Zorg
Fashion
Retail

4allseasons

4allseasons-verzorgingsproducten maken het voor kinderen grote pret wanneer het bad- of douchetijd is. Met meer dan 30 verschillende producten voorziet 4allseasons een speelse, verrassende en zelfstandige bad- of douche-ervaring voor kinderen.

De producten van 4allseasons zijn al te vinden in meer dan 100 winkels in België en een eigen pop-up store in Hasselt. De onderneming wil niets liever dan doorgaan met groeien. Daarom startte founder Annelies Van Gaever een crowdlendingcampagne op bij WinWinner om uit te breiden in de groothandel en de dromen van meerdere pop-ups waar te maken. Met succes! Maar liefst 28 investeerders geloven in het verhaal van 4allseasons, samen leenden ze €99.500 aan het project.

“Via Start in Hasselt kwam ik bij WinWinner terecht. Start in is een ondernemerswedstrijd georganiseerd door Centrummanagement Stad Hasselt waar ik als een van de drie winnaars de kans kreeg een pop-up store te openen. Iemand van WinWinner zat daar in de jury en zo leerde ik het platform kennen”, duidt Annelies. “Ik had intussen met 4allseasons een sterke basis opgebouwd en het was tijd om te groeien. Maar voor die volgende stap was financiering nodig.”

Spoedtempo

Na een inleiding in de wereld van crowdfunding en een positieve screening kon het WinWinner-traject van start gaan voor 4allseasons. We stoomden founder Annelies klaar voor een zo vlot mogelijke investeringsronde.

“Ik kreeg gelukkig voldoende ondersteuning van het WinWinner-team. Zo voorzien ze heel handige tips en info rond hoe je nu best communiceert over zo’n crowdlendingcampagne. Niet iedereen weet namelijk wat dat inhoudt. WinWinner helpt je met een sterk verhaal naar buiten te komen.” - Annelies Van Gaever, founder 4allseasons

En dat sterke verhaal zorgde voor een investeringsronde in sneltempo. Na een kleine maand zat 4allseasons met €96.500 al bijna aan haar eindbedrag van €99.500, het duurde dan ook niet lang meer tot die laatste €3.000 werd binnengehaald

Menselijker dan andere financieringsmethoden

Dat een WinWinner-campagne niet simpelweg geld ophalen is, vond Annelies een belangrijk voordeel. “Via deze campagne heb ik echt wel mensen kunnen bereiken die mijn bedrijf anders niet hadden leren kennen”, besluit ze.  

Ook de sociale en gevoelsmatige kant van crowdlending was voor Annelies een eyeopener. “Het geeft een heel fijn gevoel dat zoveel mensen in mij en mijn onderneming geloven. Daartegenover is de bank veel zakelijker, dus dat vind ik een voordeel aan deze vorm van financiering. Ik vond het speciaal dat mensen die ik niet ken geld willen steken in mijn project”, legt ze uit.

Contacten leggen voor de toekomst

Dankzij de investeringen kan 4allseasons nu aan de slag met haar toekomstplannen. Zo worden er al volop contacten gelegd: “Ik heb momenteel al contact opgenomen met een tweede leverancier om iets van de cosmeticalijn verder uit te brengen. Ook in functie van marketingcampagnes heb ik al contacten gelegd”, vertelt Annelies fier.

“De financiering is eigenlijk heel snel gegaan. Dat was onverwacht, want op een bepaald moment bleven we toch even vasthangen. Toen is het opeens terug in gang geschoten en zijn we er toch maar mooi quasi aan ons maximaal doelbedrag geraakt.” - Annelies Van Gaever, founder 4allseasons

Lees meer succescases zoals deze

Planet Pasta // Planet Yoghurt

Horeca
Lees meer over deze case

DC&I Belgium

Industrie
Tech
Lees meer over deze case