Industrie

ROND

Met de strakke designs van haar stopcontacten en drukknoppen wil ROND eyecatchers voor interieurs op de markt brengen. Na een aantal referentieprojecten wilde de onderneming verder investeren in de commercialisatie van haar producten. Om die plannen te financieren lanceerde de onderneming een WinWinner-campagne. Die leverde €52.500 op!

Het was via het Vlaams Agentschap Innoveren en Ondernemen (VLAIO) dat ROND haar financieringsmogelijkheden bekeek. PMV (Participatiemaatschappij Vlaanderen) kwam hierbij in the picture en via deze partij kwam ROND bij WinWinner terecht. Bij ROND beslisten ze om ook ons crowdlendingplatform deel te laten uitmaken van de financieringsmix die werd opgesteld om de groeiplannen te realiseren.

De stopcontacten van ROND zijn echte eyecatchers

Maar eerst namen we de groei- en financiële plannen van de onderneming onder de loep tijdens de screeningsprocedure. Het resultaat van die screening was gunstig, wat de opstart van de campagnevoorbereidingen betekende!

Vlotte voorbereiding

“Het voorbereidingstraject verliep vlot,” vertelt Gil De Backer, business developer bij ROND. “Dankzij enkele goeie meetings kreeg onze campagnepagina snel vorm, zowel over de tekst als de lay-out waren we erg tevreden.” Toen alle voorbereidingen op punt stonden, kon ROND beginnen aan de zoektocht naar investeerders!

Ook drukknoppen behoren tot het gamma van ROND

Een dossier voor investeerders dat ook marketingwaarde heeft

“De campagne bracht een nieuwe dynamiek in onze communicatie. Het was een manier om te tonen waarmee we bezig zijn en tegelijk wat extra buzz te creëren. De marketingwaarde van onze financieringscampagne was absoluut een bijkomende opsteker.” - Gil De Backer, business developer ROND

Ondertussen liepen de eerste investeringen ook binnen. “Vanuit ons eigen netwerk kwam er af en toe een vraag binnen over het format van onze financieringscampagne, met name over de leningstypes. Het is handig dat je dan kan terugvallen op je campagnepagina, die je als basis kan gebruiken om extra toelichting te geven,” weet Bart De Backer, de oprichter van ROND.

Goede eindsprint

Tijdens de campagneperiode van 2 maanden kwamen er regelmatig investeringen binnen voor ROND. Met het einde van de campagne in zicht deed de onderneming nog een laatste eindsprint. Met resultaat: uiteindelijk landde de campagne op €52.500 dankzij 30 investeerders!

Commercialisatie en content-optimalisatie

Dankzij de succesvolle campagne kan ROND de volgende stap in haar groeiverhaal zetten: “We zijn momenteel op zoek naar een salesmedewerker om onze producten meer op de kaart te zetten in de sector,” laat Bart weten. “Daarnaast zullen we ook onze content optimaliseren, bijvoorbeeld door het beeldmateriaal van onze producten en opgeleverde projecten op te frissen.”

Ten slotte opent de geslaagde campagne ook deuren naar andere financieringskanalen, want ook via andere kanalen, bijvoorbeeld PMV, zoekt ROND financiering. “Dankzij de via WinWinner opgehaalde financiering staan we toch wat steviger in onze schoenen als we bij andere financieringspartijen gaan aankloppen,” besluit Bart.

Lees meer succescases zoals deze

Fabrique Fantastique

Entertainment & vrije tijd
Lees meer over deze case