Tech
Sport

Redd Point

Gedaan met discussies over de bal die eerst de wand of eerst de grond van het padelveld geraakt zou hebben. Redd Point ontwikkelde namelijk een technologie met een laser en een sensorsticker die in een fractie van een seconde uitsluitsel geeft: was het een geldig shot of raakte de bal eerst de wand?
Onder meer om te investeren in een prototype en pilootprojecten ging Redd Point op zoek naar crowdinvesteerders. Met succes: €175.000 aan leningen via 99 investeerders.

In samenwerking met gerenommeerd productontwikkelaar Verhaert was Redd Point al tot een proof of concept gekomen. “De resultaten van die proof of concept waren zelfs boven de verwachtingen. Natuurlijk was de ontwikkelingsfase daarmee nog niet afgerond. We hadden financiering nodig om het product verder te ontwikkelen en tot een prototype te komen, om vervolgens pilootprojecten uit te rollen”, aldus co-founder Björn Branders.

De onderneming koos voor ons crowdlendingplatform voor haar financieringsronde: “We hadden WinWinner al in de pers en op sociale media gespot en ons concept leek ons zeer geschikt voor het platform”, klinkt het bij Redd Point.

Vlotte voorbereiding, vlotte funding

Nadat we de campagne in overleg met Redd Point hadden uitgeschreven, konden we publiek gaan met de financieringszoektocht van het bedrijf achter de padellijntechnologie.

Meteen bleek de campagne in trek bij investeerders: “We spraken ons eigen netwerk aan, maar eigenlijk liep het bedragbalkje vooral dankzij investeerders uit het WinWinner-netwerk mooi vol”, herinnert Yannis Baltogiannis, co-founder, zich.

“We verspreidden bij de lancering van de campagne een demofilmpje van onze technologie. Dat leverde veel positieve reacties op. Ons promotiewerk maakte ook wat los bij de pers. Zo contacteerde De Standaard ons spontaan voor een artikel. Dit zorgde natuurlijk ook weer voor een groot bereik voor onze campagne”, vertelt Yannis.

De promovideo van Redd Point

De populariteit van de campagne van Redd Point was ook in de cijfers te zien: na een maand -aan de helft van de voorziene 60 dagen- konden we de campagne al afsluiten. Het maximale doelbedrag van €175.000 was namelijk een feit, en dat dankzij 99 investeerders.

Crowdlendable concept

Onze ondersteuning was on point, vinden ze bij Redd Point: “WinWinner was zeer benaderbaar en volgde snel op. We hadden een uitstekend contact met onze crowdfundcoach, die tijdens korte wekelijkse calls een duidelijke stand van zaken gaf”, aldus Björn. “De dynamiek van het team stelden we erg op prijs, voor bedrijven als het onze is een partij als WinWinner een echte meerwaarde.”

De eerste ervaring met crowdlending als financieringskanaal is dus zeker positief: “Het is een goed alternatief voor de bank gebleken. En het gaat om achtergestelde leningen, dus we hebben geen aandelen moeten afstaan”, benoemt Yannis de pro’s. “Natuurlijk moet je bedrijfsactiviteit wel crowdlendable zijn, en wij hadden de luxe dat ons concept zeer enthousiast werd onthaald door investeerders.”

Het succes van de campagne maakt Redd Point klaar voor de volgende stap:

“Er staat een showcase op de planning en er liggen al verschillende pilootprojecten vast. Daarnaast zijn we in gesprek met een fabrikant om in een latere fase de productie op te drijven”, besluit Björn.

Lees meer succescases zoals deze

Fabrique Fantastique

Entertainment & vrije tijd
Lees meer over deze case