart te zetten.

De nodige financiering werd opgehaald via de winwinlening en de tax shelter voor starters. Mobility+ gebruikte de financiering om de opstartkosten gedurende het eerste jaar te dekken: het ontwikkelen en onderhouden van het platform, opzetten en onderhouden van de website en de maandelijkse administratieve kosten om de dagdagelijkse gang van zaken te kunnen ondersteunen.

Door de combinatie met de tax shelter kon meer geld opgehaald worden dan origineel gepland.

 

ONAK kon zijn innovatief product lanceren

ONAK streeft ernaar om de balans tussen het hectische werkleven en de rust van de natuur te versterken. Hun valies op wieltjes kan je in tien minuten uitvouwen tot een kano van topkwaliteit.

Bovenop een succesvolle campagne op Kickstarter was de ONAK-campagne op WinWinner een groot succes. Hun innovatieve product kan op de markt worden gebracht.

ONAK haalde een groot deel van de benodigde financiering op via Kickstarter. Lees meer over Reward Based Crowdfundig bij Hello Crowd. Daarbovenop werd ook gekozen om via de tax shelter voor starters een deel financiering opt te halen. 

Deze goed uitgebalanceerde finmix zorgde voor een snel succes. Lees hier meer over de finmix.

ONAK organiseerde ook een investeringsevent.  Hier werd met een aantal potentiële investeerders het verhaal van ONAK uit de doeken gedaan. WinWinner zorgde dat iedereen goed geïnformeerd werd over de winwinlening.

 

BOSAQ is 110% gefinancierd

BOSAQ wil het drinkwaterprobleem aanpakken met een uniek businessmodel waarin zowel commerciële doelstellingen als sociale impact centraal staan. Samen met de Universiteit van Gent kon BOSAQ dankzij een reeks winwinleningen experts inzetten om het product te verfijnen en om onze initiële markten (focus Latijns-America) te kunnen gaan veroveren.

Het duurzame aspect van BOSAQ kon op veel sympathie rekenen van investeerders.

Wil je graag zien hoe dit project zijn impact maakt? Volg hen hier en bekijk zeker de video:

 

BOSAQ organiseerde samen met WinWinner een investeerdersevent. Hier werd met een aantal potentiële investeerders het verhaal van BOSAQ uit de doeken gedaan. WinWinner zorgde dat iedereen goed geïnformeerd werd over de winwinlening.

Piet Moodshop kon succesvol uitbreiden

Piet Moodshop is dé winkel met een heel persoonlijke en aparte selectie uit de wereld van design, interieur en lifestyle. Dit uniek winkelconcept schuin tegenover kunstencentrum Vooruit werd mogelijk gemaakt dankzij de winwinlening.

Voor het openen van de tweede vestiging haalde Piet Moodshop een groot deel van de financiële behoefte op via het WinWinner-platform. 72.000 euro om precies te zijn.

Het leuke verhaal en unieke concept van Piet Moodshop sprak een breed publiek aan. De campagne verliep dan ook vlot.

Lotte Martners kon snel opstarten

Een goed team is cruciaal om te kunnen groeien. Dit wist ook Lotte Martens. Via de winwinlening haalde ze voldoende financiering op om een team uit te bouwen, een nieuwe website te bouwen en een nieuwe productiemodule op te stellen.

Het volledige gewenste bedrag werd opgehaald. Lotte Martens kon snel groeien.

Lotte Martens werd kort na haar campagne uitgeroepen tot "Meest beloftevolle vrouwelijke onderneemster van Vlaanderen".

W-Fest: nu groter, beter en internationaal bekend

W-Festival wil uitpakken met nog betere groepen van internationaal niveau. Om dit te financieren maakten ze gebruik van de winwinlening.

Hun campagne bij WinWinner was succesvol. Ze haalden hun gevraagde bedrag van 50.500 vlot op.

Dankzij het opgehaalde kapitaal kan W-Festival groter, beter en internationaal bekend worden.
 

Investeringsevent

Samen met W-festival organiseerden we een investeerdersevent. Hier werden alle potentiële investeerders uitgenodigd. De goede pitch van de organisatoren, die ze samen met onze partner Think With People opstelden, maakte de aanwezigen warm. De uitgebreide uitleg over de winwinlening door WinWinner overtuigde hen verder. Het resultaat was een mooie start van de campagne.

Curios Cats werd 200% gefinancierd

Curious Cats overstijgt de wildste verwachtingen en haalde dubbel zoveel financiering op dan gepland!

Er werd bij aanvang van de campagne beslist om een deel van de financieringsnood via de winwinlening op te halen en een deel via een banklening. Door het enorme succes van hun WinWinner-campagne werd een banklening overbodig.

Curious Cats haalde de volledige financieringsnood op via de winwinlening.

Curious Cats zocht financiering om de juiste mensen te kunnen aanwerven om groei te kunnen verzekeren.

Om de investeerders in de bloemetjes te zetten maakte het Curious Cats team deze foto.

Bovendien organiseerden ze bij Curious Cats na een geslaagde campagne ook een feestelijk investeerdersevent!

Jointechnix kan uitbereiden

Jointechnix is een jong, dynamisch bedrijf dat zich richt op het ontwikkelen van slimme assemblagetechnieken voor actieve demontage.

De opgehaalde financiering zal gebruikt worden voor R&D en pilots, personeelskosten, IP-kosten. Concreet kan een ingenieur het team komen versterken. Ook wordt een octrooi ingediend in samenwerking met het Brants&Patents bureau, om de ontwikkelde technieken en technologieën te beschermen tegen mogelijke copycats.

Het business model en team versterken, dat spreekt investeerders aan

Oud Beersel kan zijn merk uitbouwen

Brouwerij Oud Beersel geniet van wereldwijde faam met haar traditionele lambiekbieren van hoogstaande kwaliteit. Door de combinatie van modern ondernemerschap en passie voor lambiekbier slaagt Oud Beersel erin om unieke bieren te produceren die steunen op een eeuwenoude kennis van de spontane gisting.

Maar liefst zeventien liefhebbers investeerden in Oud Beersel. Via de winwinlening werd de nodige financiering opgehaald. Oud Beersel kan groeien en zijn productie uitbouwen. Hun unieke bieren, die steunen op een eeuwenoude kennis van de spontane gisting, kunnen nu in een gloednieuwe rijpkelder rijpen.

Een lokaal product heeft vaak al een grote bestaande fanbase. Deze op de juiste manier aanspreken kan tot mooie verhalen leiden.

Tijdens een investeringsevent werden alle geïnteresseerden uitgenodigd. Heel veel mensen uit de buurt waren aanwezig. Het waren ook zij die investeerden.

 

100% gefinancierd

Balls & Glory maakt gehakt van alle WinWinner-records. Via de winwinlening werd vier maal de eigen inbreng opgehaald en dubbel zoveel als het geviseerde bedrag. Dit succes stond Balls & Glory toe om snel te groeien.

Via een investeerdersevent georganiseerd samen met WinWinner werd het verhaal op de juiste manier overgebracht. Maar daar stopte het niet.

De manier waarop Balls & Glory zijn investeerders opvolgt en betrekt bij zijn verhaal, ook na hun campagne, is een voorbeeld. Elke investeerder die voor een groot bedrag wou lenen kreeg een Golden Ticket. Met deze kaart kan gedurende de volledige looptijd van de lening gratis gegeten worden in elk B&G restaurant. Het voordeel van de winwinlening is dat je naast het opgehaalde bedrag ook een groep mensen betrekt bij je verhaal. Wanneer je die groep op de juiste manier actief betrekt, worden dit echt ambassadeurs.

Balls & Glory maakte van al zijn investeerders ambassadeurs. Zo zal het nog lang voordelen ondervinden van deze manier van financiering.

Balls&Glory vond ook via Look&Fin financiering.

Je investeerders actief betrekken bij je verhaal is iets waar WinWinner heel sterk op inzet. Kom meer te weten over hoe je de winwinlening kan gebruiken.

Sizable 100% gefinancierd dankzij de tax shelter

Sizable is een goed voorbeeld van een succesvolle tax shelter-campagne. Ze maakten gebruik van deze steunmaatregel om uit hun netwerk een investeerder te zoeken die hen echt kon helpen. Hun idee zat goed, maar om het op de markt te zetten hadden ze hulp nodig. De investeerder had een grote knowhow die hen hierbij kon helpen. Niet enkel het geïnvesteerde geld, maar ook die hulp liet Sizable toe om meteen te groeien.

Samen met een Bolero-campagne werd voor die groei ook de nodige financiering gevonden.

Die investeerder nam het verhaal in een latere fase volledig over. Daardoor konden de oprichters zich op een nieuw avontuur storten.

 

Sizable werd in 2016 ook verkozen tot meest beloftevolle startup in België.

Start je zoektocht naar financiering met WinWinner

Wil je van je businessplan een ijzersterk verhaal maken om investeerders aan te trekken die in jouw onderneming geloven?
Wil je je geen zorgen moeten maken over het administratieve werk?
Wil je meer kans maken op een succesvolle financieringsronde?