Tech

GS Technology

GS Technology helpt bedrijven hun weg te vinden in de wereld van 3D printing. Dat doet de onderneming niet alleen door zelf driedimensionale voorwerpen te printen voor haar klanten, maar ook via distributie van 3D-printers en via consultancy.
Om te investeren in haar groei -de uitbreiding van het team en het machinepark- organiseerde GS Technology een WinWinner-campagne. Met een eindbedrag van €250.000 was die campagne een schot in de crowdlendingroos.

Het winnen van de UNIZO-award voor Beloftevolle Kmo van het Jaar voor de provincie Antwerpen in 2021 betekende een straffe boost voor GS Technology. De onderneming mocht daarna meer dan 400 mensen verwelkomen op haar opendeurdag. Die stroomversnelling bracht ook groeiplannen met zich mee, en daarbij horen financieringsbehoeften.

“Zorg dat je een onderbouwd groeiplan hebt”, hoorde founder Gianni Scoponi in zijn netwerk. Daarom klopte hij aan bij funding agency The Harbour, zusterbedrijf van WinWinner.

Onze collega’s van The Harbour tekenden een groeiplan uit, en WinWinner zou deel uitmaken van de financieringskanalen om de investeringsdoelen van GS Technology waar te maken. Nieuwe mensen aantrekken en investeren in het machinepark waren de topprioriteiten voor de Antwerpse onderneming.

Scepticisme snel opzijgezet

Het traject van WinWinner was meteen duidelijk voor founder Gianni, maar toch was er enige scepsis: “Crowdlending is niet iets dat echt ingeburgerd is in mijn netwerk, ik vreesde aanvankelijk een beetje voor de bereidheid om te investeren in onze campagne,” aldus Gianni.

Maar de prima campagnestart maakte meteen komaf met die twijfels: “De eerste investeringen kwamen hoofdzakelijk uit het netwerk van WinWinner. Dat nam enerzijds de stress -die er toch wel wat is als je zo’n campagne lanceert- weg, en anderzijds was dat een stevig argument om mee te nemen in onze communicatie,” blikt Gianni terug.

Online & offline

Sociale media hielpen GS Technology om haar campagne sterk te verspreiden. Maar veel mensen wilden uit Gianni’s netwerk wilden toch eens komen kijken in het atelier van GS Technology om te zien waarin ze zouden investeren. “Een ideale gelegenheid om je verhaal wat uitgebreider te doen,” vindt Gianni. “En dat leverde ook investeringen op.”

Ook via onze WinWinner-kanalen deelden we de campagne regelmatig. Dat zorgde niet alleen voor nieuwe investeringen, maar GS Technology kon telkens de belangrijke campagnemijlpalen mee delen op haar kanalen.

 

Kwart miljoen

De campagne delen op sociale media, potentiële investeerders ter plekke ontvangen, investeringen uit ons netwerk… GS Technology had een groot bereik met haar campagne, maar hoeveel leverde dat nu op? Wel, aan het einde van de campagne was het maximale doelbedrag bereikt: €250.000, en dat via bijna 100 individuele investeerders!

Een bedrag waarmee founder Gianni verheugd is: “We hebben een nieuwe medewerker aangenomen die zowel commerciële als operationele taken uitvoert,” vertelt Gianni. “Daarnaast zijn er ook extra demotoestellen in bestelling. We hebben er vertrouwen in dat we on track zijn met het groeiplan dat we via The Harbour hebben opgemaakt!”

De oorspronkelijk kritische houding ten opzichte van crowdlending is dan ook verdwenen bij Gianni:

“De bank ziet het via WinWinner opgehaalde geld als quasi-eigen inbreng, dus dat versterkt onze positie. Daarnaast is de campagne op commercieel vlak een uitstekende boost geweest. Natuurlijk moet je er ook voldoende tijd aan wijden, maar we hebben er zeker de vruchten van geplukt!”

Lees meer succescases zoals deze

Planet Pasta // Planet Yoghurt

Horeca
Lees meer over deze case

DC&I Belgium

Industrie
Tech
Lees meer over deze case