Software & IT

Sequesto

Sequesto ontwikkelde een platform dat het beantwoorden van tenders, complexe selectieprocedures waarbij bedrijven/overheden op zoek gaan naar de meest geschikte partij voor een project, optimaliseert. Dit gebeurt via het creëren van een centrale databibliotheek, zeg maar het collectieve geheugen van een bedrijf, en artificiële intelligentie.

De onderneming lanceerde een WinWinner-campagne om financiering op te halen om te kunnen investeren in de verdere ontwikkeling van het product en de commercialisatie ervan. De campagne leverde €194.500 op!

“Toen we onze aanvraag bij WinWinner indienden, hadden we nog maar een beperkt aantal klanten, maar wel een veelbelovende sales pipeline,” vertelt Patrick Dalvinck, co-founder bij Sequesto.

“Met onze beperkte omzet was het niet evident om bij traditionele financieringskanalen zoals de bank geld op te halen. We vonden het ook nog te vroeg, gezien het beperkte aantal klanten, om al aandelen af te staan, dus gingen we op zoek naar een alternatief. Op die manier kwamen we bij WinWinner terecht.” - Patrick Dalvinck, co-founder Sequesto

De juiste tone of voice

Nadat de screeningsaanvraag van Sequesto was goedgekeurd, gingen we samen met Patrick aan de slag met de campagnevoorbereidingen. “WinWinner lichtte alle fases in het traject nauwgezet toe,” vertelt Patrick. “Het contact met de verschillende werknemers was aangenaam en we werden goed begeleid tijdens de voorbereiding en later ook tijdens de campagne.”

De campagnetekst en de financiële toelichting zijn natuurlijk cruciaal om investeerders te kunnen benaderen. “Vanuit Sequesto leverden wij de nodige input hiervoor aan en WinWinner verwerkte dit tot een duidelijke en laagdrempelige tekst,” blikt Patrick terug. “We vonden het belangrijk dat de campagne de juiste tone of voice had die bij onze identiteit paste. En dat was zeker het geval,” aldus Patrick.

Het dashboard in het Sequesto-platform

Lanceren maar!

De campagnevoorbereiding stond op punt, dus was het tijd om Sequesto’s campagne te publiceren op het WinWinner-platform. “Het zoeken van investeerders in mijn eigen netwerk was een van de moeilijkste saleservaringen die ik al heb gekend,” zegt Patrick.

“Maar het was een kwestie van de knop om te draaien en de juiste communicatie-insteek te vinden: zo belichtte ik nu eens het financiële voordeel van een investering, dan weer het meer emotionele luik door mensen persoonlijk aan te spreken en hen te wijzen op het feit dat ze met hun investering een ambitieus bedrijf zouden helpen groeien. Bij deze communicatie kregen we zeker voldoende ondersteuning van WinWinner.”

De aanpak van Sequesto richting het eigen netwerk leverde een paar grotere investeringen op. Samen met heel wat extra investeringen vanuit het WinWinner-netwerk leverde dat het mooie eindbedrag van €194.500 aan opgehaalde financiering op, ruim voorbij het oorspronkelijke minimumbedrag van €100.000. Bij het afronden van de campagne volgden wij de contracten en betalingen op zodat de administratie ook op orde kwam.

Nieuwe developers op komst

De plannen van Sequesto krijgen dankzij de geslaagde campagne een flinke boost: “In september starten er 3 nieuwe developers,” laat Patrick weten.

De nieuwe aanwinsten zullen de tool van Sequesto nog verder uitbreiden en verbeteren. Dankzij deze extra ontwikkelcapaciteit zal de onderneming ook veel sneller nieuwe functionaliteiten kunnen bouwen, waardoor de toegevoegde waarde van het platform naar de klanten toe steeds groter zal worden.

“Maar daar zijn we eigenlijk constant mee bezig,” aldus Patrick. “We zijn onze algoritmes aan het optimaliseren en ons prototype aan het herbouwen naar een production ready oplossing. Dit nieuwe platform zal ons toelaten om vele honderden klanten te activeren."

"Na de zomer willen we bijkomende salescampagnes opzetten om nieuwe klanten binnen te halen. Nog voor het einde van het jaar willen we dan ook onze salescapaciteit nog verhogen. Want de markt heeft nood aan dergelijke intelligente oplossingen.”

Gunstige campagnebijwerkingen

Bij Sequesto zijn ze tevreden met het opgehaalde bedrag:

“Zoals eerder gezegd is crowdlending een goed alternatief voor bijvoorbeeld business angels die een deel van de aandelen overnemen. In de vroege fase waarin wij zitten, waren we daartoe nog niet bereid, simpelweg omdat je nog niet voldoende bewijsstukken hebt om tot een acceptabele waardering van je bedrijf te komen.” - Patrick Dalvinck, co-founder Sequesto

Een crowdlendingcampagne, dat draait echter niet alleen rond financiering ophalen. En dat zijn ze bij Sequesto ook gewaargeworden: “Met de campagne hebben we een publiek bereikt dat we normaal niet zouden bereiken. We hebben heel wat interessante connecties kunnen leggen, niet alleen qua investeerders maar ook potentiële klanten,” vertelt de co-founder van Sequesto.

“Er ontstond ook een netwerkwisselwerking,” gaat Patrick verder. “Heel wat andere founders uit mijn netwerk polsten naar WinWinner en hoe dat allemaal in zijn werk ging. Zo’n campagne is een stevige rit, maar met het succes dat wij ermee geboekt hebben, kan ik hen WinWinner zeker aanraden!” besluit hij.

Lees meer succescases zoals deze

Fabrique Fantastique

Entertainment & vrije tijd
Lees meer over deze case